De Bremberg, halsteren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

De Bremberg, halsteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 08:43

Hallo,

Zoals jullie zien ben ik nog steeds op zoek naar stalling voor m'n haffie Mickey Bloos

Wie kent de Bremberg? En heeft er (goede?) ervaringen mee?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Jasmijn.

Jasmijn_Goos

Re: De Bremberg, halsteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 09:32

Ow en weet iemand wat voor hooi/brok/enz ze geven? En wat er in de weien gebeurt aan onkruid en mestverwijdering?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:13

Mja daar zou ik ook niet willen staan.. Ook al ervaring mee.. Wat dat betreft sta je beter op de ooievaar.
Aan de wei word / werd toen eigenlijk al niks aan gedaan..

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 14:19

Hey, dankjewel!
Heb gehoord dat je zelf kruiskruid/onkruid enz uit de wei moet halen? En dat je zelf het gras moet zaaien? Nagelbijten / Gniffelen Waar betaal je dan eigenlijk voor..? Nagelbijten / Gniffelen

Weet je verder nog iets in de buurt..? Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:21

Nee helaas..

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:25

de enige daar verder in de buurt zijn volgens mij peerdeblom, kommers en de ooievaar toch? en die voor t viadukt zit er nog 1..dacht aan de andere kant ook nog 1.. als je vanaf peerdeblom helemaal rechtdoor gaat dan voor de afslag naar t viadukt aan de rechter kant.

1 zak kunstmest betaalde ik 25 euro voor

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:04

Dankjewel!
Al die stallen was ik eigenlijk al geweest Bloos ..
Ik zoek denk ik meer iets kleins/particulier ofzo? Ja

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:06

Dat is heel moeilijk te vinden in deze omgeving..

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 17:07

Ja haha, daar kom ik nu ook achter..
Sowieso een goede stal is niet echt te vinden Nagelbijten / Gniffelen

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:33

goede middag ik wilde effe reageren op dit alles ik sta op de bremberg en heb het er onwijs naar mijn zin .
de eigenaren zijn leuke mensen en ze doen alles voor je .
en belangrijk ze zijn begaan met je paard .
en dan het gezegd waar betaal je dan voor .
nou wat denk je van hooi stroo binnen en buiten zetten uitmesten
en ik weet niet maar ik betaal voor een zakje kunst mest voor een paarden wei 11 euro bij mulder hoor .
en je hoeft geen poep te scheppen je mag poep scheppen .
en je paard kan in ieder geval elke dag lekker naar buiten ook wat waard denk ik
dus bij deze het is een super leuke stal en dat zijn alle mensen die er staan vast met mij eens
mvg corlien

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:40

Ik betaal er toch echt 25 euro per zak voor Knipoog
En ik heb toch anders hele andere ervaringen met ze hoor Knipoog Pony ook nog eens doodziek geworden omdat hij perse buiten moest blijven etc..
En ken ook genoeg mensen die het ook nix vonden daar en er dus ook weggegaan zijn. Dus niet iedereen zal het met je eens zijn over die stal

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:04

dat kan maar ik sta er toch al wat jaartjes en ik zie maar weinig mensen vertekken dus ik spreek uit ervaring.
mijn ervaring zegt echt een super stal .
en mijn paard is er ook heel blij en gelukkig en dat is het belangrijkst.
en vorige jaar was mijn paardje ook niet in orde en mocht gewoon op stal hoor
dus dat is ook niet zo
maare we staan helemaal vol en de wachtlijst staan er ook best aardig wat op .
en volgens mij heb jij overal al gestaan en heb je overal wel wat
nou zou zeggen ga naar mulder 11 euro heb pas nog 2 zakken gehaald
mvg

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:36

Okee dan
Ik sta nu een jaar op de Bremberg en wel met erg veel plezier.
Ik ga er als het aan mij ligt ook nooit meer weg
hele aardige, warme ,vriendelijke mensen.
In overleg kan er heel veel, mijn paard heeft het opperbest
je mag voeren wat je wilt, je mag lessen van wie je wilt, de hoefsmid die je wilt en de dierenarts van je eigen keuze.
Het staat bom en bom vol en dat zegt genoeg denk ik,
Het is niet duur en je krijgt gewoon waar voor je geld.
Je moet inderdaad wel eens zelf de handen uit de mouwen steken maar daar ben ik niet vies van.

