[GZ] Rusthuis voor paarden omg. Zuid-Holland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diamant191

[GZ] Rusthuis voor paarden omg. Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 22:34

Hallo allemaal,

ik ben, voor mijn helaas pas 12-jarige ruin met zware artrose in zijn nekwervels, op zoek naar een rusthuis waar hij lekker met andere paarden gehele dag buiten kan spelen en zo weer paard kan zijn. Omdat hij iedere dag beweging nodig heeft, zou het fijn zijn als er een binnen/buitenbak aanwezig is, waar ze in kunnen als het weiland het door slecht weer niet toe laat.

Het liefst zoek ik het dichtbij, zodat ik (zeker in het begin) hem nog regelmatig kan bezoeken, ik wil hem dan ook niet afstaan aan het rusthuis, paard blijft van mij.
Ikzelf woon in Maassluis (vlakbij Rotterdam), dus graag iets in deze buurt, tenzij je echt een toplocatie elders weet waar zich een goed rusthuis bevindt.

Ik hoor graag van jullie,
groetjes en alvast bedankt!
Mandy

dewindhoek

Re: [GZ] Rusthuis voor paarden omg. Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 23:43

Is Leidschendam te ver?
Je hebt nl in Leidschendam "La Macedora". Deze hebben volgens mij ook paarden die op pensioen staan.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:25

in Rockanje zit de Annahoeve.
dat is een groot paarden rusthuis.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:28

Ik ken er in Leidschedam ook 1, dat is een andere dan hierboven. En dat is echt alleen maar rusthuis.

Lianne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:39

Ik weet dat er 1 in Stompwijk zit. Weet alleen niet hoe die heet

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:17

Ik weet niet of je dit iets vind maar ik reageer toch maar.

Momenteel woon ik nog in Singapore maar sinds gisteren zijn ik en mijn vriend de trotse eigenaars van een schitterende villa in Duitsland.
We hebben daar 3 stallen, 7000 vierkante meter weide met houten omheining en schriklint.
Ik heb maar 1 paard, momenteel staat ze op Rusthuis de Kossehoeve (kan je ik je trouwens ook erg aanraden) in Schuinesloot.
Vanaf 20 februari ben ik dus weer terug en als alles goed gaat trekken we de 28e in ons huis.

Ik zou het heel sneu voor mijn merrie vinden als ze alleen moest staan. Dit gaat dus ook echt niet gebeuren en als we niemand kunnen vinden die het paard bij ons wil zetten komt er ook wel een shetlander.
Ik zou het erg leuk vinden om voor een gepensioneerd paard te zorgen of om voor een paard te zorgen dat om bepaalde redenen op rust moet staan.
Bij mij staat het welzijn van het dier voorop in overleg met de eigenaar. Ik zal dus ook echt niks doen met je paard dat jij niet zou willen.

Ze kunnen bij mij bij goed weer 24/7 op de wei en ik woon erbij en ga niet full time werken, er is dus eigenlijk altijd wel iemand thuis om op de paarden te letten. Ik heb geen kinderen en tijd over.
Ik mest dagelijks de stal en hou de weide ook drol vrij. Ook zorg ik voor het dagelijkse poets/knuffeluurtje.
Je mag altijd ivm de afstand een weekend of een paar dagen langs komen. Het huis is groot en we hebben zelfs een sauna. Hier zitten verder geen kosten aan verbonden.

Als ze door slecht weer of andere omstandigheden echt niet naar buiten zouden kunnen zorg ik voor tenminste 4 voedermomenten per dag en voldoende afleiding.

Als het je iets lijkt, het is immers wel een eind voor je weg mag je me altijd een PB sturen. Ik vraag geen idioot hoge prijs.
Wij dachten aan 150 euro per maand incl hooi, biks eventueel slobber en stalbedekking, dit zal vlas of houtkrullen worden. Ook liggen er rubber matten in de stallen.

In overleg is bij ons alles mogelijk.

Groetjes Henrike

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:44

Lianne1 schreef:
Ik weet dat er 1 in Stompwijk zit. Weet alleen niet hoe die heet

Ja die bedoel ik ook, het heet volgens mij iets van Paardenrusthuis het paardenhuis ofzo.

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 14:43

Bedankt allemaal voor jullie tips, ik ga zeker de websites opzoeken. Leidschendam is ook helemaal toppie, lekker dichtbij!!

Henrike, geweldig dat je zo'n mooie locatie gaat bewonen. Voor mijn paardje vind ik het toch iets te ver weg en heb ik 'm liever in een kudde (want stel dat jouw paardje ineens wegvalt).
Bedankt voor je aanbod en suc6 met het vinden van een vriendje voor je merrie.

groetjes Mandy

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 09:40

Ik ben bij rusthuis in Stompwijk geweest en dat was echt totaal niets. Ik kan dat nog geen eens een rusthuis noemen. Paarden staan in stands of in een box met als bedekking oude takjes ed. nog geen eens stro!!! Verder noemt men daar een paddock, 2 kleine plaatjes op steen waar die paarden zich dood vervelen!! En al over de verzorging niet te spreken, damn wat zagen die paarden er daar slecht uit!!

Heeft iemand misschien ervaring met www.hetpaardenrusthuis.nl ? Of nog andere tips omg. Utrecht, Brabant, Drenthe etc. etc.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:45

even meelezen, ik wil de mijne eigenlijk ook dichterbij huis halen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 09:48

mijn collega heeft zijn paard bij een rusthuis staan op goeree overflakkee, volgens mij betaalt hij 100 of 150 euro p.m.
in de winter staan ze overdag buiten en in de zomer dag en nacht.
Als je wilt, kan ik vragen hoe het heet... weet wel dat ze nog plek hebben, tenminste vorige week nog wel vertelde hij...

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 10:50

ja klopt dat is www.ponypaardrusthuisflakkee.nl Erg leuk en gezellig, maar qua verzorging, aandacht etc. van de paarden wordt er weinig gedaan vind ik.
En aangezien mijn paard pas 12 jaar is en onwijs van aandacht houdt, denk ik dat ie daar niet gelukkig wordt.
Ik weet dat in sommige rusthuizen ze ook kleine grondoefeningen ze doen, zodat je paard toch elke dag weer bezig gehouden wordt en bij sommige rusthuizen kan je ook betalen dat ze je paard extra aandacht geven. Maar goed, daar ben ik dus nog naar op zoek Lachen

Kiwiko, op welk rusthuis sta jij nu dan?

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 10:32

Hoi
Je kan op paarden.pagina.nl kijken zonder www
daar staat st annahoeve in rockanje kosten 170,- p maand
het is er super groot veel wei met meerdere paarden en als je nog kan rijden
5 min naar strand of bos ze gaan nieuwe stallen bouwen en zijn einde van de zomer klaar
moet je maar kijken succes je kan hem ook alleen voor zomer seizoen neerzetten

Diamant191

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 12:23

Ik heb gisteren mijn paardje naar www.pensionstal-galja.nl verhuisd en hopelijk krijgt hij het daar super naar zijn zin.

Hier mag dus een slotje op!!