Is deze site betrouwbaar? Wat moet ik ervan denken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Is deze site betrouwbaar? Wat moet ik ervan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:25

Hallo,

Ik ben opzoek naar een leasepaard, het liefst voor zoveel dagen mogelijk.. en nadat ik alle advertenties bij mij in de buurt heb nagekeken ben ik lease pony in gaan tikken op google. Toen strandde ik op deze site : http://www.leaseponys.nl/voorwaarden.htm

Mijn vraag is nu wat vinden jullie hiervan? Is dit betrouwbaar en zouden jullie het doen? En dan in overweging he, ik heb nog geen besluit..kwam het zelfs een kleine vijf minuten pas tegen. Ik vind het opzich een leuk idee maar vind het ook wel eng.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Is deze site betrouwbaar? Wat moet ik ervan denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:28

Je had toch al een leasepaard of pony? Verward
Heb je al op de site gegoogled of contact met ze opgenomen?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:29

Ik zou wel goed alle afspraken op papier willen hebben en de financien. Wat als jij een ongeluk krijgt met het paard, tuig kapot maakt , Da rekening enz.
IK vind op de site te weinig informatie staan .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:30

Ik zou haar gewoon even bellen en even langskomen. Een site verteld mij nog te weinig. Site ziet er aardig uit, maar of het in het echt er ook zo uit ziet weet je pas als je het hebt gezien.

Maar in eerste instantie vind ik het vrij betrouwbaar, al vind ik 50 euro per maand wel veel geld (maar goed, ik ben sowieso tegen betaald verzorgen).

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:31

Moeilijk want er staat weinig op de site. Maar ik zou gewoon even bellen en kijken of ze goed van alles op papier hebben staan. Is er anders niet iets van een manege in de buurt waar je kan leasen?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:35

Cayenne schreef:
Je had toch al een leasepaard of pony? Verward
Heb je al op de site gegoogled of contact met ze opgenomen?

ja dat klopt maar na een paar keer is dit toch niet doorgegaan. Ik was ook pas op proef, even kijken of het iets was voor mij vandaar, zij vond me toch niet geheel geschikt voor haar paard dus hebben we besloten dat ze even verder zou gaan kijken.

Daarom ben ik dus weer opzoek, en ik zag dit toevallig. Heb het er net over gehad met mijn vriend, hij zegt dat ik uit moet kijken..maar als ik het wil..gewoon doen. Al weet ik nog totaal niet wat ik nu wil, want dalijk gaat het mis en dan? Ik heb geen verstand van contracten en dergelijke.

Heeft iemand misschien een paar belangrijke vragen die ik zou kunnen stellen aan hun? Daar ze best weinig verdere informatie hebben?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:36

In ieder geval over aansprakelijkheid en over ziekenkosten...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:38

Ik zou in ieder geval vragen over de aansprakelijkheid en ziektenkosten ja. Voor wiens rekening komt het wanneer de pony opeens kreupel raakt of koliek krijgt? Wie krijgt de rekening wanneer de pony per ongeluk schade veroorzaakt aan bijvoorbeeld een auto of iets anders?
Hoe zit het met opzegtermijn en dat soort dingen. Hebben de pony's allemaal hun eigen spullen enz.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:39

AngelsDitch schreef:
In ieder geval over aansprakelijkheid en over ziekenkosten...

Bedankt ik schrijf het gelijk allemaal op. Ik denk ook over gebreken? Denk dat het toch ook wel handig is als ik het paard laat keuren of niet? Ze zijn dan wel van hun maar als het paard ineens iets blijkt te hebben en ik weet niet of dit er al was..ook niet erg handig dan neem ik aan? Ehm ja wat nog meer.. ik ga er even over peinzen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:51

Oke ik heb dit tot nu toe opgeschreven:

Voor hoelang gaat het contract in minimaal in maximaal?

Voor hoelang is er een proefperiode om uit te proberen en wat zijn daar de kosten van?

Is er een opzeg termijn en zo ja, voor hoelang?

Kan mijn pony zomaar aan iemand anders verleased worden indien er maar iets is waardoor verleaser mij niet meer als leaser wilt?

Is keuren mogelijk of zijn de pony's gekeurd, zo ja is dit aan te tonen?

Welke extra kosten komen erbij? Denk aan administratiekosten, borg e.d?

Voor wie zijn de dierenartskosten bij koliek en andere, niet altijd door de leaser gekomen, ziekten e.d?

Voor wie zijn de kosten bij eventuele kreupelheden, eventueel door fout van leaser?

