hi!
Gister is bij mijn paard een ernstige blessure geconstateerd aan beide voorbenen.
De arts heeft een jaar revalidatie voorgeschreven. Gelukkig mag hij wel op de wei.
Nu ben ik dus op zoek naar weidegang, het liefst voor het hele aankomende jaar. Maar eventueel voor het aankomende weide seizoen, en dan zien we, als de winter voor de deur staat, wel verder.
Het liefst heb ik hem op dit moment ergens in Zuid-Holland op de wei, en het allerliefst een beetje in de buurt van Den Haag. Dan kan ik hem een paar keer in de week bezoeken. Daarnaast zit mijn dierenarts in Bodegraven, en daar gaat hij aankomende tijd behandeld worden. Het wordt dan wel een heel gedoe om hem bv. elke maand van Limburg naar Bodegraven te rijden.
Het gaat om 24/7 weidegang. Het liefst met een schuilstal of anders met beschutting van bomen. Mijn paard is een dominant type en kan niet in een groep met merries en ruinen gemengd. Het zijn mooi zijn als hij in een klein groepje kan. Dat er zoveel mogelijk rust is op de wei. Voorheen stond hij altijd met een groep van 7 ruinen, dit ging helemaal goed.
Wie zou mij kunnen helpen? Ik wil hem zo snel mogelijk zijn stal uit (daar heeft hij, naar mijn verdriet, afgelopen maanden al veel te lang in gestaan met zijn kwakkelende gestel) en hem een omgeving bieden waar hij gelukkig is.
Ik hoor het heel graag, alvast erg bedankt.
Louise