Cursus trailerladen omg. Eindhoven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Cursus trailerladen omg. Eindhoven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 11:10

Ik krijg mijn paard maar met (veel) moeite de trailer op. Nou komen veel mensen steeds met " oplossingen" als longeerlijnen en zwepen maar daar wordt de situatie vaak alleen maar erger (en gevaarlijker) op. Nu wil ik dus een cursus gaan volgen maar ik kan hier in de buurt niets vinden. Weet iemand waar je in de buurt van Eindhoven (of iig in Noord Brabant) een cursus trailerladen kan volgen?
Ik had de 2moons al gevonden maar die zitten in Rotterdam helaas. In Dongen worden ook cursussen gegeven maar daar kan ik niks vinden over trailerladen.

Elvuuwiej

Re: Cursus trailerladen omg. Eindhoven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:25

Heey xxappiexx,

Het probleem is vaak de mensen die niet begrijpen wat er in t koppie van zo'n paard omgaat.
Een paard is van oorsprong een kuddedier, en zal bij gevaar wegvluchten, en met de leider meegaan, die ze vertouwen.
Als je dus met een zweep en alles gaat proberen, zal je paard alleen maar sneller zich onveilig worden, waardoor zijn knopje vluchtinstinct aan gaat, en hij in paniek raakt.
Hoe je het moet verhelpen?
Dat hoeft helemaal niet door een cursus te gaan doen.. (Werkt ook wel hoor, maar dit is eigenlijk de kern van waar het om draait, dus kun je beter dit doen..)
Als jij ervoor zorgt dat je paard jou helemaal vertrouwd, zal ze je volgen en bij je bllijven, omdat ze jou vertrouwd.
Hoe je dat moet doen?
Ga eens kijken op internet bij grondwerken, kijk eens hier op de site bij de Naturals, of kijk eens bij www.paardnatuurlijk.nl..
Wat wel belangrijk is is dat je alles rustig doet, dat je alle tijd er voor neemt.
En het leuke is: je zult zien dat je band met je paard er heel erg door vooruit gaat, en het voor jou, en voor je paard veel leuker is!
Als je paard je vertrouwd, zal ze op het eind waarschijnlijk zonder halster of touw achter je aan de trailer op lopen..
Maar dit kost wel tijd, maar ook zeker de moeite waard!

Ik zou zeggen: succes ermee!!

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 14:58

Het probleem is dat ik hier geen trailer heb. De rede dat ze de trailer niet meer op wil is angst, ze is een keer gevallen tijdens een rit. Ik weet dat ze mij moet vertrouwen maar vanaf een site of boek kun je zoiets niet leren. Vandaar dat ik graag een cursus wil volgen. Maar toch bedankt voor je advies.

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:44

OPG -> EA-GZ Diensten

B10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:55

xxappiexx schreef:
Het probleem is dat ik hier geen trailer heb. De rede dat ze de trailer niet meer op wil is angst, ze is een keer gevallen tijdens een rit. Ik weet dat ze mij moet vertrouwen maar vanaf een site of boek kun je zoiets niet leren. Vandaar dat ik graag een cursus wil volgen. Maar toch bedankt voor je advies.

Bij veel instanties moet je daar heen met je paard,dat is nu net zo krom met een paard dat niet te laden valt.
Petra Vlasblom is erg goed en komt wel naar je toe dus maakt het niet uit waar je woont.

JW de Ruiter komt ook naar je toe en heeft al wat onzekere paarden (en mensen) geholpen op dit gebied..
Hij gebruikt de methodes van Parelli en Roberts en het werkt!!
Het is de bedoeling dat JIJ je paard op een basis van goed wederzijds vertrouwen de trailer op krijgt.
Al blijft hij de hele dag..
Misschien kun je hem eens vragen??
info@trailer4horse.nl / www.trailer4horse.nl

Succes!!

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 12:59

Mijn paard had ook angst voor de trailer. Ik ben er mee naar marion van de klundert geweest in achtmaal. En mijn paard loopt nu zelf de trailer op! Ze heeft wel een site weet hem zo niet uit mijn hoofd het heet de paardenbasis ik zou zeggen kijk daar eens op of bel haar eens voor info! Ik vind het in ieder geval een aanrader!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-08 10:50