Ervaring met handelstal Tineke Mastenbroek?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Urbs

Ervaring met handelstal Tineke Mastenbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-08 16:25

Hallo allemaal,

Ik heb een leuk paard gezien bij de handelstal van Tineke Mastenbroek (dressuurhof) maar ik ben nu wel benieuwd of dit een betrouwbaar adres is. Het leken me leuke mensen maar ik had wel wat vraagtekens bij het keuringsrapport e.d.

Wie kan mij verder helpen? Zowel negatieve als positieve ervaringen zijn welkom! Mag ook per pb. Knipoog

Groetjes,
Lyte

Emeraldo

Re: Ervaring met handelstal Tineke Mastenbroek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-08 19:10

Ik heb heel vaak leuke paarden zien staan van deze stal op marktplaats. Ze worden goed gereden. Komt op mij professioneel over.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:10

Als je vraagtekens hebt bij het keuringsrapport laat je het paard toch gewoon zelf nog keuren? Bij een onafhankelijke dierenarts liefst, en voordat je het paard koopt.
Meestal zijn dan de kosten voor de keuring voor de koper als het paard goedgekeurd wordt en voor de verkoper als het paard afgekeurd wordt.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 20:29

Hee
Ik zag ook wel eens leuke paardjes van hun op mp..
Weet iemand in welke plaats Tineke Mastenbroek woont.. de plaats van waar haar paarden staan...
Ik hoor het graag..
Groetjes Isabell

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 23:55

Ongeacht waar je een paard koopt, LAAT HET KEUREN DOOR JE EIGEN DIERENARTS!!!
Wat de verkoper vertelt is niet waar, tenzij het tegendeel bewezen. Het paard deugd nergens voor, tenzij het paard laat zien wel ergens voor te deugen.
Waarom zo negatief? Het gros van paardenkopend Nederland laat zich leiden door emoties en uiterlijk vertoon. Voor de wet is een paard een ding. Dingen hebben geen emoties, koop ze dus ook niet met emoties, dan kom je later niet voor verrassingen te staan.

En nee, mijn paarden zijn niet gekeurd. Ik heb geen dierenarts nodig om ze af te laten keuren. Maar ik ken de paarden die ik koop, weet waarom ik ze koop en weet welke risico's daarbij horen. Dat zit in de prijs ingecalculeerd. Al valt ie morgen dood neer, hij is afgeschreven en heeft gedaan waarvoor ie gekocht is. Valt ie niet dood neer, dan heeft ie nog een goed leven in het vooruitzicht. Ik heb geen emoties bij hem, het is gewoon een goed paard wat elke euro waard is die ik ervoor betaald heb.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:33

PP > EA GZ

goodwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:16

isabeldegeus schreef:
Hee
Ik zag ook wel eens leuke paardjes van hun op mp..
Weet iemand in welke plaats Tineke Mastenbroek woont.. de plaats van waar haar paarden staan...
Ik hoor het graag..
Groetjes Isabell

tineke woont zelf in brandwijk, maar de paarden staan bij jan kloek in langerak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:41

ik zou het niet doen, wij hebben zeer slechte ervaringen met deze stal, wij kregen een 3 jarige haflingerruin, toen hij bij ons stond, bleek hij een erge vorm van maaneczeem te hebben, (lag op zijn rug te schuren van de jeuk) wij zijn door Tineke niet netjes behandeld (zacht uitgedrukt) en het heeft ons heel veel moeite gekost om een redelijke oplossing te vinden, wij hebben hem toen geruilt met een 8 jarige ruin zonder papieren, kleiner gebouwd, en minder rijervaring, ook moesten we 300 euro bijbetalen (de pony die we eerst gekocht hadden was 3 jaar, had papieren, en liep netjes onder het zadel) ik zal het topic even opzoeken.

edit:
[TAO] Groot probleem met koop haflingerruin!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:02

Deze pony staat momenteel bij ons in de buurt en heeft absoluut geen maneneczeem!!!
Schuurt niet en heeft nooit jeuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:40

peanutbutter schreef:
Deze pony staat momenteel bij ons in de buurt en heeft absoluut geen maneneczeem!!!
Schuurt niet en heeft nooit jeuk.

zeker weten dat het dezelfde pony is? want hij had bij ons toch écht maaneczeem, en behoorlijk!! (poetsen kon bijna niet eens, hij schuurde constant), zat op zijn kont in het land te schuren e.d. het was gewoon verschrikkelijk, had hij er lichtjes last van gehad, dan hadden we hem gehouden, maar dit was echt niet leuk meer, dus ja, hij heeft absoluut wél maaneczeem Knipoog ( kan ook aan de plek liggen waar hij staat.) ik weet wat ik heb gezien van hem, en dat het wel degelijk maaneczeem is.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 00:13

Het is zeker te weten dezelfde pony. De pony heeft waarschijnlijk vlooien gehad. Hij schuurt nu beslist niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:35

peanutbutter schreef:
Het is zeker te weten dezelfde pony. De pony heeft waarschijnlijk vlooien gehad. Hij schuurt nu beslist niet meer.

sorry, maar ik zie het verschil tussen eczeem en vlooien wel, de rest had hier nergens last van ( ja de merrie, maar die had ook behoorlijk zomereczeem). de rest niet, en dit was gewoon eczeem, dat weet ik zeker. Lachen het kan aan het gebied waar hij staat liggen, maar ik ben er 100% zeker van dat het maaneczeem is.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 18:34

Als ie nu in de buurt van de kust staat, dan is het heel goed mogelijk dat ie geen last meer heeft van maneneczeem.