Paardentandarts de tandenfee.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zanora1

Paardentandarts de tandenfee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 20:14

Heey!

Ik hoop dat het hier goed staat, Ik was opzoek naar een tandarts voor mijn 3,5 jarige merrie. Nou hoor ik van de 1 dat de tandenfee wel goed is en van de andere dat de tandenfee niet goed is. Heeft iemand van jullie ervaringen met de tandenfee?

Liefs Didi

Figaro

Re: Paardentandarts de tandenfee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 20:17

Hoi,
Ik heb wel ervaring met de Tandenfee, op zich is ze erg vriendelijk en rustig met paarden. Maar ze maakt haar werk blijkbaar niet helemaal af, mijn huidige tandarts (en hoefsmid) heeft 3 maanden nadat zij geweest was de achterste kiezen van mijn paard flink gevijld omdat ze die niet meegenomen had.
Dus mijn tip is: www.hoefengebit.nl

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:14

MD-->EA-GZ diensten

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:17

Hier de zelfde ervaring.

Ik heb met Robert van Hoef en Gebit op de opleiding(hoefsmid) gezeten en hij doet mijn pony's nu.

De Tandenfee is toen 2x (met 1 week er tussen) mijn mijn pony's geweest en alles was volgens haar echt in orde. Toen Robert een week later kwam vond hij nog van allerlei problemen.
De problemen die ik met meerdere pony's had (slecht eten, achter de teugel kruipen enzo) waren daarna direct opgelost.

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 21:18

ja idd bij mij ook 1x tandenfee geweest die zei dat er niets was.
week daarna hoefengebit en hij had behoorlijke haken.
succes met je keuze hoor

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 23:11

Timo heeft ze ook wat gevijlt maar dat was ieder geval meer als de andere 2 die waren geweest en de dierenarts die vonden hem onderhoudsvrij. Nu heb ik iemand gehad die komt ook in noord holland en vijlt electrisch. Timo is gedaan en ze heeft een uur staan vijlen en heeft voor mij kunnen verklaren waarom hij zo gevoelig is. Hij heeft teveel wang en met bit en aanleuning kauwt hij daar snel op.
Nu gaat het alleen maar steeds beter.
Pumbaa het zelfde verhaal had ze ook wat aan gevijlt maar of het genoeg was gaan we nog achter komen de 21ste.
kijk eens op haar site. www.hippodent.nl
wel duurder maar goedkoper als 4 mensen laten komen waar je niets mee opschiet, dit alles is in een jaar gebeurt.

Daarnaast als iemand zich tandarts noemt liegt hij eigelijk, hij is geen arts. Dus tandheelkundige. Tenzij hij afgestudeert is als arts.

Ik geloof dat ik alles nu heb gezegt, onee. Ze is wel handig, vriendelijk en snel, deed 40 pony's in 45 min tot 60 min.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 10:40

Citaat:
Ze is wel handig, vriendelijk en snel, deed 40 pony's in 45 min tot 60 min.

Als er een paardentandarts bij je komt die nog geen twee minuten per paard nodig heeft om een gebit te beoordelen moet je toch een lichtje gaan branden over de geleverde kwaliteit.
Ze kan haar naam beter veranderen in paardenfeeks, want om zo snel te kunnen werken moet je een heks zijn. Haha!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 11:30

tja veel gewoon even met de hand voelen, heeft niets. maar die vrouw waar ik stond vond het makkelijk en goedkoop. Ik heb haar nu mijne aangeraden maar vond ze te duur.....

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:30

Ik heb de tandenfee al jaren en helemaal geen problemen met haar.

Waar het verhaal van daan komt dat ze zoveel paarden in zo weinig tijd doet vindt ik knap bij ons is ze zeker 20 minuten met een paard bezig.

