[GZ] vracht voordroog delen regio Zeist/Bilthoven/Maarn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nado

[GZ] vracht voordroog delen regio Zeist/Bilthoven/Maarn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-08 23:57

Gezocht: één of meerdere mensen die samen met mij een vracht voordroog willen delen. Na lang zoeken naar mooi voordroog in de omgeving van Maarn/Maarsbergen ben ik toch weer uitgekomen op mijn oude voerleverancier in Maartensdijk. Deze wil op zich best komen brengen, maar dan wel een hele vracht, omdat hij met de traktor moet komen. Ik heb maar opslag voor de helft van de vracht, dus zoek ik naar één of meerdere mensen die een vracht willen delen.

Het gaat om zeer goed, droog en langstengelig voordroog. Hij laat het gras tot augustus staan en maait het dan als het al bijna is uitgebloeid. Hierdoor is het zeer geschikt voor paarden die weinig fructaan/eiwit mogen hebben. Mijn chronisch hoefbevangen pony kan ik er onbeperkt van voeren. Daarbij vinden ze het ook erg lekker, het is niet stoffig, en het is super ruwvoer vanwege de grofheid. Ze doen er ook lang mee.

De balen zijn ongeveer 300-350 kilo, ze zijn rechthoekig en goed ingepakt. Het hooi is in plakken geperst, waardoor het ook makkelijk voeren is. Je hoeft niets af te wikkelen en ook de voereenheden zijn makkelijker te berekenen. Als je meteen al het plastic verwijderd als je het open doet, dan kan het pak zonder problemen 3 weken staan. Met 2 pony's voer ik in de winter ongeveer in 2 weken het pak op en in de zomermaanden (pony mag weinig gras vanwege de hoeven) in 3 weken of iets meer. De balen kostten toen altijd 30 euro per stuk, nu moet ik het navragen in combinatie met transportkosten. Misschien rekent hij die niet voor een volle vracht, maar dat weet ik nog niet.

Zelf kan ik in totaal maximaal 16 balen kwijt. Een volle vracht is 32 balen. Ik ben dus op zoek naar iemand die ook 16 balen wil hebben of meerdere die er een paar willen. Het is mogelijk om eerst samen met mij naar Maartensdijk te rijden om de kwaliteit van het voordroog zelf te beoordelen.

Graag wil ik zo snel mogelijk bestellen.