Gezocht goede manege rondom Amsterdam, Amstelveen, Muiden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah_

Gezocht goede manege rondom Amsterdam, Amstelveen, Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 15:13

Voor mijn zusje van 11 zoek ik een manege waar goede les gegeven wordt.
Ze kan de basis, maar op de manege waar ze nu rijdt boekt ze geen vooruitgang meer.
Daarom zoeken wij maneges met goede instructie waarin ze in een groeps- of priveles kan rijden.

De manege moet zich bevinden in Amsterdam, Amstelveen, Muiden, Weesp en omstreken
Het mag ook wel iets verder weg zijn.

De maneges in Diemen zijn wij bekend mee, dus die hoeven niet genoemd te worden Lachen

sabje19

Re: Gezocht goede manege rondom Amsterdam, Amstelveen, Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 23:11

Manege de Jong, zit in Aalsmeer http://www.manegedejong.nl/
Weet dat ze ook nog eens naar buiten gaan met de les, wat het A'dam bos zit er naast.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 12:35

Ik heb bij de Hollandsche manege in Amsterdam leren rijden en daar ben ik nog steeds erg blij mee. Dat is alleen wel een behoorlijke tijd geleden dus ik weet niet hoe het niveau van de lessen nu is...

Op dit moment rijd ik bij manege de Ruif, maar daarvan heb ik weer geen idee hoe de kinderlessen zijn en verschilt het denk ik ook wel bij welke instructeur/trice je rijdt.

Misschien gewoon eens een proeflesje regelen bij verschillende maneges? Ik denk dat het voor een groot deel ook te maken heeft met persoonlijke smaak Knipoog

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 12:43

Ja, smaak is belangrijk
er zijn zat plekken waar les gegeven wordt
maar we zoeken geen ruk, pluk, schop, trek les
wel goed op dr zit leren rijden
maar weinig maneges hebben dat en ze is nog te klein en onervaren om écht op mijn paard te rijden
daarom zoek ik nu zo veel mogelijk stallen waar ze een proefles kan rijden

Weet iemand hoe zijn de maneges in het Amsterdamse bos zijn?

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 14:18

ben van de amsterdamse bosmanege niet super fan, maar das ook meer door de accomodatie. Heb er een enkele x een les gereden(jaren geleden) Maarja, denk dat je het t beste kunt proberen met een proefles, dan zie je vanzelf of jullie het wat vinden. ( manege any dale is er ook in muiderberg, maar ken ik verder niet)

ps ik keek net in je profiel en jammer dat Royal nog te veel paard is voor je zusje... En erg jammer dat mariska niet meer les geeft op de eenhoorn he?

Groetjes josé

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:48

De Amsterdamse manege heeft een nieuwe eigenaar, dus er zal best wat veranderd zijn. Van het niveau van lesgeven op die maneges weet ik verder niets.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:58

ik heb ook op de Amsterdamse Manege gereden en heb altijd les gehad van Ramon, hij geeft erg goed les legt alles steeds weer opnieuw goed en rustig uit en zal nooooit schreeuwen en als je iets niet durft of wat dan ook (omdat ze jong is) zal hij je nooit dwingen Knipoog ik heb er altijd met veel plezier gereden en in de zomer ga je ook t bos in Haha! en als iemand niet wil galopperen dan gebeurt t ook niet Knipoog