Afgelopen woensdag ben ik bij mijn oude manege lievelings paard geroepen om die te komen bijrijden (manege is opgeheven en paard is verkocht). Echter was hij dinsdag ineens zo kreupel als maar zijn kan. Dit komt duidelijk uit de rug (is al eerder gebeurd op de manege toen nog) De eigenaar van het paard is er erg lief voor maar heeft nog niet voldoende kennis om hem goed te rijden zodat hij zijn rug goed gebruikt.
Nu heb ik hem met dwang aangeraden om eerst iemand erbij te halen voor ik er weer opstap. Momenteel zijn we aan het stappen aan de hand en masseren we hem met arncia emulsie.
De eigenaar heeft iemand gebeld maar die kan pas de 25e... zijn er ervaringen met andere Fysio's of Osteo's hier in de omgeving die ik een belletje kan geven of zij eerder kunnen? Er zal dan nog een paard ter behandeling worden aangeboden. Ik vind nu nog 3 weken zo aanmodderen met masseren (waarbij hij gaat zitten van de pijn) een beetje teveel van het goede.....
Dus weet iemand iets of heb je tips wat we nog meer kunnen doen om de pijn te verlichten hoor ik dat graag.
Vanavond zowiezo overleg wat we nu gaan doen, eigenaar kwam met DA bellen voor spierverslappers maar zou hij dan niet meer gaan doen als mogelijk is??