Emotional Freedom Techniques (EFT) bij paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Borivage

Emotional Freedom Techniques (EFT) bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 23:29

Aller eerst even een introductie over EFT.

EFT is een controversiële therapeutische interventietechniek gericht op desensitizatie.
Het is een van de methoden van de energiepsychologie, deze hebben een achtergrond in de alternatieve geneeswijzen.
De handeling werd ontwikkeld door Gary Craig, NLP- master en makelaar met een achtergrond als civiel ingeneur.
Hij beschikt niet over medische of psychotherapeutische kwalificaties, toch heeft hij duizenden mensen effectief geholpen.
EFT is een vereenvoudiging afgeleid van de Thought Field Therapy. Het is een soort acupunctuur (zonder naalden) met gebruik van mantra's.

De volgende stappen gebruikt men bij een EFT sessie:
( in het kort)
1) Voormeting.
Met behulp van een meettechniek (SUD-score van 0 tot 10) wordt de intensiteit van de emotie gemeten dat aan een probleem/trauma verbonden is.

De onbewuste weerstand tegen genezing en het onbewust vasthouden van de problematiek wordt doorbroken, door het uitspreken van de affirmatietekst "Ik accepteer mezelf helemaal ondanks [het probleem]" terwijl gewreven wordt op de "sore spot"
(het neurlolymfatisch-reflexpunt uit de toegepaste kinesiologie),

2) De behandeling van punten.
Een serie acupressuurpunten wordt behandeld (beklopt) onder het uitspreken van herinnerwoorden, zoals: "Mijn hoofdpijn",
"mijn angst", "mijn verdriet", etc.

3) Nameting.

Ik het fase 1 gevolgd in Januari bij het eft centrum in Nederland. Ik heb persoonlijk ervaren dat het werkt en geheel moeiteloos gaat. Dit vergeleken met de energie verlies van de reiki master, kost dit juist geen energie flow van de behandelaar. Het is te gebruiken op bepaalde lichamelijke klachten veroorzaakt door ziekte ls geestelijke trauma van klein tot extreem.

Ik ben op zoek naar mensen in Nederland en België die mij mogelijk kunnen helpen met het volgende:
De acupunctuur meridiaan kaarten van Paarden en Honden.
Daarnaast zoek ik ook mensen die mogelijk al eens kennis gemaakt hebben met EFT gebruik op dieren, en hun ervaringen.

Ik wil ter zijner tijd de vervolg cursussen gaan afmaken en mijzelf gaan richten op Paarden en Honden.
In de VS zijn er mensen die op gebied van dieren zijn doorgegaan maar voor zover bekend zijn er maar 1 of 2 mensen in de Nederland & België die hier mee bezig zijn.

Kunnen jullie mij mischien helpen?

Kris

Re: Emotional Freedom Techniques (EFT) bij paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 08:45

Verplaatst MD --> EA-GZ.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 20:36

Ik ben enigszins bekend met EFT en het werkt op mensen heel erg goed. Ja Ik zie niet hoe deze methode-waarin juist een affirmatie veel werk doet- bij dieren werkt?

Borivage schreef:
Ik het fase 1 gevolgd in Januari bij het eft centrum in Nederland. Ik heb persoonlijk ervaren dat het werkt en geheel moeiteloos gaat. Dit vergeleken met de energie verlies van de reiki master, kost dit juist geen energie flow van de behandelaar.

Reiki gééft energie en kost geen energie, dat geldt ook voor de gever. Dus deze vergelijking slaat de plank mis.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-08 22:35

Betreft Reiki, mijn uiting heeft dan ook te maken met eigen ervaringen van reiki meesters in de kennissenkring.
Misschien had ik dat erbij moeten schrijven.

Betreft het affirmatie verhaal, dat is dus een van mijn struikelpunten als het gaat om EFT en dieren. En wil ik dus van anderen weten hoe en wat.
Kijk ik ben een nuchter persoon maar wil eerst het fijne weten voordat ik uberhaupt er aan begin. Er moet een manier zijn om EFT iets aan te passen, waardoor zo'n stuikelpunt op een juiste wijze opgevangen kan worden.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 11:31

Ik ben wel benieuwd. Misschien zijn de affirmaties bij dieren niet nodig omdat ze niet, zoals mensen, in een gedachte vastlopen maar dat emoties zich wel lichamelijk kunnen vastzetten en dat het met de EFT (het kloppen) alleen ook loskomt. Bachbloesem remedies werken ook bij dieren.