Ik heb er een aantal jaar gestaan (zo'n 8/9 jaar) en blij toe sinds kort vertrokken.
In de loop van de jaren behoorlijk wat veranderd. Vreemd hoe dingen kunnen lopen en hoe je je kunt vergissen in mensen.
corlien72 schreef:de eigenaren zijn leuke mensen en ze doen alles voor je .
en belangrijk ze zijn begaan met je paard .
Begaan met je paard? Vandaar dat ze dus het hooi wat jij voor je paardje in de weide legt er zodra je je kont gekeert hebt weer uithalen. En het grappige is, het wordt nog toegegeven ook.
En wat nog grappiger is: de eigenaar van het paard weet van niks.. Je moet het van anderen horen. En wat geven ze als excuus? "Het paard eet al het hooi niet op en laat de helft liggen, dat is zonde.. Ze gooien er veel te veel hooi bij dus wij halen het eruit."
Joh! Als het er steeds uitgehaald wordt en de eigenaar komt de volgende dag en ziet dat al het hooi weg is gaat die er vanuit dat het paardje dat opgegeten heeft hé. Maar goed, dat is voor de logische denkers onder ons.
En wij onszelf maar afvragen waarom de paarden zo mager werden.
corlien72 schreef:dat kan maar ik sta er toch al wat jaartjes en ik zie maar weinig mensen vertekken dus ik spreek uit ervaring.
In de afgelopen jaren zijn er behoorlijk wat mensen met paarden vertrokken. Ik kan er van de afgelopen drie jaar al 6 opnoemen. Noem dat maar geen verloop?
Je informatie klopt dus totaal niet.
femmefatale1 schreef:Ja, vertel.. waar ga je heen?
Ben zelf ook bij de Bremberg wezen kijken.
Vond het persoonlijk niet mijn stal.. maar dat heeft ook te maken met wat voor eisen je stelt, en wat voor persoon je bent..
Daar komt bij dat elke stal wel zijn minpunten heeft, de vraag is of jij en je paard hiermee kunnen leven??
Het gaat in deze dus niet om goed of slecht...
Maar meer of een stal voldoet aan jouw eisen..
Met jou ben ik het verreweg het meeste eens.
Het gaat er net om wat jij graag wilt voor je paard en wat in jouw ogen goed is.
Heeft jou paard het op de Bremberg in jouw ogen goed? Gewoon ernaar toe gaan.
Stel jij toch wat meer eisen qua gezondheid van jou dier.. Dan zou ik nog maar eens een keer nadenken.
Er staat geen gras in de weilanden en ze worden steeds kleiner. Er zijn stallen bijgebouwd en om het aantal weilanden hier op aan te passen zijn er dus stukken gehalveerd. Goed bezig dus!
Er staan een aantal vol-pension klanten met hun paarden en deze worden dus ook voor hen binnengezet. Het is al een paar keer voorgekomen dat ze die paarden gewoon uit de wei los laten en naar boven toe laten galopperen.. Richting stal.
Er zal maar eens net iemand de oprit op komen rijden met zijn auto en dat paard vol uit de bocht boven op zijn auto krijgen.. Of denk eens aan de kleine kinderen die er rond lopen?
Neen, als je dan denkt dat je goed bezig bent: keep dreaming!
Ik ben blij dat ik er weg ben en mijn paardje is ook weer op aan het bloeien. Weg ribben en lusteloosheid.. Welkom glansvachtje en opgewektheid.