Voor wie zijn de kosten indien het paard zelf iets doet, waardoor het kreupel wordt, schade aanricht aan andermans spullen of eigen stal?

Wat gebeurd er als het tuig stuk gaat?

Dit was het tot nu, heeft iemand daar nog iets aan toe te voegen?

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:52

Mag je met het paard van het erf, wedstrijden rijden?
Openingstijden

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 18:55

meissielief schreef:
Mag je met het paard van het erf, wedstrijden rijden?
Openingstijden

Dankjewel Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:00

Hoe zit het wanneer je zelf geen tijd hebt? Mag je dan zelf een verzorgster regelen en staat dit in een bepaald contract?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:09

Ik heb ze net gebeld en het was eigenlijk allemaal wel heel positief.

Zal even antwoord geven op de vragen die ik heb gesteld..

contract is voor minimaal een maand en er is geen maximaal.

proefperiode is een kwestie van komen proberen, mocht het klikken dan verder kijken of het is wat ik wil. En blijkt na een tijdje van niet is dat ook geen probleem, zoeken ze er andere leasers voor.

opzegtermijn is er niet, ze willen liever hun pony terug als ik het niet meer leuk vind dan dat de pony daar maar staat te staan.

keuren is mogelijk maar hoeft in principe niet. als er iets mis is nemen hun hem terug.

geen administratie of borgkosten.

da kosten van plotseling duidelijk zichtbare, chronische dingen zijn voor hun. kosten voor koliek en kreupelheden door mij zijn van mij.

als het tuig stuk gaat vervang ik dat zelf, al het tuig is goed bruikbaar en zal niet snel stuk gaan mits in zuinig gebruik.

en dat was het nu wel even. Vind het zelf dus erg positief, ik heb het idee dat ik wel een keer zal gaan kijken.

dan ga ik kijken naar connie en usha, en misschien ook nog naar carmen. Maar dat is latere zorg. Ik ga nu even weer bespreken met mijn vriend en vanavond ook even met 1 van mijn ouders, even kijken wat hun er nog van vinden.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:10

Cayenne schreef:
Hoe zit het wanneer je zelf geen tijd hebt? Mag je dan zelf een verzorgster regelen en staat dit in een bepaald contract?

dat is nog een goeie daar heb ik niet aangedacht. ik schrijf hem gelijk op, heb gezegt dat ik ze over een klein weekje even terug bel om te vertellen wat mijn bevindingen ervan zijn.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:14

Waar ga je hem stallen? Die stallingskosten komen er ook nog bij hè. Beneden Leeuwen is erg ver vanaf Barendrecht. Denk ook aan lesgeld. Etc etc.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:19

slimmerik schreef:
Waar ga je hem stallen? Die stallingskosten komen er ook nog bij hè. Beneden Leeuwen is erg ver vanaf Barendrecht. Denk ook aan lesgeld. Etc etc.

Daar moet ik nog allemaal over na gaan denken en even gaan googlen voor stallen. Ik heb nog niets geregeld, mijn vriend vindt het goed klinken dus ik ga eerst eens kijken wat voor kosten ik kwijt zal gaan zijn, of er uberhaupt nog wel een stallingsaanbod is bij mij in de buurt e.d. Ik heb gezegt dat ik binnen nu en een weekje even terug zou bellen als ik met mijn ouders zou hebben gepraat, vader is nu niet thuis en moeder is niet online.

Ik heb dus in ieder geval nog geen beslissing gemaakt. Ga eerst nu even wat googlen e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:23

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-04-23 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:28

Cassole schreef:
Wow... wij zijn toch een tijdje bezig geweest om te zoeken naar een ruitertje voor een (sport)pony. Ze krijgt kosteloos 2x per week les (wordt vergoed), betaald niets, mest niet uit en wordt straks vervoerd op wedstrijden... allemaal gratis. Gek eigenlijk dat de een moet betalen en voor de ander wordt betaald.

Ontopic: ik zie dat de prijzen vanaf 50 euro zijn. Ik schat in dat die 50 euro per maand zijn voor 3 dagen of voor de 'oudjes'. Verder betalen voor koliek door toedoen van jou of altijd? Mag de pony mee naar jou en hoe zit het dan met de pony's die je maar voor 3 dagen kan leasen?

De pony's die nog voor drie dagen vrij zijn daar ga ik niet naar kijken, die kunnen niet mee naar barendrecht. Koliek is gewoon voor mijn rekening, mocht het vaker voorkomen kan ik de pony teruggeven mocht ik geen dier willen die vaak ziek is. Verder denk ik dat ik alsnog laat keuren, ben ik gelijk een stuk zekerder.