Maar helaas ........ het staat vol Clown

succes met je zoektocht

Karen

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:40

Nou bij ons was dat dus niet zo Knipoog
En kweet niet wat je banketstaaf met overal al gestaan Scheve mond Heb gewoon mn eigen wei Clown
Op zoveel stallen hier zijn dus wachtlijsten..Bijna allemaal dus Lachen
Maar goed de TS had al besloten dat ze deze stal toch nix vond dusja..
Er zijn maar 2 stallen die ik echt nix vind. Heb bij de paardenhoeve gestaan en daar kwamen ze veel te weinig buiten en de bak kon je bijna nooit gebruiken. En vanuit daar zijn we naar lepelstraat gegaan en dat beviel wel..Kwamen ze tenminste veel buiten en een bak die goed te rijden was. En heb er 1 in de opfok gehad..als je dat alle stallen noemt..nou dan mis je er toch een hele hoop hoor Clown Knipoog

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 16:59

Gezien de foto's in jullie profiel denk ik ook dat jullie niet echt de doelgroep van deze stal zijn, en dat bedoel ik niet vervelend.
De gemiddelde leeftijd op de Bremberg van de pension klanten is ruim over de 30,
wellicht is het leuker om met mensen van je eigen leeftijd te staan

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 07:17

Hoi,
Elmo1 was dat ook voor mij bedoeld..? Tong uitsteken

Uhm ik hoor hele positieve maar ook negatieve verhalen.. Natuurlijk moet je er staan om te weten hoe het is! Lachen

Ik laat m'n paardje niet in een wei vol mest staan.. Tong uitsteken

Maar ik heb intussen al wat anders gevonden, toch bedankt iedereen! Lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:07

En wat heb je gevonden?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:27

Ja, vertel.. waar ga je heen?

Ben zelf ook bij de Bremberg wezen kijken.
Vond het persoonlijk niet mijn stal.. maar dat heeft ook te maken met wat voor eisen je stelt, en wat voor persoon je bent..
Daar komt bij dat elke stal wel zijn minpunten heeft, de vraag is of jij en je paard hiermee kunnen leven??

Het gaat in deze dus niet om goed of slecht...
Maar meer of een stal voldoet aan jouw eisen..

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 19:29

Ik heb er een aantal jaar gestaan (zo'n 8/9 jaar) en blij toe sinds kort vertrokken.
In de loop van de jaren behoorlijk wat veranderd. Vreemd hoe dingen kunnen lopen en hoe je je kunt vergissen in mensen.

corlien72 schreef:
de eigenaren zijn leuke mensen en ze doen alles voor je .
en belangrijk ze zijn begaan met je paard .

Begaan met je paard? Vandaar dat ze dus het hooi wat jij voor je paardje in de weide legt er zodra je je kont gekeert hebt weer uithalen. En het grappige is, het wordt nog toegegeven ook.
En wat nog grappiger is: de eigenaar van het paard weet van niks.. Je moet het van anderen horen. En wat geven ze als excuus? "Het paard eet al het hooi niet op en laat de helft liggen, dat is zonde.. Ze gooien er veel te veel hooi bij dus wij halen het eruit."

Joh! Als het er steeds uitgehaald wordt en de eigenaar komt de volgende dag en ziet dat al het hooi weg is gaat die er vanuit dat het paardje dat opgegeten heeft hé. Maar goed, dat is voor de logische denkers onder ons.

En wij onszelf maar afvragen waarom de paarden zo mager werden.

corlien72 schreef:
dat kan maar ik sta er toch al wat jaartjes en ik zie maar weinig mensen vertekken dus ik spreek uit ervaring.

In de afgelopen jaren zijn er behoorlijk wat mensen met paarden vertrokken. Ik kan er van de afgelopen drie jaar al 6 opnoemen. Noem dat maar geen verloop?
Je informatie klopt dus totaal niet.

femmefatale1 schreef:
Ja, vertel.. waar ga je heen?

Ben zelf ook bij de Bremberg wezen kijken.
Vond het persoonlijk niet mijn stal.. maar dat heeft ook te maken met wat voor eisen je stelt, en wat voor persoon je bent..
Daar komt bij dat elke stal wel zijn minpunten heeft, de vraag is of jij en je paard hiermee kunnen leven??

Het gaat in deze dus niet om goed of slecht...
Maar meer of een stal voldoet aan jouw eisen..

Met jou ben ik het verreweg het meeste eens.
Het gaat er net om wat jij graag wilt voor je paard en wat in jouw ogen goed is.
Heeft jou paard het op de Bremberg in jouw ogen goed? Gewoon ernaar toe gaan.

Stel jij toch wat meer eisen qua gezondheid van jou dier.. Dan zou ik nog maar eens een keer nadenken.
Er staat geen gras in de weilanden en ze worden steeds kleiner. Er zijn stallen bijgebouwd en om het aantal weilanden hier op aan te passen zijn er dus stukken gehalveerd. Goed bezig dus!
Er staan een aantal vol-pension klanten met hun paarden en deze worden dus ook voor hen binnengezet. Het is al een paar keer voorgekomen dat ze die paarden gewoon uit de wei los laten en naar boven toe laten galopperen.. Richting stal.

