Zadelmaker regio Amsterdam e.o.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LizMD

Zadelmaker regio Amsterdam e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 23:06

Ik zoek een zadelmaker die in de omgeving van Amsterdam komt, of die niet meer dan een uur met de trailer (80 km/h) rijden is.
Met ook een mobiele werkplaats, dus dat het zadel zo veel mogelijk op stal zelf aangepast kan worden.

Ook moeten ze een mogelijkheid hebben tot het inruilen van mijn zadel en kopen van een nieuw tweedehands zadel bij hun, mocht mijn zadel niet aangepast kunnen worden.

Wie o wie kan me helpen?

batje

Re: Zadelmaker regio Amsterdam e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 23:10

Bestfit ruilt niet in op tweedehands, maar voldoet verder wel aan je eisen..

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:19

Je zou Arie boer kunnen proberen, hij komt ook bij ons op stal en zo ver rijden daar vandaan naar jouw toe is het niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:20

batje schreef:
Weet je dat zeker? Ik heb volgens mij wel ingeruild toen ik mijn tweedehands springzadel bij hem kocht.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:26

Katja schreef:
batje schreef:
Weet je dat zeker? Ik heb volgens mij wel ingeruild toen ik mijn tweedehands springzadel bij hem kocht.

Hij was tegen mij heel stellig, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat 'ie m'n zadel niet wilde Haha!

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 01:35

Ik denk dat je aan Ooteman wel een goeie hebt.

www.ooteman.nl

Zit in Hoogkarspel

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 23:08

Ondertussen is Arie Boer al bij me langs geweest (hij was vanmiddag in Aalsmeer) en is er dus geen redden aan mijn zadel... (ok het zadel is super, alleen niet in de combo met de rug van mijn paard)

Dus nu zoek ik nog een zadelpasservice in deze omgeving die mijn zadel in wil ruilen voor een andere.

Ik kreeg als merken van hem mee: Ainsley, Passier, evt KN (ik hoor m'n portemonnee al huilen Scheve mond) en als (iets) goedkoper merk KnightRider. Nou kreeg ik dus ook te horen dat ik een paard had met een moeilijke rug (danku Verdrietig) Hij heeft een hele hoge schoft en ronde schouders. Nou moet ie voor zn schoft dan dus een smalle boom, maar voor zn schouders een brede(re). Nu zei hij dat ik dan evt een bredere boom kon nemen en dan deze aan kon laten passen met een Korrector pad. Iemand ervaring met die dingen?

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:20

Zag inderdaad vanmiddag zijn busje bij ons staan op stal.
Balen van je zadel, maar ik ken het probleem je weet hoe de rug van ralph is.
Moet het zadel ook geen teruggesneden kamer hebben dan? door de hoge schoft.
Kr paste dus niet bij ralph, dat heeft zelfs z'n hele rug verpest door een te smalle boom.

Anders moet je eens even marktplaats afstruinen, een beetje kijken wat het beste is en dat laten passen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 23:42

Ja hij adviseerde KR omdat dit voor ook dikkere kussens heeft. Hij heeft weinig bespiering rond zn schoft, het probleem is dus ook dat er waarschijnlijk geen zadel is wat daar netjes aan gaat passen, daarom had ie het ook over die pad.

Ik heb ondertussen al 2 ainsley dressuurzadels gevonden die in mn budget zitten, ook allebei redelijk in de buurt. Misschien die dan even ophalen, hem nog een keer laten checken en dan evt zo'n Korrector pad erbij. M'n ouders zijn zo blij met me Haha!

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:48

Die bespiering moet nog komen. Tong uitsteken Misschien dat je straks weer een ander zadel moet als ie spiermassa krijgt.
Dan zijn je ouders helemaal blij met je. Haha!

Maar zo'n pad is een goede oplossing, beter dan een bontje, deze is leuk om te zien, maar niet voor de rug.
Maar je moet anders even op Harnarchement kijken daar staan nog wel eens topic's over de Korrector pad.
Er rijd er bij ons 1 op stal mee, omdat ze dus ook een paard met een moeilijke rug heeft en deze al op leeftijd is dus de bespiering rond de schoft niet meer terug komt.
Ainsley was ook nog een optie toen voor ralph. Zijn wel fijne zadels.

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:08

kijk anders even op de volgende site [url]www.[/url]