opfok merrie veulen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chichika

opfok merrie veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 01:06

ik zoek voor mijn merrie veulen een goed opfokadres waar ze lekker kan opgroeien tot ze een jaar of 3-4 is.

Ik zoek een opfok adres waar ze goed op je paardje letten, het liefst ook niet te grootschalig (of als het wel grootschalig is met veel controle en kennis van zaken dus niet zomaar dumpen in de wei en laat maar lopen idee. Ook wil ik er graag in weekenden heen om haar op te zoeken). Ze heeft absoluut veel weidegang nodig. S'zomers 24 uur buiter s'winters snachts opstal overdag in t land

Bij voorkeur zoek ik een fijn adres in Groningen of Friesland (waar ze dus ook vanaf augustus terecht kan), maar als je een echt fijn adres elders weet is dat ook van harte welkom.

ik dacht zelf aan een bedrag tegen de 100 euro per maand incl. ontwormen, enting en hoefsmid in de winter en 50 in de zomer

friesiszwart

Re: opfok merrie veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 15:37

voor dat geld lukt het je niet ik sta op een stal per maand
125,00 euro stalling (maand)
12,50 euro wormenkuur (maand)
30,00 euro hoefsmid (4x per jaar)
paarden staan zomers 24/7 op het land en s winters overdag op het land en s nachts op stal. Kleine groepen max 8 denk ik.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-08 18:13

er ging iets fout, ik bedoelde excl enting en hoefsmid Knipoog
friesiszwart
ik kan in overijssel terecht voor 75 euro s'winters en 50 in de zomer maar daar komen ze in de winter maar 1uurtje naar buiten

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 15:59

in grou is een opfok die is 850 per jaar incl

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 13:06

Hoe oud is je merrieveulen?
Ik krijg aan het eind van het jaar een merrieveulen bij huis te staan. Dit is het veulen van Gamblerscup (ook op bokt), dit veulen zal dan ongeveer 7/8 maand zijn.
Wij willen er graag een tweede veulen bij hebben staan. Ik heb zelf een oude zeer sociale merrie en misschien komt er ook nog een ruintje bij, deze mensen komen het eind van de maand kijken.
Ik heb ruimte voor 4 paarden, voldoende weidegang en ik heb alles aan huis. Dus aan toezicht, aandacht en verzorging geen gebrek.
Het enige punt is misschien dat ik in Duitsland woon.
De veulens hebben een ruime droge schuilstal tot hun beschikking en komen elke dag in handen. Uiteraard worden ze bijgevoerd. Mocht je het iets lijken mag je me een pb sturen.

Groetjes Henrike

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:30

Duitsland mag ook maar niet te veer van NL grens(Nieuweschans)