Er zal maar eens net iemand de oprit op komen rijden met zijn auto en dat paard vol uit de bocht boven op zijn auto krijgen.. Of denk eens aan de kleine kinderen die er rond lopen?

Neen, als je dan denkt dat je goed bezig bent: keep dreaming!

Ik ben blij dat ik er weg ben en mijn paardje is ook weer op aan het bloeien. Weg ribben en lusteloosheid.. Welkom glansvachtje en opgewektheid.

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 14:13

Jeetje wat een wrok, Rolleyes

Ik vind het niet zo netjes om zo op internet je bevindingen te plaatsen zonder te ondertekenen,
veel van de dingen die je schrijft zijn te weer spreken, de laatste twee posts van je hand waren in 2006 en eentje in 2007, ik vind het jammer dat je hardwerkende mensen op deze manier nog een trap na moet geven, het zegt meer over jezelf dan over de mensen waar je over schrijft helaas.

Ik hoop dat je het naar je zin hebt, kijk vooruit en niet om in wrok

groet en het allerbeste, Karen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:34

Moderatoropmerking:
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA.

Daarnaast het verzoek om het hier wel gezellig en respectvol over en weer te houden.

Gr00viejjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:23

elmo1 schreef:
Jeetje wat een wrok, Rolleyes

Ik vind het niet zo netjes om zo op internet je bevindingen te plaatsen zonder te ondertekenen,
veel van de dingen die je schrijft zijn te weer spreken, de laatste twee posts van je hand waren in 2006 en eentje in 2007, ik vind het jammer dat je hardwerkende mensen op deze manier nog een trap na moet geven, het zegt meer over jezelf dan over de mensen waar je over schrijft helaas.

Ik hoop dat je het naar je zin hebt, kijk vooruit en niet om in wrok

groet en het allerbeste, Karen

Dag Karen,

Allereerst; wrok? Neen, zo zou ik het niet willen noemen. Dat maak jij ervan Lachen De dingen (slechts een handvol van ervaringen en gebeurtenissen) die ik noem zijn redenen dat (slechts enkele weken terug) ik vertrokken ben.
Wrok is er nog steeds staan en tegen anderen je ongenoegen uitten over bepaalde dingen maar niet zelf op de betrokkenen afstappen.

Een jaar geleden had ik iedereen die zich negatief over de Bremberg uitliet keihard tegengesproken.
Helaas zijn er afgelopen jaar teveel dingen gebeurt die, op een goede stal met het oog op het paard, niet hadden mogen gebeuren. Daar gelijk je antwoord op het feit dat ik me eerder zeer positief uitliet over de Bremberg.

Het is overal wel wat en op iedere plek heb je weleens onenigheid maar waar het mij om gaat is de omgang en de gezondheid van mijn paard. Ik sta niet ergens voor de gezelligheid.
En dát stukje, die gezondheid en de omgang, is nu net iets wat het afgelopen jaar steeds minder is geworden.

In deze topic wordt er gevraagd naar de ervaringen van mensen naar deze stal.
Die geef ik dan ook. Jij hebt er een goede ervaring mee, ik heb die niet. Ben er immers niet voor niets weg. Zat mijn vorige post nog eens na te lezen en dan voornamelijk het stukje dat ik zei dat er de afgelopen drie jaar al minimaal 6 mensen weg zijn gegaan. Ben nog eens terug gaan rekenen en heb me vergist.

Het zijn er minimaal 14.

Dat is wederom niet voor niets Lachen

Maar goed, mijn punt is: er wordt hier gevraagd naar persoonlijke ervaringen dus worden die gegeven. Wat jij doet is proberen iedereen ervan te overtuigen dat het een goed plek is en degenen die er mindere ervaringen mee hebben lopen volgens jou met wrok? (en let op je zin: ik vind het jammer dat je hardwerkende mensen op deze manier nog een trap na moet geven, het zegt meer over jezelf dan over de mensen waar je over schrijft helaas).

Zoals ik in mijn eerdere post al aangaf: iedereen stelt verschillende eisen. Staat jouw paard daar volgens jouw goed en heb jij nog nooit van iemand gehoord dat er dingen met jouw paard gebeuren (of met je spullen) die niet door de beugel kunnen? Prima! Waar maak je je dan druk om? Lekker blijven staan.

Heb je andere, slechte ervaringen (zoals de mijne van afgelopen jaar) dan pak je je boeltje op en gaat.
Problem solved? Inderdaad.

Je hoort ook niet uit mijn mond dat jij niet goed voor je paardje bent omdat je daar staat, kom dan zeker ook niet met dingen als "wrok" en al je bovengenoemde dingetjes aan.
Daar is deze topic niet voor. Lijkt me vrij duidelijk Lachen Ik ga dan ook verder niet meer off-topic.

Ik wens je veel geluk op de Bremberg.

Groeten, Nina.