[GZ] Zadelmaker met 2dehands zadels omg Tilburg,Goirle enz.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

[GZ] Zadelmaker met 2dehands zadels omg Tilburg,Goirle enz.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:24

Ik ben op zoek naar een zadelmaker in de omgeving van Tilburg, Goirle, Poppel, Arendonk, Turnhout of Merksplas, liefst 1 die met zadelpasservice en tweedehands zadels aan huis komen kan/wil in deze omgeving.
Het gaat voor het passen om een adres in België, maar vlak over de grens bij Tilburg, vandaar dat ik ook zoek in Nederland.
Brand los, want ik kan ze niet vinden Lachen

Rinske

Re: [GZ] Zadelmaker met 2dehands zadels omg Tilburg,Goirle enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:43

Misschien het Drunens Ruiterhuis? Ik weet niet tot hoe ver deze rijden. Zij hebben altijd wel een groot aantal 2e hands zadels liggen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:48

Nichtje : bedankt voor het topic Lachen Het gaat om mijn paard.. dus ik zal maar even reageren denk dat dat het makkelijkste is..
Rinske: Het drunens ruiterhuis zijn wij (volgens mij) geweest toen wij het paard ophaalden, daar hebben ze mij een zadel aangesmeert wat niet goed lag, zo'n beetje álles aan dat zadel was verkeerd en mijn paard zn rug was goed naar de knoppen. (om het maar even netjes te houden, maar dat ging van kwaad tot erger met dit paard en zijn zadelnijd is nog altijd niet voorbij). Ik wil daar dus écht niet meer naar terug, maar als iemand iets anders weet.. graag

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:51

Bij ruiterstad in Oirschot. Die hebben 2e handszadels in alle prijsklasses.
Het nummer heb ik wel, als je interesse hebt even een pbtje sturen!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:51

Wat voor zadel zoek je?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:57

een dressuur en springzadel voor een grote kwpner met brede rug en hoge schoft... Eventueel wil ik ook wel een zadelpasservice met alleen nieuwe zadels zodat ik tweedehands op bokt en marktplaats bijv. een zelfde type kan kopen en evt. wat aan laten passen door een zadelmaker... Het hoeft dus niet enkel met 2de hands zadels te zijn!

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:00

Ik heb nog een 2e hands forestier springzadel liggen bij mn ouders. Die zou ik weleens mee kunnen nemen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:04

*ik stuur je even een pb om niet teveel offtopic te gaan

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:11

Voor een dressuurzadel kun je zadelmakerij Gierman in Tilburg bellen, die hebben nog wel wat 2e hands en goede passervice. Alleen weet ik niet of ze de 2e hands ook aan huis komen aanpassen.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:38

Opzich is erheen rijden geen groot probleem. Maar heb liever dat ze aan huis komen vanwege dat mijn paard dus zadelnijd heeft en op vreemde plaatsen soms helemaal uit zn dak kan gaan, en zéker als er mannen bijstaan... Ja vreemd paard Lachen
Ik zal alles eens opschrijven en morgen rondbellen! Lachen Nog iemand ideeen?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:53

Volgens mij zijn wij toch niet bij het drunens ruiterhuis geweest toendertijd. Ik ben in de war met een andere ruitersportzaak met een gelijksoortige naam..

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:08

ik kan je desondanks toch drunens ruiterhuis niet aanraden!

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:12

drunen komt niet met tweedehands voor zover ik weet en qua zekerheid met passen kan je beter een echte zadelmaker laten komen

gierman zou ik je ook niet echt aanraden, heel vriendelijke mensen maar echte verkopers, ben er vorige week toevallig nog geweest en ze hadden maar enkele 2de hands zadels liggen.. dus niet echt de moeite volgens mij

heb je een specifiek zadel waarnaar je op zoek bent?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:14

arieboer is wel goed, weet niet wat die heeft in 2e hands; verder wordt er ook nog een andere mobiele passer aangeraden moet je even in ander topic kijken bestsaddelfit? of zo

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 10:10

Langeraap (zit nu bij ruiterstad) komt ook in Belgie

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:29

Bedankt voor de berichtjes weer. Ik kreeg net ook via pb dat het drunens ruiterhuis niet al te best was.. die valt dan in ieder geval af.. ik wil geen gezeik meer en daarom alleen nog een goede bij mijn paard hebben. Hij heeft genoeg meegemaakt en het moet nu maar eens afgelopen zijn.