Het is bijna het zelfde als met een tandarts voor mensen als je overstapt dan is het nooit goed gedaan en kunnen zij het beter.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:43

Dat klinkt al een stuk reëler, 2 minuten kan ook echt niet.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:47

Tandenfee is ook bij mijn paard geweest. Het nadeel van de tandenfee vind ik dat ze niet mag verdoven. Mocht het paard het dus niet toelaten kan ze onverrichte zake weer naar huis. Wel vind ik dat ze erg veel geduld heeft met paarden. Ze is met mijn ruin een half uur bezig geweest om alleen die mondsperrer om te doen. Vervolgens was er niets aan de hand en is ze weer weg gegaan. De kosten waren 0,0, erg netjes dus.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:53

tandenfeetje is een toppertje, ik vind het erg jammer dat naar frankrijk komen te duur zou zijn, ik zou haar er erg graag nog bij hebben........
lieffie met de paarden en ze levert uitstekend werk!

mhtimmerwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 20:56

op stal waar ik stond deed ze ook een boel paarden , nou langer als 10 min was ze echt niet bezig hoor.
maar goed ieder zijn eigen ding he.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:04

raven schreef:
Ik heb de tandenfee al jaren en helemaal geen problemen met haar.

Waar het verhaal van daan komt dat ze zoveel paarden in zo weinig tijd doet vindt ik knap bij ons is ze zeker 20 minuten met een paard bezig.

Het is bijna het zelfde als met een tandarts voor mensen als je overstapt dan is het nooit goed gedaan en kunnen zij het beter.

maar toch is het zo
de 2e keer had ze er dan nog een paar gevijlt en iets langer zoet maar als ze gebelt wordt voor paarden die mager worden en ballen en het na haar bezoek nog zo is, en de paarden die behandelt worden niets veranderen kwa rijden en een ander er dan nog een uur aan moet vijlen mag ik dan mijn twijvels trekken? Het komt zelden voor dat een paard niets heeft gezien een ander eetpatroon, ander voer etc als in de natuur. Er ontstaat zo een kleiner kauwoppervlak dat kleiner is omdat meer niet nodig is. de randen slijten niet en groeien door. Tevens willen wij rijden en is het handig als een paard de onderkaak goed kan laten afhangen en ontspannen en dat kan niet met een hobbel de bobbel gebit. Tevens heeft zij nooit wat gezegt van zijn wanglellen waar hij op bijt. En ga zo maar door. Dan is ze misschien bij ons niet super geweest maar hoeft niets te zeggen over hoe ze bij een ander te werk gaat. Misschien had het wel te maken met het fijt dat wij ze niet allemaal in 3x3 boxjes hadden staan maar overal en nergens in weitjes en paddocks lekker buiten....

Merlynlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:10

Lianne84 schreef:
Hoi,
Ik heb wel ervaring met de Tandenfee, op zich is ze erg vriendelijk en rustig met paarden. Maar ze maakt haar werk blijkbaar niet helemaal af, mijn huidige tandarts (en hoefsmid) heeft 3 maanden nadat zij geweest was de achterste kiezen van mijn paard flink gevijld omdat ze die niet meegenomen had.
Dus mijn tip is: http://www.hoefengebit.nl

Deze (Robert) raad ik je echt aan, werkt rustig, legt alles goed uit, en je mag zelf ook even een kijkje nemen en voelen, was zeeeeeeeeeeer tevreden Haha! !!

Tandenfee ken ik niet, maar ik hoor er niet super goede dingen over

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:40

Ik raad ook hoefengebit aan, heb ander half jaar terug de tandenfee gehad ze was erg aardig en weet niet meer hoelang ze bezig was maar ben toch meer tevreden over robert van hoefengebit, hij kwam over als iemand die er écht volle verstand van heeft en liet me ook voelen en legde alles uit, zéér vriendelijk man.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:44

bij ons ook slechte ervaringen met de tandenfee. ze is vorig jaar geweest en nu hebben we robert van raadshooven laten komen, die van hoefengebit en er waren met de meeste paarden toch behoorlijk wat dingen mis, terwijl de tandenfee steeds zei dat er niks aan de hand was. bij 1 paard was zijn kaak behoorlijk scheef, wat echt niet in 1 jaar tijd gebeurt, na vijlen van robert was de boel al een stuk rechter. zelfde geld voor mijn paard. hij had al iets vanaf het wisselen en dat is schijnbaar bij de vorige eigenaren niet gezien, maar ook niet door de tandenfee.

