ik ben, voor mijn helaas pas 12-jarige ruin met zware artrose in zijn nekwervels, op zoek naar een rusthuis waar hij lekker met andere paarden gehele dag buiten kan spelen en zo weer paard kan zijn. Omdat hij iedere dag beweging nodig heeft, zou het fijn zijn als er een binnen/buitenbak aanwezig is, waar ze in kunnen als het weiland het door slecht weer niet toe laat.
Het liefst zoek ik het dichtbij, zodat ik (zeker in het begin) hem nog regelmatig kan bezoeken, ik wil hem dan ook niet afstaan aan het rusthuis, paard blijft van mij. Ikzelf woon in Maassluis (vlakbij Rotterdam), dus graag iets in deze buurt, tenzij je echt een toplocatie elders weet waar zich een goed rusthuis bevindt.
Ik hoor graag van jullie, groetjes en alvast bedankt! Mandy
Ik weet niet of je dit iets vind maar ik reageer toch maar.
Momenteel woon ik nog in Singapore maar sinds gisteren zijn ik en mijn vriend de trotse eigenaars van een schitterende villa in Duitsland. We hebben daar 3 stallen, 7000 vierkante meter weide met houten omheining en schriklint. Ik heb maar 1 paard, momenteel staat ze op Rusthuis de Kossehoeve (kan je ik je trouwens ook erg aanraden) in Schuinesloot. Vanaf 20 februari ben ik dus weer terug en als alles goed gaat trekken we de 28e in ons huis.
Ik zou het heel sneu voor mijn merrie vinden als ze alleen moest staan. Dit gaat dus ook echt niet gebeuren en als we niemand kunnen vinden die het paard bij ons wil zetten komt er ook wel een shetlander. Ik zou het erg leuk vinden om voor een gepensioneerd paard te zorgen of om voor een paard te zorgen dat om bepaalde redenen op rust moet staan. Bij mij staat het welzijn van het dier voorop in overleg met de eigenaar. Ik zal dus ook echt niks doen met je paard dat jij niet zou willen.
Ze kunnen bij mij bij goed weer 24/7 op de wei en ik woon erbij en ga niet full time werken, er is dus eigenlijk altijd wel iemand thuis om op de paarden te letten. Ik heb geen kinderen en tijd over. Ik mest dagelijks de stal en hou de weide ook drol vrij. Ook zorg ik voor het dagelijkse poets/knuffeluurtje. Je mag altijd ivm de afstand een weekend of een paar dagen langs komen. Het huis is groot en we hebben zelfs een sauna. Hier zitten verder geen kosten aan verbonden.
Als ze door slecht weer of andere omstandigheden echt niet naar buiten zouden kunnen zorg ik voor tenminste 4 voedermomenten per dag en voldoende afleiding.
Als het je iets lijkt, het is immers wel een eind voor je weg mag je me altijd een PB sturen. Ik vraag geen idioot hoge prijs. Wij dachten aan 150 euro per maand incl hooi, biks eventueel slobber en stalbedekking, dit zal vlas of houtkrullen worden. Ook liggen er rubber matten in de stallen.
Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga zeker de websites opzoeken. Leidschendam is ook helemaal toppie, lekker dichtbij!!
Henrike, geweldig dat je zo'n mooie locatie gaat bewonen. Voor mijn paardje vind ik het toch iets te ver weg en heb ik 'm liever in een kudde (want stel dat jouw paardje ineens wegvalt). Bedankt voor je aanbod en suc6 met het vinden van een vriendje voor je merrie.
Ik ben bij rusthuis in Stompwijk geweest en dat was echt totaal niets. Ik kan dat nog geen eens een rusthuis noemen. Paarden staan in stands of in een box met als bedekking oude takjes ed. nog geen eens stro!!! Verder noemt men daar een paddock, 2 kleine plaatjes op steen waar die paarden zich dood vervelen!! En al over de verzorging niet te spreken, damn wat zagen die paarden er daar slecht uit!!
Heeft iemand misschien ervaring met www.hetpaardenrusthuis.nl ? Of nog andere tips omg. Utrecht, Brabant, Drenthe etc. etc.
mijn collega heeft zijn paard bij een rusthuis staan op goeree overflakkee, volgens mij betaalt hij 100 of 150 euro p.m. in de winter staan ze overdag buiten en in de zomer dag en nacht. Als je wilt, kan ik vragen hoe het heet... weet wel dat ze nog plek hebben, tenminste vorige week nog wel vertelde hij...
ja klopt dat is www.ponypaardrusthuisflakkee.nl Erg leuk en gezellig, maar qua verzorging, aandacht etc. van de paarden wordt er weinig gedaan vind ik. En aangezien mijn paard pas 12 jaar is en onwijs van aandacht houdt, denk ik dat ie daar niet gelukkig wordt. Ik weet dat in sommige rusthuizen ze ook kleine grondoefeningen ze doen, zodat je paard toch elke dag weer bezig gehouden wordt en bij sommige rusthuizen kan je ook betalen dat ze je paard extra aandacht geven. Maar goed, daar ben ik dus nog naar op zoek
Hoi Je kan op paarden.pagina.nl kijken zonder www daar staat st annahoeve in rockanje kosten 170,- p maand het is er super groot veel wei met meerdere paarden en als je nog kan rijden 5 min naar strand of bos ze gaan nieuwe stallen bouwen en zijn einde van de zomer klaar moet je maar kijken succes je kan hem ook alleen voor zomer seizoen neerzetten