Opfok in omgeving Rotterdam gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cremellogek

Opfok in omgeving Rotterdam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 13:00

Ik ben alvast op zoek naar een opfok adres voor een veulen (nog niet bekend of het een hengstje of merrie wordt) voor ergens eind dit jaar in rotterdam of omgeving.
Wil ook alvast weten wat de kosten zullen zijn.

Anoniem

Re: Opfok in omgeving Rotterdam gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:11

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:16

pm smurf26 hier op bokt, die heeft een veulen op de ZH eilanden staan in de opfok, verder Boon in Delft

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 02:15

Stal Zwetsloot Oud Ade (bij Leiden)

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:40

Verboon in Schipluiden/ Delft

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:01

Tot nu gaat mijn voorkeur uit naar de eendracht of anicare, weet iemand uit ervaring hoe het daar is, en wat het kost?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 13:33

gewoon even bellen of langsgaan, krijg je gelijk idee van hoe het er echt is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:12

Ja , ik zou ook even langs gaan kijken hoe het jou bevalt en meteen wat informatie vragen wat je zelf erg belangrijk vind .
Ik zelf ben nog niet in aanraking gekomen met één van die bedrijfen dus ik ken je der niks over vertellen .

moniquebosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:46

ik heb 4 maanden geleden nog gebeld naar anicare en toen zaten ze vol.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 11:09

Het valt me tegen dat de meesten toch zo'n 135 euro vragen in de winter. Dat is bijna even veel als wat ik voor mijn pensionstalling betaal..
Als iemand een goedkoper adres weet, graag!

paradepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:05

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 01:21

Hét adres waar je je veulen met een gerust hart achter kan laten is http://www.anicare.nl
Supergoede en schone stallen met veel ruimte, individuele (hoef) verzorging etc.

cremellogek schreef:
Het valt me tegen dat de meesten toch zo'n 135 euro vragen in de winter. Dat is bijna even veel als wat ik voor mijn pensionstalling betaal..
Als iemand een goedkoper adres weet, graag!

Er zijn vast wel goedkopere adressen..maar zijn ze ook goed/betrouwbaar? Scheve mond
Goedkoper betekend dat er bezuinigd gaat worden, op ontwormingen en de kwaliteit van het voer
Je veulen en jijzelf uiteindelijk ook, zijn dan altijd de klos.
een paar tientjes meer of minder maakt in dit geval toch ook niet uit?
Ik ken genoeg mensen die hun paard (dood) ziek uit een (slechte/goedkope) opfok hebben gehaald doordat er bezuinigd was, op ontwormingen en het voer
En zijn ze het later alsnog aan de dierenarts kwijt...
Veel boeren beginnen (goedbedoeld) een veulenopfok als 2e bron van inkomsten...zonder voldoende kennis van paarden
Je veulen zal aan zo iemand zijn overgeleverd....no way dat ik aan zo iemand mijn paarden toevertrouw

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 09:59

Het paardje van mijn zusje hebben we als veulen bij een pensionstal die ook aan opfok deed ondergebracht. Dat koste toen 85 euro per maand, en dat was een luxe stal met faciliteiten die je helemaal niet gebruikt met een veulen. Vandaar dat ik dacht dat een echt opfok bedrijf goedkoper zou zijn. Die hebben geen binnenbak, longeercirkel, stapmolen, solarium, etc..
Ontwormen doe en koop ik trouwens altijd zelf dus daar maak ik me geen zorgen over.

Ik vind het ook geen gerustellend idee als er heel veel paarden op 1 bedrijf rondlopen, dan wordt het toch lastiger om ieder dier individueel in de gaten te houden. En helaas heb je in een grote kudde dat de kleinsten/zwakten daar vaak toch onder lijden. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een kleinschalige opfok..

paradepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:54

cremellogek schreef:
Het paardje van mijn zusje hebben we als veulen bij een pensionstal die ook aan opfok deed ondergebracht. Dat koste toen 85 euro per maand, en dat was een luxe stal met faciliteiten die je helemaal niet gebruikt met een veulen. Vandaar dat ik dacht dat een echt opfok bedrijf goedkoper zou zijn. Die hebben geen binnenbak, longeercirkel, stapmolen, solarium, etc..
Ontwormen doe en koop ik trouwens altijd zelf dus daar maak ik me geen zorgen over.

Ik vind het ook geen gerustellend idee als er heel veel paarden op 1 bedrijf rondlopen, dan wordt het toch lastiger om ieder dier individueel in de gaten te houden. En helaas heb je in een grote kudde dat de kleinsten/zwakten daar vaak toch onder lijden. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een kleinschalige opfok..

Waar bij ons in de opfok de kosten in gaan zitten is het onderhoud van uitloop/paddocks waar wij de paarden in de winter op buiten zetten het vervangen van zand is niet goedkoop maar daardoor kunnen bij ons de paarden wel dagelijks 8 tot 12 uur naar buiten,en er zijn opfokbedrijfen waar de paarden alleen voor het opstrooien buiten komen een uurtje,bij ons gaan ze tussendoor ook nog buiten kuilgras eten op de verharde voerplaatsen,want als een op de dag 8 tot 12 uur buiten zijn is het wel fijn als ze tussendoor nog wat kunnen eten en de verharde bodem bij de voerruif is goed voor de ontwikkeling van het paard gezien de hoeven en het ocd verhaal.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-08 14:00

paradepaard schreef:
Veulenopfok "Het Paradepaardje"

http://www.hetparadepaardje.nl

[HK] Het grote WV boktopfok topic • Bokt.nl

Jullie zitten jammer genoeg een uur rijden van mijn zusje vandaan, en nog verder van mij vandaan. Ik zoek toch iets dichterbij rotterdam (m'n zusje woont in barendrecht).