Hallo,
Na vorige maand in een lastig parket te hebben gezeten, ik ben per direct met twee paarden op straat gezet. Heb ik wel een nieuwe stalling gevonden. Dit bij kennisen die eigenlijk niet de intentie hadden om pensionklanten te nemen.
Helaas krijg ik nu na een maand het gevoel dat ze eigenlijk liever geen vreemde op het erf willen.
Ik voel me hierdoor niet goed op mijn gemak. En ben ik geremd in mijn doen.
Mijn hond gaat altijd mee naar de paarden - ik leg hem daar vast / of in de stal en dat mag nu niet meer.
Mijn paarden mogen zonder toezicht van mij niet naar buiten. Dus als ik ze buiten wil hebben moet ik heel de dag blijven. Wat dus niet te doen is als student zijnde.
Mijn merrie is te mager en ik koop buiten het incl. bedrag stallings geld zelf extra voer en dat mag ik ineens niet meer bijvoeren want dan worden de andere paarden onrustig. en nog wel meer van dit soort kleine dingetjes. Voel me daardoor echt niet op m'n gemak op stal en ga liever niet dan wel naar mijn paarden.
Ik ben altijd gewend geweest om bij een boer gestald te staan, zelf te mesten - voeren, binnen buiten zetten enz... Alleen het kuil/hooi en stro werd door hun gehaald. Het liefste zou ik weer zo iets willen. Maar dat zou dan wel in de buurt moeten zijn.
Ik woon zelf in baarle nassau en dit systeem is te doen binnen een straal van 10km maar verder echt niet.
Dus aangezien zulke boeren schaars zijn plaats ik hier een oproep voor stalling.
Ik zoek:
* stalling met iedere dag weidegang
* Wil zelf mesten
* Wil iets in te brengen hebben in de hoeveelheid voer die mijn paarden krijgen
* Graag een verlichte buitenbak zodat ik in de winter s avonds ook kan rijden.
* niet te kleine stallen (dus geen 2 bij 2 stalletjes voor een paard van 1.67)
* mogelijkheid om benen van paard af te spuiten.
* liefst niet te duur, betaalde eerder 100 euro per paard incl. stro en hooi en weidegang - over de prijs valt dus wel te praten
* Mogelijkheid om hengst te houden (over 1,5 jr)
* in een straal van 25 km rondom baarle nassau - hertog denk aan, riel / chaam / goirle / weelde / poppel / hulten / gilze / ravels / arendonk / dongen enz
edit: Het gaat om een KWPN merrie van 1.67 (5 jr) en een Arabische ruin van 1.58 van 6 jr daarbij heb ik nog een arabisch hengstje (1,5 jr) maar die gaat zsm naar de opfok. Dus daar zoek ik (nog) geen stalling voor.
Edit2: Ongeveer 1x in de twee weken moet ik op donderdag avond met mijn paard naar school, wij moeten daar van 7 tot 10 zijn en zijn dan pas rond 12:00 s avonds terug. Dit moet wel kunnen op de stalling anders heb ik een probleem.