Gezocht een natuurlijk bekapp(st)er nabij Gerwen (Nuenen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Gezocht een natuurlijk bekapp(st)er nabij Gerwen (Nuenen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 15:20

Ik ben op zoek naar iemand die natuurlijk kan bekappen! Mijn paardje is 2,5 jaar oud en nog nooit beslagen en zijn voeten zien er keurig uit! Nu lees ik de laatste tijd steeds vaker over natuurlijk bekappen zodat ik geen ijzers nodig ga hebben als ik straks de sport in wil of gewoon plezierig wil rijden. Is er een natuurlijk bekapp(st)er bekend bij iemand die naar Gerwen (gemeente Nuenen) zou willen komen. En mij ook wat meer kan vertellen over de gemiddelde prijzen voor dit soort bekappen en hoe het allemaal in zijn werk gaat. Mijn paard is al wel 2x bekapt door een gewone hoefsmit bij mij in de buurt wat ook prima is. U moet er wel de tijd voor willen nemen want mijn paard wilde de eerste keer niet mee werken en gaf zijn voeten zowiezo al slecht aan. De voeten geeft hij in middels aan maar de smit vind hij niet eng maar ook niet leuk. Dus hij wil nog weleens proberen weg te lopen, steigeren. De laatste keer was hij in 1/2 uur gedaan maar zeke rniet zonder eerst enig verzet. Zoek dus ook iemand net als mijn huidige smit met geduld en mijn paard ook nog eens natuurlijk wil bekappen! Graag ook een prijs indicatie erbij?

AndreaB

Re: Gezocht een natuurlijk bekapp(st)er nabij Gerwen (Nuenen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:13

Op "Van Nature" is een lijst opgesteld met alle NB-ers en hun werkgebied.
Kijk daar eens voor een geschikte NB-er in jouw regio.

Edit: Heb het topic even voor je opgezocht: [HK] De Natuurlijk Bekappers, deel 3!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 22:01

Bedankt! Ga eens kijken! Hoop het wel want wil mijn paard eigenlijk zonder ijzers houden ook in de sport! Het gekke is ook dat hier rondom mijn woonplaats genoeg paarden staan maar weinig winkels voor paarden spullen zitten die betaalbaar zijn en ook weinig van dit soort dingen. Bedannkt nogmaals zal eens kijken!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 22:04

mmmm die site heb ik al bekeken maar alle hoefsmeden moeten van ver komen..of uit belgie of uit brabant maar te ver van mijn woonplaats. De dichtsbijzijnde is 61 kilometer van waar mijn paard staat! Iemand die een goede natuurlijk bekapper dichterbij Gerwen (gemeente Nuenen)?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:36

PB bokker Deighton anders eens.
Hij doet mijn paardje NB-en en hij heeft samen met nog wat NB-ers een vereniging voor NB-en.
Hij kan je vast wel vertellen welke NB-ers er bij jou in de buurt komen.
Er zijn namelijk ook NB-ers die door heel Nederland reizen, dus er zal er vast ook wel een bij jou in de buurt zijn.