[GZ] Stalling omgeving Amersfoort

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

[GZ] Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 11:53

Ik ben op zoek naar stalling met ruime boxen (ivm drachtige merrie) in de omgeving van Amersfoort. Het gaat op dit moment om 2 paarden, vanaf eind dit jaar/begin volgend jaar 3. Bij voorkeur boxen met buitenluik, weidegang alleen of in kleine groepjes en mogelijkheid voor andere bodembedekking dan stro. Binnenbak zou fijn zijn, anders een buitenbak die vrijwel het hele jaar door goed blijft.

Ik ben begin vorig jaar verhuisd naar Amersfoort en moet nu 40 minuten rijden om bij stal te komen. Dit begint een beetje op te breken.

Als je wat weet, dan hoor ik het graag.

Pantykous

Re: [GZ] Stalling omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 14:36

Je zou eens bij stal groenendaal kunnen gaan kijken? De boxen hebben geen buitenluik. De paarden kunnen in de lente en zomer (zeg maar april tot oktober) naar buiten en doorgaans word er zaagsel als strobedekking gebruikt.
Er is 1 hele grote binnenbak, in een U-vorm, dus zeg maar 1 hele grote en 2 wat kleinere. Ook is er een grote buitenbak. DA praktijk Wellensiek komt regelmatig voor de drachtige merries dus dat is misschien ook wel makkelijk voor je.

*edit*
Dit is in Bunschoten, op de zevenhuiserstraat. Dus ook gemakkelijk te bereiken vanuit amersfoort. Lachen

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:40

Manege de Malle Jan in Achterveld, daar kan je het ook eens proberen en dat is niet zo ver van Amersfoort.

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 01:59

En die stal bij het chauffeurscafe?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 10:49

Bedankt voor de tips!

De stal bij het chauffeurscafe ken ik niet. Weet je daar iets meer van?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 13:10

Het is een pensionstal met binnenbak en stap/trainingsmolen. Buitenbak waren ze een tijd geleden mee bezig, maar zal al wel af zijn. De ene helft van de stallen heeft buitenluiken.

Heel veel meer weet ik ook even niet, zal even kijken of k t nummer nog ergens heb liggen.