Manege Spaarnwoude

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

SilverMoon

Manege Spaarnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 14:51

Haay,

Wij zijn van plan om na de zomervakantie een nieuw paard (Tinker) te kopen. Haha!. We zijn al meerdere maneges en pensionstallen afgegaan om te kijken wat we ervan vonden. Tot nu toe hebben we nog niet echt de stal gevonden die we zoeken. Mijn vriendin rijd op Manege Spaarnwoude en ze stelde voor om daar eens te gaan kijken voor pensionstalling. Ik heb eens op de site gekeken en het zag er wel goed uit. Alleen kon ik behalve de prijzen, verder helemaal nix over pensionstalling daar vinden. Daarom hoop ik dat iemand hier kan antwoorden op een paar vragen, voordat ik ga kijken. Vingers aflikken

- Wat krijg je voor geld qua verzorging en uitmesten? Het is bestveel geld dus ik ben benieuwt wat er
voor je gedaan wordt? Ik zou graag zelf willen verzorgen en uitmesten, dat de manege alleen voert,
weet iemand of dat ook een mogelijkheid is en wat er dan van de prijs afgaat?
- Kun je ook in manege/groeps lessen meerijden. Ik vind privé les namelijk niet echt nodig.
- Wat krijg je voor je geld qua spullen? Ik bedoel dan bijv. kast voor je spullen, hooi, stro, voer,
weide enz.
- Hoe is het geregelt met de rijbanen? Is het zo dat je met je eigen paard altijd wel een bak tot je
beschikking hebt, waar geen lessen worden gegeven? (binnen/buiten)
- De laatste vraag is over de inentingen. Er stond op de site dat je inentingen en wormenkuren bij
de stallingsprijs kreeg. Mijn vraag is dan: voor welke inentingen geld dat dan? Alleen voor tetanus
en influenza of krijg je paard dan ook inentingen tegen droes en rhino??

Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Ik ga dinsdag kijken op de manege. Het is er wel een heel stuk duurder dan op een andere pensionstal, maar ik sta liever op een duurdere stal, waar mijn paardje goed staat, dan een goedkopere stal, waar mijn paardje niet goed staat.
Het probleem is een beetje dat ik de stalling zelf moet betalen en dat is beetje veel geld in je eentje! Bloos!

Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden en alvast heel erg bedankt! Haha!

groetjes, Manon

daniella74

Re: Manege Spaarnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:32

Ik ken de stal vrij goed maar ik sta er zelf niet. Het is er echt goed voor elkaar qua huisvesting en verzorging en de medewerkers zijn altijd erg vriendelijk en behulpzaam als er iets is. In de omgeving kan je heel fijn buitenrijden en de bakken zijn ook super te rijden. Het niveau van lesgeven is ook heel hoog. Persoonlijk vind ik dat voor wat er geboden wordt, de iets hogere prijs wel realistisch. Zeer goede verzorging kost nu eenmaal iets meer geld aan voer , stro en hooi. Je kan eventueel ook een bijrijder nemen om de kosten iets te drukken. Ik kan werkelijk geen minpunt aan deze manege opnoemen.

SilverMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 16:16

Oke, dat klinkt idd wel heel erg goed!
Ik zit nog steeds met mijn geld probleem, ik zou dan 200-300 euro p/m zelf moeten betalen.
Bijrijder kan, maar het nadeel is dat je dan niet alleen het geld, maar ook de tijd die je met het paardje bent moet delen. Ik ga kijken of de kosten omlaag gaan als ik zelf veel zou doen, of misschien helpen op de manege (boxen uitmesten enz.) om de kosten wat te drukken.
Ik betwijfel of het gaat lukken, mja!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 16:44

Zou er neit op rekenen dat het lukt

SilverMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 20:59

Nee? Zijn ze daar wel moeilijk in? Op mijn oude manege kon dat wel,
als je dan zelf uitmestte en dergelijk, zakte de prijs al flink en als
je dan ook nog hielp door bijv. door boxen van manegepaarden uit te mesten
ging de prijs nog wat naar beneden of kreeg je een gratis lesje Haha! .
Natuurlijke alle respect als deze manege dat niet doet, maar het zou
wel leuk zijn Knipoog Ik ga voorlopig gewoon manege lessen volgen daar, en
dan na de vakantie kijken hoe ik het verder doe Vingers aflikken
Ik heb nog eventjes de tijd, en er komt geen paardje, voor ik er een goed plekje
voor heb gevonden, anders vind ik het zielig..
Iig bedankt dat je met me meedenkt!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:14

hoi
ik heb vroeger op deze manege gestaan
erg goed en altijd vriendelijke mensen
wij hadden bij onze stallingskosten een les in de week erbij
je kan niet zelf uitmesten dit wordt machniaal gedaan
verzorgen uiterraad wel
als je het er voor over hebt zou ik zeker daar gaan staan
goede lessen heb er zelf veel geleerd
door verhuizing zijn we weggegaan anders stond ik er nu nog

SilverMoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-08 22:08

Begin steeds enthousiaster te worden. Ga in elk geval les nemen tot het paard komt.
Als je er een les bij krijgt vallen de kosten veel meer mee!
Het is alleen niet dat k het er niet voor over heb, maar dta ik het gwn niet heb.
Maar baantje erbij en anders geen paard. Zou k heel erg vinden, maar als hij
geen lekker plekje kan krijgen kan hij beter een plekje bij iemand anders krijgen
die hem wel lekker kan neerzetten...
Bedankt voor de Info!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 04:07

IVM gevraagde ervaringen TAO-->EA GZ Diensten

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 01:07

en ben je al geweest en wat vind je ervan??
Kom er nl zelf ook, al heb ik geen eigen paard. Ben er zo'n beetje de stalfotograaf en gek op Tinkers. Haha!