robert liet ook echt alles voelen enzo en hij was ontzettend rustig met de paarden. diegene die de vorige keer bij de tandenfee door het lint gingen, waren nu ontzettend rustig. ook stopte hij bij die paarden op een goed moment zodat de paarden een goede ervaring hadden. hij moet daardoor wel eerder terug komen, maar de paarden hebben nu wel een goede ervaring met een tandarts.

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:32

bij mijn paard is de tandenfee ook geweest erg rustige mevrouw legt het goed uit, dat was in juli dat ze kwam
en in oktober werd mijn paard nog niet dikker hij was namelijk erg dun geworden.
toen kon in oktober mark hoyer komen en die heeft nog een heleboel moeten doen,.

bij mijn paarden komt ze niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 21:37

Ik weet niet waar je woont maar wij nemen altijd de tandartsen van dierenkliniek hellendoorn. 2 van de dierenartsen daar hebben ook een opleiding voor tandarts gevolgd in Amerika. Dat zijn echte profs!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:45

De tandenfee komt altijd bij mijn paard en ze is toch wel 20/30 minuten bezig hoor. Gewoon met gedult en ik mag ook voelen en kijken hoor! Moet je gewoon even vragen van, goh hoe ziet dat er nou uit? En dan krijg je een uitgebreide beschrijving en mag je kijken en voelen enz. Ik vind het een prima meid, altijd vriendelijk, vrolijk en ze heeft veel gedult.

En ze noemt zichzelf ook geen ''paardentandarts'' hoor Knipoog ze noemt zichzelf een ''gebidsverzorgende''.

Ik denk dat meningen altijd verschillen en dat de ene ervaring met haar anders zal zijn dan dat een ander heeft. Dit moet de TS zelf beslissen/ervaren. Nou goed, voor meer info kun je altijd kijken op www.tandenfee.nl

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 02:42

Ik heb erg goede ervaringen met de tandenfee. Ze behandelt onze paarden al jaren. Ik vind juist dat ze goed de tijd neemt om te behandelen en om uit te leggen wat er wel of niet aan een gebit makeert. En ze is erg lief voor de paarden, wat zeker in het verleden bij mijn zeer gestresste merrie belangrijk was.
Tussendoor checken onze DA's van de kliniek als ze bijvoorbeeld voor een enting op stal zijn ook de gebitten en ik heb nog niet één keer meegemaakt dat de tandenfee iets heeft gemist. En op het moment dat een paard dermate gevaarlijk is dat 'ie verdoofd moet worden, verwijst ze direct door.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:12

Ik heb zelf nooit de tandenfee bij mijn paard laten komen, omdat ik wat mindere ervaringen had gehoord. Op mijn vorige sta kwam ze wel.

Zelf heb ik Daan Staller..Hij is echt heel goed, werkt electrisch, en was eerst mijn dierenarts, dus volgens mij mag hij ook verdoven.

Zijn website weet ik niet uit mijn hoofd, moet je even zijn naam intikken op google

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 20:11

Kangaroo_Syl schreef:
Ik heb zelf nooit de tandenfee bij mijn paard laten komen, omdat ik wat mindere ervaringen had gehoord. Op mijn vorige sta kwam ze wel.

Zelf heb ik Daan Staller..Hij is echt heel goed, werkt electrisch, en was eerst mijn dierenarts, dus volgens mij mag hij ook verdoven.

Zijn website weet ik niet uit mijn hoofd, moet je even zijn naam intikken op google

www.paardentandartsstaller.nl

In een woord geweldig, is ook bij mijn paard geweest en heb werkelijk waar nog nooit iemand met ZO VEEEEEL geduld meegemaakt (en dat heb je echt nodig met die van mij Knipoog)