Ik ben niet specifiek naar een bepaald merk oid opzoek. Gewoon een goed passend zadel, liefst niet te duur (ai het mag best iets kosten, maar ben niet van plan duizenden euro's uit te geven).
Heeft iemand ervaring met die uit Oud-Turnhout dan? is dat een beetje een goede?
Pantarhei: heb je misschien een link van dat topic voor mij? En eventueel een nummer van arie boer zodat ik hem kan bellen?

Esther: Langeraap staat al op het lijstje! bedankt voor je berichtje

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:46

Bitterbal schreef:
Bedankt voor de berichtjes weer. Ik kreeg net ook via pb dat het drunens ruiterhuis niet al te best was.. die valt dan in ieder geval af.. ik wil geen gezeik meer en daarom alleen nog een goede bij mijn paard hebben. Hij heeft genoeg meegemaakt en het moet nu maar eens afgelopen zijn.

Ik ben niet specifiek naar een bepaald merk oid opzoek. Gewoon een goed passend zadel, liefst niet te duur (ai het mag best iets kosten, maar ben niet van plan duizenden euro's uit te geven).
Heeft iemand ervaring met die uit Oud-Turnhout dan? is dat een beetje een goede?
Pantarhei: heb je misschien een link van dat topic voor mij? En eventueel een nummer van arie boer zodat ik hem kan bellen?

Esther: Langeraap staat al op het lijstje! bedankt voor je berichtje

bedoel je Dijkmans? zo ja, absoluut wegblijven! Ik kwam daar vroeger vrij veel maar ik zet er geen voet meer binnen. laatste keer een leren slof gekocht. thuis netjes ingevet en een aantal keer gebruikt. na een week of 2-3 begon dat ding al barsten te vertonen en dat vond ik wel heel erg snel, dus ikke terug naar de winkel. beweren ze daar dat ik hem niet had ingevet en dat het daaraan lag??? ook al had ik hem niet ingevet dan had dat leer nog niet zo snel mogen barsten. ze waren daar ronduit onbeschoft en stonden me een beetje uit te lachen.

verder is dat een familiebedrijf wat nu gerund wordt door 2 broers en hun zus. zij hebben de zaak van hun ouders overgenomen en wat wel leuk is om te weten is dat zij van hun ouders nooit hebben mogen paardrijden. ze hebben dus niks ervaring met paarden en dan vraag ik me ook wel af hoe je dan een zadel passend kan maken en het juiste advies kan geven.
het is een leuke winkel om een dekje of iets te kopen waarbij je geen advies nodig hebt. Hun advies vertrouw ik voor niks! Eerlijk gezegd heb ik nog geen goede zadelmaker hier in de buurt gevonden... dus als je er eentje vindt waar je tevreden over bent, mag je dit ook altijd even laten weten Bloos

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:38

Ulleke bedankt! Bij die beste man blijf ik dan zeker weg. Ze hebben toen wel een nieuwe boom in mijn wintec gezet, dit ging netjes! Maar ze hebben inderdaad vaak raar advies. Doordat mijn zadel dus niet goed past(de zoveelste waarvan word gezegd dat het perfect ligt, maar achteraf toch blijkt van niet.. ben het beu nu haha) laat mijn paard zn tong vaak buiten boort hangen (alhtans ik denk dat het daarmee te maken heeft he, dat is natuurlijk niet zeker totdat er een ander zadel is).. dus ik naar die winkel toen ik deze kennis nog niet had.. en het enige wat ze zeiden was "een leertje" dus ik doorvragen. .wat blijkt.. ik moest mijn paard zn tong vastgespen met een leertje dat door zn mond liep en onder zn kin langs zeg maar, snap je het nog? Nou ik heb ze keihard uitgelachen en gezegd dat ik daar niet aan begin... Sindsdien ga ik regelmatig naar roosen in arendonk... alleen daar hebben ze volgens mij geen zadelpasservice...
Bah het is toch lastig hier dingen te vinden haha

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:28

roossen heeft inderdaad geen zadelpasservice
ik heb nog wel een dressuurzadel te koop liggen, maar dat gaat te smal zijn vrees ik.

wat zadel heb je nu en welke boommaat?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:59

arie boer heeft website en daar staat zijn mobiele nummer op, zie google. Volgens mij is het bestfit of zo, ook even googlen

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 15:08

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 22:01

Bedankt voor alle reakties. Ik heb contact gehad met Gierman uit Tilburg. En besloten om een Daaleman GPS2 te kopen... Welliswaar tweedehands...

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:47

Ik vraag me af of er zowieso wel zadelmakers zijn die met 2de hands zadels komen passen .....?!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 01:16

Die zijn er best. In NH ken ik er wel een paar, maargoed nu we verhuisd zijn heb ik daar niks aan.