chiropracticor/ fysio in limburg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

chiropracticor/ fysio in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-08 14:56

Ik wil mn paarden hun rug eens laten nakijken. 1 paard heeft nl in verleden bij andere eigenaar al meerdere behandelingen gehad, na een ongeluk.

Ik ben hier verder niet mee bekend, en wil graag van jullie weten, wat t gekost heeft, wat er gedaan werd en hoe het geholpen heeft.
en natuurlijk of er een bekende/goede fysiotherapeuth of chiropracticor ligt in Limburg of brabant

Marije_jiplover

Re: chiropracticor/ fysio in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:03

MD-->EA GZ diensten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 17:05

Bij ons op stal staat een gediplomeerd dieren/paardenfysiotherapeute. Fijn mens, geeft ook rijles. Voor meer info moet je maar even pm'men.

EDIT: haar fulltimeberoep is overigens mensenfysiotherapeute.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:21

Waarom ga je dit doen? Laat je paarden eens onderzoeken door Gijsbert van der Marel, hij kan je precies vertellen of je paard ergens last van heeft, waar,en hoe het op te lossen is.
Iedereen zegt altijd dat het de rug is maar vaak genoeg komt het van een hele andere kant.
Laat je paard dan toch eens helemaal onderzoeken, zo'n onderzoek kost maar iets van 50 á 60 euro. En dan wordt ie geheel gecontroleerd. Zien is geloven hoor kiki, echt waar!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 15:36

Bob van der Heijden vind ik een aanrader. Hij kijkt het paard heel uitgebreid na, van voor naar achteren en van beneden naar boven. Ook laat hij het paard op het harde rechtuit draven en longeren.

Heeft mij toen iets van € 80,- gekost, maar dat was het ook dubbel en dik waard.

http://www.equine-solutions.nl/dierenartsen.html

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:05

Ik heb hele goede ervaringen met Steffi vd Laarse. Weet alleen niet of ze in Limburg komt, weet wel dat ze bij Renske van bokt in brabant komt. Zij behandeld mijn paard al 2,5 jaar. De eennalaatste keer dat ze er was was mn paard beter dan ooit (oa door haar hulp) en de laatste keer was ie slechter dan ooit. Dat laatste komt niet door haar, we weten inmiddels dat ie artrose heeft en de laatste keer toen Steffi kwam (3 weken geleden) had ie veel pijn door bepaalde factoren. Ook nu helpt ze ons nog verder en adviseert ons in wat we het beste kunnen doen. Over een week of 3 komt ze waarschijnlijk weer om te kijken of mn paard weer iets beter is geworden (ik weet dat artrose niet beter wordt, maar er moesten wat dingen tot rust komen). Ik vind dat ze eerlijk zegt waar het op staat en er niet omheen draait. Verder doet ze ook accupunctuur en homeopathie. Behandeling is wel iets van 140 euro maar ik vind het het geld zeker waard! Paard wordt van top tot teen na gekeken. Typ anders eens steffi vd laarse in de zoekmachine in, krijg je vast best veel uit.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:17

Ik heb wel goede ervaringen met een fysio uit Geleen, ze heeft haar praktijk op de Rijksweg, maar de naam weet ik niet meer, zou je even moeten Googlen. Ze heeft mijn paard toen nagekeken, en omdat hij helemaal soepel en ze verder niets eraan hoefde te doen vroeg ze maar 25 euro, normaal iets van 40 euro.

Bob vd Heijden schijnt ook wel goed te zijn inderdaad, hij is een tijd lang onze DA geweest, maar de laatste keer heeft hij het flink verpest, hij hoeft bij mij ook echt niet meer langs te komen..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 19:36

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 22:50

Ik zou Alice Breuer uit Margraten bellen.

Zij is eerlijk, duidelijk, niet te duur en zeer kundig. Ze geeft zelf ook les op verschillende (inter-) nationale opleidingen. Zelf les van haar gehad en ze doet mijn paarden en echt super goede ervaringen met haar. Haar website staat bij de links op mijn site.