Boeken...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jethafa

Boeken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 22:34

Ik heb geen idee of het hier goed staat, maar ik heb een vraag.

Ik ben een vrij gevorderde amazone en ik rijd al jaren veel verschillende paarden, niet op een manege. Ik ben nu op zoek naar een naslagwerk over de klassieke dressuur. Das gymnasium des pferdes is echt mijn ding, alleen is het behoorlijk theoretisch. Ik zou graag een boek hebben wat meer praktische vragen en tips behandeld, maar wel met een goede basis en met de Duitse klassieke rijstijl als achtergrond.

Nu is er veel op de markt en ik heb een cadeaubon van Bol.com, maar ik heb geen idee welke auteurs nou een beetje op mijn vlak zitten. Ik ben absoluut niet van het überronde grand prix getrek, maar meer van de ontspanning.

Wie geeft mij de gouden tip?

Miska

Re: Boeken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 22:54

Het boek Verlichte rijkunst, van Heather Moffett is een leuk basis boek.
Is op basis van klassieke rijkunst.
Staan heel veel handige tips en dergelijke in.
Of het boek Die Skala der Ausbildung, van Britta Schoffmann, schijnt ook goed te zijn, maar heb t zelf niet gelezen.
Succes ermee!

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 10:07

Het boek 'Biomechanical riding and dressage a rider's atlas' door Ph.D. Nancy Nicholson. Erg interessant boek over de beinvloeding van de verschillende spieren en spiergroepen door de ruiter. Het ontwikkelen van balans en de beinvloeding van verschillende trainingshoudingen op het paardenlijf. Ik heb er echt enorm veel uit kunnen halen, maar helaas is het niet op bol.com te verkrijgen. Wel op www.mediaboekservice.nl.

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 13:17

Balen dat die van Alicia2u en Die Skala der Ausbildung niet op Bol.com zijn... ik wil ze toch wel graag met mijn cadeaubon kopen. De verlichte rijkunst heb ik wel gevonden, daar ga ik even wat meer over zoeken. Bedankt!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:26

boek van Horst Becker staan ook leuke en begrijpelijke zaken in,
verder is er nog een boek over klassieke rijkunst van volgens mij de voormalig oberbereiter spaanse rijschool, weet even zijnnaam niet meer. Op mediaboek kun je meer vinden en daarvandaan misschien kijken of bol ze ook heeft

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 10:27

Wat ik ook een goed boek vind is Basis rijkunst wat beweegt de ruiter van Anne Muller. Dit is echter niet perse een klassiek dressuur werk, maar richt zich voornamelijk op de balans en zit van de ruiter. Als je zelf regelmatig lesgeeft of je zit wilt verbeteren is het echt een goed boek. En volgens mij hebben ze die wel op Bol.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 09:18

--> EA GZ