De pony mag mee naar mij, dit heb ik gevraagd en staat ook op de site. Prijzen per maand ben ik vergeten te vragen, ik heb interesse in connie en usha, en misschien mits niet te smal ook in carmen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:31

Ik begrijp op de site dat ze de pony liefst op hun eigen terrein willen houden, maar ook mogelijk thuis gestald kan worden.
Maar vinden ze het dan wel goed als je hun pony op een pensionstal/manege stalt?

En ik neem aan dat wanneer hij dan niet meer bij hun staat dus, dat jij dan aansprakelijk bent voor wat er met hem/haar gebeurt. En ook zelf 100% voor de verzorging moet zorgen.

Als ik dit zo goed heb begrepen, zou ik toch liever zelf een pony kopen, die kosten ook niet zo veel en ben je op den duur toch goedkoper uit, denk ik. Want je hebt alle lasten van een eigen pony (kosten, aansprakelijkheid groot en deels en verzorging), maar niet alle lusten (eigenaar zijn van pony en alles zelf bepalen)

_justlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:42

Ik heb de meeste berichten gelezen, en ben t wel met ThaGirl eens Ja Waarom koop je geen eigen pony/paard en zoek je daar evt. een bijrijder voor? Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 19:57

_justlove schreef:
Ik heb de meeste berichten gelezen, en ben t wel met ThaGirl eens Ja Waarom koop je geen eigen pony/paard en zoek je daar evt. een bijrijder voor? Lachen

Omdat ik deze pony na een tijd van bijvoorbeeld een half jaar, terug kan geven als blijkt dat ik er geen tijd meer voor heb. Het kopen van een pony is heel wat, daar ben ik nu wel achter want dit was eerst ook de bedoeling. Een leasepony met alsnog de gehele verzorging is voor mij beter, dan een pony waar ik ook echt aan vast zit.

De mensen vinden het goed dat ik de pony op een pensionstal zet, ik heb dit aangegeven en dat was prima. Verder komt het voor mij op hetzelfde neer, ik maak kosten bij een eigen pony, maar zo'n soort leasepony kan ik ook als mijn eigen pony beschouwen. Vandaar dat ik dit wel zie als een goede optie. Overigens heb ik nog geen besluit gemaakt hoor.

Ik ben nu een beetje aan het kijken op marktplaats en bokt naar stalling en weidegang, weidegang is al wel te vinden maar de stalling nog niet zo heel veel. Ik weet dus ook nog niet of het wel wat wordt, maar het is voor nu de moeite waard.

Trouwens heb ik natuurlijk ook liever gewoon een eigen paard. Maar dat is gewoon niet eerlijk tegenover het paard, als blijkt dat ik na een jaar alsnog geen tijd meer heb.

_justlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:00

Oke ik snap het Lachen Dan is dit inderdaad verstandiger Ja
Ik hoop dat je er uit komt! En wie weet gaat het zo goed dat je de pony evt. kan overnemen of alsnog een eigen pony kan kopen? Lachen
Veel plezier en succes alvast!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 20:08

_justlove schreef:
Oke ik snap het Lachen Dan is dit inderdaad verstandiger Ja
Ik hoop dat je er uit komt! En wie weet gaat het zo goed dat je de pony evt. kan overnemen of alsnog een eigen pony kan kopen? Lachen
Veel plezier en succes alvast!

Ja dat zou inderdaad misschien een optie kunnen zijn. Voor nu heb ik wel een leuk weiland met een andere pony gevonden in de buurt, ik heb het uitgelegd en ik ben benieuwd of ze er interesse in heeft. Zo ja, dan ga ik straks toch even mijn moeder storen met een wel heel enthousiast telefoontje haha. Ik moet mijzelf nu echt bedwingen om serieus te blijven, en niet te gaan fantaseren over onze eerste ehm..stapwedstrijd. Mocht deze vrouw het weiland eventueel beschikbaar willen stellen voor een pony van mij (heb de link ook gelijk maar gegeven) dan ga ik denk ik na het overleg met mijn moeder dit weekend kijken. Dan kan ik gelijk laten weten of het weiland door kan gaan, of dat er niets bijzit.

_justlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:17

Oke, dat klinkt wel goed. Ik hoop voor je dat je moeder ook zo enthousiast is/wordt en dat je het allemaal rond krijgt.