goed tehuis 18 jarig paard

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Curly85

goed tehuis 18 jarig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 11:06

Afgelopen week heb ik te horen gekregen dat mijn paard eigelijk niets tot weinig meer mag. Daarom ben ik op dit moment alle opties aan het bekijken om te zien wat er allemaal is.
Het advies van de dierenarts was nooit meer op de wei maar dit kan ik mijn vriendje niet aandoen. Verder mag hij alleen kleine ritjes en heel licht bereden worden. Daar waar hij al 18 is, is de kans op voleldig herstel gewoon zo vreselijk klein. Optimale revalidatie zou 2 jaar duren en zelfs dan is er nog weinig met hem te doen.

Het gaat om een 18jarige ruin van 1.75 met een gouden karakter. Hij is vreselijk lief in de omgang en er sociaal met andere paarden. Met rijden is hij wat lastiger maar zeker als het recreatief is verwacht ik geen enkel probleem.

Ik zoek eigelijk naar alle opties maar aangezien ik zelf toch wel erg graag doorwil in de paarden het liefst iets ALL IN. Dus dat min of meer de complete verzorging uit handen wordt genomen. Ik zou graag willen dat hij zomer en winter naar buiten kan (in het begin een klein afgezet stukje vanwege toch gevaar van opnieuw blessure) waar hij ook nog lekker aandacht krijgt (dus gepoetst wordt enz) Rijden heeft geen prioriteit maar is bespreekbaar (heel rustig en recreatief)
Ik blijf sowieso eigenaar en wil graag regelmatig langskomen. Ook een stal voor 's nachts is belangrijk daar waar Ian erg gesteld is op zijn plekje om te droog te slapen. Hij is 1,75 dus minimale afmetingen moeten wel 3x3 zijn.

Ik wil ook niet de hoofdprijs betalen.

Hij staat nu in Dordrecht. Hoe dichterbij hoe beter maar ook verder is mogelijk. Ik ben niet op zoek naar een 100% rusthuis waar hij nooit meer iets hoeft te doen en alleen in de wei wordt gedaan en eruit. Juist die persoonlijke aandacht is heel belangrijk!!!

Wie kan mij helpen, heeft plek, heeft advies. Foto;s van Ian staan in mijn profiel

Tin

Re: goed tehuis 18 jarig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 16:12

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 16:49

Graag wil ik bij deze nogmaals extra benadrukken
Ian is NIET te koop. Ik zoek meer een nieuwe stalling

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 09:38

Niemand die iets heeft verder. Heb wel een paar leuke reacties maar zou meer info.
Eventueel andere bokkers die zijn/haar paard op rust ergens hebben neergezet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 21:04

Slotje Lachen

Denk je er wel om dat je na 1 week een ander topic in deze categorie mag openen, en dit topic pas over drie weken opnieuw mag plaatsen? Gerekend vanaf het aanmaken van dit topic.