Het is nog niet zeker aangezien we nog onderhandelen over het contract, maar hoogstwaarschijnlijk heb ik eind mei een jaarlingmerrie geïmporteerd uit Rusland. Het gaat om mijn levenslange droom die uitkomt dus ik zoek voor mijn toekomstige prinsesje een goed opfokadres waar ze lekker kan opgroeien tot ze een jaar of 3-4 is. Het liefst wil ik haar echt de tijd gunnen te wennen aan het Hollandse klimaat.
Ik zoek een opfok adres waar ze goed op je paardje letten, het liefst ook niet te grootschalig (of als het wel grootschalig is met veel controle en kennis van zaken dus niet zomaar dumpen in de wei en laat maar lopen idee. Ook wil ik er graag in weekenden heen om haar op te zoeken). Ze heeft absoluut veel weidegang nodig want ze is niet anders gewend.
Bij voorkeur zoek ik een fijn adres in Friesland (waar ze dus ook in deze korte termijn terecht kan, vanaf eind mei waarschijnlijk), maar als je een echt fijn adres elders weet is dat ook van harte welkom.
Afstanden zijn voor mij in principe geen bezwaar, aangezien we sowieso elk weekend zo'n 600km maken met de auto. Geld helaas wel, ik dacht zelf aan een bedrag tegen de 100 euro per maand (gemiddeld, vooruitbetalen kan) bij voorkeur ook incl. ontwormen, enting en hoefsmid.
Ik heb de zoekfunctie geraadpleegd maar kom er niet veel wijzer uit. Ben wat opfokadressen aangaat een leek.
Ook is het de bedoeling dat wanneer we het diertje gaan halen we direct vanuit Duitsland doorkarren naar het opfok adres (en dan komt ze dus direct weg uit Rusland met de vrachtwagen).
Alle hulp is heel erg welkom! Het gaat hier om de vervulling van een lang gekoesterde wens maar dan moet het prinsesje natuurlijk wel onderdak hebben (en aangezien ik nog student ben heb ik niet de beschikking over bakken geld vandaar dat ik niet in de omgeving Amsterdam zoek omdat ik er al vanuit ga dat ik dat niet kan betalen, zelfs de opfok niet). Maar als je wat weet laat het me weten!
Groetjes,
Jorieke (en haar nu nog geheime toekomstige prinsesje als alles goed gaat).
PS. Ik kan intussen ook wel wat duimen gebruiken om te zorgen dat de aankoop doorgaat. Verdere informatie over de import, plannen en procedure, aansprakelijkheid etc. via PB graag. Ik zoek in de eerste plaats een goed adres waar ze ook direct welkom is zodra ze Nederland binnenkomt.
Overige vragen die relevant zijn voor dit topic kunnen natuurlijk ook hier gesteld worden.