(GZ) zadelmak maken omg. Roosendaal (brabant)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

(GZ) zadelmak maken omg. Roosendaal (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 22:55

Ik denk dat ik mijn jonkie tóch maar weg breng om zadelmak te laten maken..

Wie wil het voor mij doen, of wie weet er een iemand die super veel ervaring heeft met rillerige/bange paarden, en er niet meteen een Sedalin spuit in stopt..?

Mexx is zo goed als zadelmak, vrij braaf maar loperig aan de longe.
Je kan er op zitten, opstappen geen probleem, maar de ontspanning is heel ver te zoeken.
En omdat ik zelf nog wat nerveus ben, breng ik het over op haar.

Ik hoor het graag!

sammykuh

Re: (GZ) zadelmak maken omg. Roosendaal (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:25

www.jump-on.be
zit in wuustwezel is ong 20 min vanaf roosendaal rijden wij hebben er goede ervaring mee we hadden een paniekerig paard die dat wel nog steeds is maar nu een heel stuk rustiger. Dat paniekerige zit gewoon in dat paardje zelf maar hij gaat er heel kalm mee om

j0mMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:34

sammykuh schreef:
http://www.jump-on.be
zit in wuustwezel is ong 20 min vanaf roosendaal rijden wij hebben er goede ervaring mee we hadden een paniekerig paard die dat wel nog steeds is maar nu een heel stuk rustiger. Dat paniekerige zit gewoon in dat paardje zelf maar hij gaat er heel kalm mee om

Wij hebben hier juist geen goede ervaringen mee.. Onze pony had ik al ingereden maar hun zouden hem verder doorrijden (ivm tijdgebrek). De pony was eerst hartstikke braaf toen hij heen ging maar na 2 weken belde ze op dat ze er niets mee konden. De pony is toen weer naar huis gegaan en was toen ontzettend loperig en onwijs drammerig.

Ik adviseer Jan van Beek aan. Het is wel iets duurder maar je paard wordt daar heel netjes ingereden en heel goed verzorgd. We hebben er nu 2 paarden in laten rijden en de volgende gaat weer daar naartoe! www.stalbeekhoeve.nl

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:16

het is maar net de ervaring die je meemaakt

ons paard heeft eerst ergens anders gestaan waar ze helemaal (gek werd gemaakt) we hebben haar daar weggehaald en naar jump on gebracht. Het enige wat ze deed was rennen als een gek en niet luisteren stuur zat er ook niet op.

Ze heeft 4 weken bij jump on gestaan en is supper braaf het zo af en toe rennen blijft ze nog wel doen dat is haar nou eenmaal verkeerd geleerd maar ze is een stuk rustiger.

Maar zoals ik al zei het is maar net de ervaring die je hebt meegemaakt en het blijven toch dieren met een eigen wil

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 20:21

j0mMy schreef:
sammykuh schreef:
http://www.jump-on.be

Wij hebben hier juist geen goede ervaringen mee.. Onze pony had ik al ingereden maar hun zouden hem verder doorrijden (ivm tijdgebrek). De pony was eerst hartstikke braaf toen hij heen ging maar na 2 weken belde ze op dat ze er niets mee konden. De pony is toen weer naar huis gegaan en was toen ontzettend loperig en onwijs drammerig.

Ik adviseer Jan van Beek aan. Het is wel iets duurder maar je paard wordt daar heel netjes ingereden en heel goed verzorgd. We hebben er nu 2 paarden in laten rijden en de volgende gaat weer daar naartoe! http://www.stalbeekhoeve.nl

Jan van Beek is inderdaad een goede tip, weet jij er een prijsindicatie van te geven?
een goede vriend van mij werkt bij Jan.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 08:40

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-08 15:59

rhijnauwen schreef:
Misschien kunnen wij helpen? http://www.stalrhijnauwen.nl Onze stal is in Bunnik (vlak naast Utrecht)

Ik denk niet dat de "bob-methode" ten goede zal komen op een zeer rillerig paard.. Ach gut
En ik vind het te ver weg..

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:11

Daar vergis je je dan echt in Mexxuna! Het werkt juist heel erg goed bij paarden die vertrouwen missen (pb bv. jurga of ibbel eens en vraag hun ervaring) maar je hebt gelijk dat het voor jou iets te ver is.

heralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 10:20

Hoi, een vriendin van mij heeft goede ervaring met zadelmak maken van haar rillerige paard bij Jan Meesters in Roosendaal. Erg rustig en op zijn tijd. Betaalbaar.