[Gz] Stalling omg baarle nassau rondom 25 km

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

[Gz] Stalling omg baarle nassau rondom 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 18:02

Hallo,

Na vorige maand in een lastig parket te hebben gezeten, ik ben per direct met twee paarden op straat gezet. Heb ik wel een nieuwe stalling gevonden. Dit bij kennisen die eigenlijk niet de intentie hadden om pensionklanten te nemen.
Helaas krijg ik nu na een maand het gevoel dat ze eigenlijk liever geen vreemde op het erf willen.
Ik voel me hierdoor niet goed op mijn gemak. En ben ik geremd in mijn doen.

Mijn hond gaat altijd mee naar de paarden - ik leg hem daar vast / of in de stal en dat mag nu niet meer.
Mijn paarden mogen zonder toezicht van mij niet naar buiten. Dus als ik ze buiten wil hebben moet ik heel de dag blijven. Wat dus niet te doen is als student zijnde.
Mijn merrie is te mager en ik koop buiten het incl. bedrag stallings geld zelf extra voer en dat mag ik ineens niet meer bijvoeren want dan worden de andere paarden onrustig. en nog wel meer van dit soort kleine dingetjes. Voel me daardoor echt niet op m'n gemak op stal en ga liever niet dan wel naar mijn paarden.

Ik ben altijd gewend geweest om bij een boer gestald te staan, zelf te mesten - voeren, binnen buiten zetten enz... Alleen het kuil/hooi en stro werd door hun gehaald. Het liefste zou ik weer zo iets willen. Maar dat zou dan wel in de buurt moeten zijn.
Ik woon zelf in baarle nassau en dit systeem is te doen binnen een straal van 10km maar verder echt niet.

Dus aangezien zulke boeren schaars zijn plaats ik hier een oproep voor stalling.
Ik zoek:
* stalling met iedere dag weidegang
* Wil zelf mesten
* Wil iets in te brengen hebben in de hoeveelheid voer die mijn paarden krijgen
* Graag een verlichte buitenbak zodat ik in de winter s avonds ook kan rijden.
* niet te kleine stallen (dus geen 2 bij 2 stalletjes voor een paard van 1.67)
* mogelijkheid om benen van paard af te spuiten.
* liefst niet te duur, betaalde eerder 100 euro per paard incl. stro en hooi en weidegang - over de prijs valt dus wel te praten
* Mogelijkheid om hengst te houden (over 1,5 jr)
* in een straal van 25 km rondom baarle nassau - hertog denk aan, riel / chaam / goirle / weelde / poppel / hulten / gilze / ravels / arendonk / dongen enz

edit: Het gaat om een KWPN merrie van 1.67 (5 jr) en een Arabische ruin van 1.58 van 6 jr daarbij heb ik nog een arabisch hengstje (1,5 jr) maar die gaat zsm naar de opfok. Dus daar zoek ik (nog) geen stalling voor.

Edit2: Ongeveer 1x in de twee weken moet ik op donderdag avond met mijn paard naar school, wij moeten daar van 7 tot 10 zijn en zijn dan pas rond 12:00 s avonds terug. Dit moet wel kunnen op de stalling anders heb ik een probleem.

Arabesk

Re: [Gz] Stalling omg baarle nassau rondom 25 km

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 19:30

pb Bitterbal of Ydnic van bokt eens zij wonen in die buurt

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:31

100 euro per paard inclusief stro hooi en weidegang? Ik ben woonzaam in de omgeving waarbinnen jij zoekt, maar de enige stal die rond dit bedrag zit en ik ken(150 euro) daar word je echt niet vrolijk van.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 22:39

Dat is het hem juist, ik heb nog nooit op een echte pensionstal gestaan altijd bij boertjes die nog een stukkie land over hebben, wat stalletjes en toevallig een buitenbak. Had ook helemaal niet verwacht dat ik op straat gezet zou worden. Ik deed dus ook alles zelf, twee maal daags naar stal toe om buiten te zetten, mesten voeren, binnen halen en noem maar op. Lage prijs maar moest wel veel doen. En natuurlijk nog wel zelf de brok aangschaffen dan zit je nogal snel aan 270 euro per maand voor 2 paarden.

Misschien kan ik bij een vriendin gaan staan (moeten ze wel twee stallen bij maken) daar ga ik morgen praten. Hoop dat dat wat word dan ben ik geholpen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 22:44

op marktplaats adverteerd iemand die een stalling heeft in hilvarenbeek met weidegang en buitenbak voor 160 per maand. misschien is dat iets.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 20:23

Zet anders eens een zoekertje in Ons Weekblad, van Baarle Nassau en omstreken, had ik ook gedaan toen ik een stalling zocht, er hebben toen 9 mensen gereageerd, ik had er ook geen luxe perse, bijgezet, en sta nu goedkoop bij iemand die had gereageerd. Is echt de moeite waard.!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-08 20:47

dank je voor de tip

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 19:59

Ik heb een fijne stalling gevonden - iedereen bedankt voor de hulp.
hier mag een slotje op