Goede Osteopaat omgv. Rockanje??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Delias

Goede Osteopaat omgv. Rockanje??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 09:44

Afgelopen woensdag ben ik bij mijn oude manege lievelings paard geroepen om die te komen bijrijden (manege is opgeheven en paard is verkocht). Echter was hij dinsdag ineens zo kreupel als maar zijn kan. Dit komt duidelijk uit de rug (is al eerder gebeurd op de manege toen nog) De eigenaar van het paard is er erg lief voor maar heeft nog niet voldoende kennis om hem goed te rijden zodat hij zijn rug goed gebruikt.
Nu heb ik hem met dwang aangeraden om eerst iemand erbij te halen voor ik er weer opstap. Momenteel zijn we aan het stappen aan de hand en masseren we hem met arncia emulsie.

De eigenaar heeft iemand gebeld maar die kan pas de 25e... zijn er ervaringen met andere Fysio's of Osteo's hier in de omgeving die ik een belletje kan geven of zij eerder kunnen? Er zal dan nog een paard ter behandeling worden aangeboden. Ik vind nu nog 3 weken zo aanmodderen met masseren (waarbij hij gaat zitten van de pijn) een beetje teveel van het goede.....

Dus weet iemand iets of heb je tips wat we nog meer kunnen doen om de pijn te verlichten hoor ik dat graag.
Vanavond zowiezo overleg wat we nu gaan doen, eigenaar kwam met DA bellen voor spierverslappers maar zou hij dan niet meer gaan doen als mogelijk is??

Marije_jiplover

Re: Goede Osteopaat omgv. Rockanje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:53

MD-->EA GZ diensten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 10:55

Bij mijn paard is Nethanja Pruijssers geweest. Ik zit in de Hoekse Waard.

Mocht je haar telefoonnummer willen, PB mij dan maar even, ik weet niet of ik het zomaar hier mag plaatsen..

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 16:56

nico speksnijder is een goede osteopaat. doet mijn paarden ook als het nodig is.

als je iemand wilt hebben voor de spieren e.d(ze werkt overigens wel eens samen met nico) moet je iris smalbeek bellen

die is zeg maar sportmasseur voor de paarden en kan blokkades in de spieren helpen oplossen. mijn paarden zijn er al ruim een jaar mee gebaat.

pm maar voor de nr's

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:27

via www.nvfd.nl kun je een erkend dierenfysiotherapeut zoeken in je eigen buurt.
alle fysio's op die lijst scholen geregeld bij, zodat ze kwalitatief goed werk kunnen bieden (met de laatste kennis in huis dus).
als het dichterbij was had ik je graag zelf geholpen, maar ik werk alleen in regio midden-NL.
succes!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:55

Wij hebben hele goede ervaringen met Nethanja pruijssers, maar ze heeft t wel heel druk. Zij is ook Fysiotherapeut. Zou haar echt kunnen aanraden.