paardentandarts

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

An_Speedy

paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 14:50

hallo allemaal
Gezocht een paardentandarts met veel rust en geduld voor mijn oude shet van 25 jaar in omgeving rotterdam. Ik ben op zoek naar een tandarts waar veel mensen al goede ervaringen hebben gehad.
groetjes
an

Jess_x

Re: paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:03

staat hier niet goed ik
Tem even

shannatjsgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:43

ga een keertje naar stal het sander die maken regelmatig afspraken bij een paardentandarts dan hangt er een inschrijfbrief op het raam van de kantine dus daar kun je paard miss. inschrijven!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:45

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 20:26

PP -> EA GZ DI

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:12

Judith Roskam kan ik je van harte aanbevelen; ze is kundig en neemt rustig de tijd voor je pony.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 10:13

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 14:14

http://www.equinedental.nl/
Website van Olav Franzel, erg geduldige man, lief voor paarden, doet alles zonder sederen of praam.

Hij heeft laatst een aantal paarden behandeld bij ons op stal en alle paarden 'gaven' zich goed aan hem over.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 18:32

bromfiets schreef:
Ik heb zelf hele fijne ervaringen met John Kegge

http://www.happyhorse.nl

Idd. die laat ik ook komen voor mn ouwtje van 29 jaar... Haha!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:18

Mijn Shetlander wordt altijd gedaan door Ingrid van den Oever, Jackie hier op bokt. Een tandarts met veel geduld en ruime ervaring. Ze heeft afspraken door heel Nederland en zelfs in Duitsland.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:01

Als ik het goed heb begrepen is het handig en beter als de tandarts electrisch vijlt, pb voor info of even googlen.
Ik heb zelf doris van www.hippodent.nl

wammesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:02

ger van de burgh, kan het nmr wel voor navragen!
is ook bij mijn bejaarde shetlander geweest, prima tandarts Knipoog

Juffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:09

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 22:46

lailapri schreef:
Als ik het goed heb begrepen is het handig en beter als de tandarts electrisch vijlt, pb voor info of even googlen.
Ik heb zelf doris van http://www.hippodent.nl

ik heb van mijn paardentandarts juist begrepen dat dat niet goed is, omdat de tanden zo vlak worden als biljartballen zeg maar en daardoor kunnen ze niet meer goed malen.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:00

John Kegge is laatst ook voor mijn paard geweest. Was ik ook tevreden over. Doris van Hippodent is ook een keer geweest, maar daar was ik minder over te spreken. Die zei ongeveer dat het nog een wonder was dat mijn paard (16jaar) nog kon eten en wilde hele gebitsrevisies uitvoeren, maar toen ik (om een andere reden overigens) bij de dierenarts was en vroeg of dat inderdaad het geval was, was hij het er totaal niet mee eens. Tuurlijk stond zijn gebit wel iets naar voren, maar dat hangt samen met de leeftijd van het paard. Ik had overigens ook nog nooit gemerkt dat mijn paard moeite heeft met eten... Bloos Ik hecht dan toch meer waarde aan het oordeel van de dierenarts dan van de tandarts.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 00:25

dolor schreef:
lailapri schreef:
Ik heb zelf doris van http://www.hippodent.nl

ik heb van mijn paardentandarts juist begrepen dat dat niet goed is, omdat de tanden zo vlak worden als biljartballen zeg maar en daardoor kunnen ze niet meer goed malen.

Dat is mij idd ook verteld maar doordat bepaalde delen harden zijn dan andere delen is het er ook zo weer op. Ieder voordeel heeft zijn nadeel maar ik vond de nadelen hiervan niet opwegen tegen de voordelen die mijn pony ervan heeft en de andere onderhoudsvrije gaat er ook heen, hij wil het bit maar niet goed accepteren, pakt het vast, kauwt veel (uit ergenis), gooit zijn tong erover etc. De tandenfee heeft bij hem even gevijl hij had scherpe randen dus ben benieuwd, het is nog geen jaar terug.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 10:34

bij ons op stal stond staat dus een paard waarbij de ta kon voelen dat hij vroeger elektrisch gevijld heeft. de huidige eigenaresse heeft hem nu 4 jaar en in die tijd is hij niet elektrisch gevijld en toch is het nog te voelen. dan begin ik toch wel te twijfelen over dat elektrisch vijlen.

Coby10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:18

Nadeel is ook wel dat je met electrisch vijlen per definitie een verdoving nodig hebt (en wel een die sterker dan een streepje tranquigel) dus er moet ook altijd een dierenarts aan te pas komen. Daar wordt het sowieso niet goedkoper van, bovendien: liever geen verdovingen als het niet nodig is. En bij handmatig vijlen is het veel minder vaak nodig.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 11:28

maarja als ze het door electrisch vijlen veel beter doen, ik heb ook liever geen verdoving in me paarden en 2 mogen he zowiezo al niet vanwege hun hart, de ene is nu zonder verdoving gedaan maar wilde ze niet met de hand doen omdat die al ouder is en ze zo de kiezen los kom wrikken. Ze vond electrisch niet leuk maar was in 1 jaar tijd ook al naar 3 andere geweest die haar met de hand hebben gevijlt, nog wat getrokken etc. Ze heeft een paar dagen gebalt maar nu heeft ze in de mest ook minder lange vezels.

Als een paard uitgelijnt is in zijn mond zul je dat idd lange tijd kunnen zien en voelen want het is gewoon recht geen hobbels meer of ongelijk of scherpe randen, randjes netjes recht etc. Als hier en daar wat met de hand is gedaan, dan is dat idd ander en zal dat ook anders voelen, ook na tijden.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:44

Mijn paard wordt altijd elektrisch gedaan, in het begin waren de haken zo extreem, toen moest hij 2x per jaar.
Nu is dat slechts eens per jaar.

Ik laat het altijd door de VA doen (Hein Vollaers, komen uit Vlaardingen dus R'dam is dan goed te doen).
Ik heb totaal geen problemen met dat het elektrisch wordt gedaan, paard krijgt een lichte verdoving en het wordt gewoon keurig en zonder stress gedaan OK dan!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:14

Coby10 schreef:
John Kegge is laatst ook voor mijn paard geweest. Was ik ook tevreden over. Doris van Hippodent is ook een keer geweest, maar daar was ik minder over te spreken. Die zei ongeveer dat het nog een wonder was dat mijn paard (16jaar) nog kon eten en wilde hele gebitsrevisies uitvoeren, maar toen ik (om een andere reden overigens) bij de dierenarts was en vroeg of dat inderdaad het geval was, was hij het er totaal niet mee eens. Tuurlijk stond zijn gebit wel iets naar voren, maar dat hangt samen met de leeftijd van het paard. Ik had overigens ook nog nooit gemerkt dat mijn paard moeite heeft met eten... Bloos Ik hecht dan toch meer waarde aan het oordeel van de dierenarts dan van de tandarts.

Oja nog even over de dierenarts. Ten eerste is doris geen tandarts en werkt ze vaak samen met een dierenarts. Ze is tandheelkundige zoals de meeste van de tandartsen. Alleen een dierenarts krijgt maar een paar uur tandheelkunde tijdens de opleiding en een vaak volgen tandheelkundige er een hele opleiding voor. Nu zijn er verschillende opleiding en de een zal beter zijn als de ander. Ik zou dus meer vertrouwen hebben in een dierenarts die naast zijn da opleiding ook nog opleiding voor tandheelkunde heeft gevolgt. Hij weet de basis van zijn opleiding, maar heeft zich er daarnaast ook nog verder in verdiept. Hij mag tevens ook verdoven, etc.