Paard op volledige rust zoekt stal met weidegang

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diamant191

Paard op volledige rust zoekt stal met weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:30

Hallo allemaal,

zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar iemand die een stal en weiland (+ eventuele verzorging) kan bieden voor mijn 12-jarige KWPN-ruin met zware artrose in zijn nek. Ik kan dus niet meer op hem rijden en wil hem graag zijn 'paardenleven' weer teruggeven door lekker iedere dag op de wei te gaan.

Dus heb je ook een paard op volledige rust die je wel een vriendje gunt of heb je alleen een stal en weiland (dus dan staat mijn paard alleen) dan is dat ook goed. Echter, moet het wel in Nederland zijn.

Hopelijk kan iemand mij z.s.m. uit de brand helpen!

groetjes van Mandy

Ragebol1977

Re: Paard op volledige rust zoekt stal met weidegang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:51

Jammer dat het in Nederland moet zijn. Ik verhuis naar Duitsland en kan je paard precies bieden wat hij nodig heeft.
Ik zou zeggen denk er nog eens over na of kom een keertje kijken voordat je definitief besluit dat het in NL moet zijn.

Groetjes Henrike

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:18

Het ligt eraan hoeveel je ervoor over hebt. Anders kunnen wij hier een stal met weidegang en twee vriendjes bieden!

Myke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:28

Misschien is rusthuis Jakari in Lopik iets voor je?

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 10:55

Hoi Mloei,
waar in Nederland kan je dat aanbieden dan? En zijn dat dan ook 2 vriendjes op rust of worden die nog bereden? Want als ze uit de wei worden gehaald om bereden te worden, dan wordt mijn paard gek :-S
Hoor het graag,
groetjes Mandy

Pensionnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 21:35

Ik heb evt ook nog plaats. Samen bij mijn oude opoe die ook artrose heeft.
Snachts op stal overdag op de wei. Incl. gehele verzorging.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 09:29

Ha Pensionnetje,
om welke woonplaats gaat het dan?
groetjes

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:16

Diamant191 schreef:
Hoi Mloei,
waar in Nederland kan je dat aanbieden dan? En zijn dat dan ook 2 vriendjes op rust of worden die nog bereden? Want als ze uit de wei worden gehaald om bereden te worden, dan wordt mijn paard gek :-S
Hoor het graag,
groetjes Mandy

In wezep, rond Zwolle.
één merrie word wel af en toe uit het weiland gehaald en de ander (een shetlander) niet.
'S avonds kunnen ze allemaal op de wei blijven staan behalve in de winter dan gaan mijn merrie's naar binnen.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 15:19

Hoi Mloei,
helaas is dit geen optie, omdat ik hetzelfde concept momenteel ook heb en mijn paard word helemaal gek als de merrie van de wei wordt gehaald. Het bijbehorende shetje is dan totaal niet interessant voor hem.
Bedankt, maar helaas....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:21

Ik weet echt de perfecte plek voor je en ook nog voor een redelijke prijs maar helaas.......in Duitsland.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 15:29

Ja klopt, maar Duitsland en België zijn geen opties. Vind het te ver weg en wie geeft de zekerheid dat je paard niet wordt doorverkocht?!
Verder wil ik hem zo vaak mogelijk nog kunnen bezoeken en dan moet je toch wel in Nederland blijven.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:38

Wie geeft je de zekerheid dat je paard in NL niet wordt doorverkocht? Dat soort dingen is een kwestie van een betrouwbaar adres zoeken.
Vanaf Maassluis is Belgie volgens mij beter bereikbaar dan een groot gedeelte van NL.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 15:41

het kan soms ook zo zijn dat duitsland of belgie makkelijker te bereiken is dan iets in nederland, maar dat hangt ook weer af van waar jij woont.
Ik dacht aan een pensionstal, maar daar worden de paarden wel uit het land gehaald en het is duur (meestal). Sorry, dan weet ik niks, ik vind het wel super van je dat je dit doet! Haha! Succes met zoeken, je paard zal blij met je zijn Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:47

Tja ik zit in Duitsland maar ik verkoop je paard toch echt niet door en wil dit eventueel ook wel in een contract vastleggen. Mijn merrie is ook al oud en wordt dus niet meer bereden. Zij geniet van haar pensioen. Als je je paard wil opzoeken snap ik dat de afstand je afschrikt maar wij bieden dan ook de mogelijkheid om een weekendje te blijven (voor niks) en dan ben je er weer eens tussenuit. Momenteel zijn we druk bezig in en om het huis. Ik heb nu af en toe internet omdat mijn vriend een vodafonekaart in de laptop heeft gedouwt. Mocht je niks kunnen vinden dan nodig ik je nogmaals uit om te komen kijken.
Mijn merrie zou een vriendinnetje erg op prijs stellen.

Groetjes Henrike

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 20:50

weet heel erg goed adres voor je in wagenberg(tussen dordrecht en breda) rusthuis,goede verzorging.kijk ff op marktplaats en zoek bij stalling en weidegang"stal den ouden" in wagenberg. mocht het metmijnpony ook zo vergaan gaat ze linea recta daar naartoe.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 10:32

Mensen, bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga vanavond mijn paardje verhuizen naar www.pensionstal-galja.nl. Hopelijk krijgt hij het daar super naar zijn zin en zal hij lekker verwend en verzorgt worden. Iedere dag met z'n allen naar buiten en bij slecht weer lekker met z'n allen in de binnenbak.

Mocht ik uiteindelijk toch weer wat anders moeten zoeken (wat ik uiteraard niet hoop!) dan kom ik graag op jullie reacties terug.

groetjes van Mandy