Wij zouden graag richting Overijssel (Ommen of Enschede die streek iig) willen verhuizen met onze paarden.
We wonen nu op een grote alleengelegen boerderij in Neurhede D waarvan we eigenlijk maar een klein deel gebruiken en zijn het beetje zat om al jaren lang altijd maar op tijd thuis te moeten zijn voor de paarden en vrijwel nooit op vakantie te kunnen.
Wij willen wel graag de paarden bij huis hebben, maar dan ben je dus ook gelijk beperkt in je vrijheid. Tuurlijk hebben we veel voor de paarden over, maar gewoon een keertje onbezorgd weg zonder - strakke planning zou ook wel eens fijn zijn, zuchten we steeds vaker tegen elkaar

Ook is een boerderij vlakbij het bos vrijwel onbetaalbaar geworden als je het alleen koopt.
Daarom is het idee geboren om met gelijkgestemde zielen een boerderij/groot huis te kopen en de lusten en lasten samen te kunnen delen.
Wel natuurlijk een boerderij die in 2 of 3 huizen is verdeeld (of kan worden) met ieder een eigen huisnummer, eigen tuin, stallen en weiland, zodat dat gescheiden is, ieder z'n eigen huis.
Ik vond dit projekt een tijdje terug en het speelt almaar door m'n hoofd: http://www.wonenbijjepaard.nl/
Nu is dit natuurlijk heel groots opgezet, maar ik zie zoiets ook wel zitten maar dan veel kleinschaliger en met meer privacy!
Het lijkt me dat er meer mensen zijn die graag de paarden aan huis willen hebben, maar die zich ook geen boerderij met genoeg land bij het bos kunnen veroorloven.
- We zijn op zoek naar mensen die een hypotheek van 200.000 of meer kunnen betalen.
- Die recreatief met paarden bezig zijn, natural horsemanship/freestyle/buitenrijden/western/
aangespannen rijden noem maar op, gewoon op een leuke ontspannen manier met je paard bezig zijn.
- Die op hun privacy gesteld zijn maar het op z'n tijd leuk vinden om samen te gaan rijden of dingen te ondernemen.
- Die het ook prettig vinden als er naar de paarden omgekeken wordt en ze gevoerd worden wordt als ze weg zijn en die dat ook voor een ander willen doen.
- Mensen die houden v.d. natuur en v.h. goede leven

Graag reaktie's PB'en!!
groetjes Simone