GZ: Enthausiaste endurance groom omg. Maarheeze-Weert.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

GZ: Enthausiaste endurance groom omg. Maarheeze-Weert.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 11:07

Hallo allemaal,

Vanaf maart 2008 start ik met mijn e-pony (zie profiel voor foto) endurance wedstrijden.

Om die wedstrijden tot een succes te brengen, zijn grooms erg belangrijk.

Momenteel heb ik al één super groom, maar ik zou er graag nog iemand bij willen.

Dit aangezien het handig is om een extra iemand achter de hand te hebben en bij sommige wedstrijden liggen de groompunten erg ver uit elkaar dus red één groom het niet altijd alleen.

Een endurance-wedstrijd is totaal niet te vergelijken met dressuurwedstrijden.
Je bent namelijk de hele dag met je paardje op pad en daarom is een goede groom bij deze sport ontzettend belangrijk. Endurance-wedstrijden zijn namelijk lange afstandsritten waarbij de gezondheid van het paard het belangrijkste is. Als groom heb je daarom ook veel verschillende taken. Je moet er voor ons zijn bij de voorbereiding, start, finish, maar ook onderweg op verschillende groomplaatsen en de P/A controle (medische controle halverwege de wedstrijd). Je taken daar bestaan uit het opleggen/aangeven van dekens (indien nodig), het koelen van het paard en hem voorzien van wat te drinken en eventueel ook wat te eten. Ook check je of hij geen kleine wondjes heeft opgelopen. Tevens zorg je ervoor dat ik wat te drinken en eventueel te eten krijg, maar het paardje is het belangrijkste.

Wat voor groom zoek ik:

Een leuke meid of jongen met verantwoordelijkheidsgevoel (liefst dus ook wat ouder), doorzettingsvermogen, liefde voor paarden en die het een uitdaging vind om een hele dag voor ons klaar te staan. Ik moet echt van je op aan kunnen en zoek daarom ook iemand met echt interesse. Zodat we samen in deze sport kunnen groeien en niet dat ik elke keer een nieuwe groom moet zoeken omdat je er na één keer alweer mee stopt.

Wat kan ik je bieden:

Ik kan je geen geld betalen om ons te groomen (hoef jij uiteraard ook niet aan mij) maar op de dag van de wedstrijd vergoed ik wel je eten en drinken. Dit mag je uiteraard ook zelf meenemen, vooral je brood, maar bijvoorbeeld avondeten word vergoed en al het andere ook wat je niet mee hebt genomen van thuis zoals wat drinken en een tussendoortje (wij zijn erg belangrijk, maar zonder mijn grooms red ik het niet dus die moeten ook goed verzorgd worden). Tevens kun je met ons meerijden naar de wedstrijden en `s avonds ook weer naar huis. Daarom is het wel fijn als je in de omgeving Maarheeze-Weert woont.
Wat verder weg kan altijd in overleg, maar ik wil tussen wedstrijden door ook met jou bezig blijven in de vorm van trainen dus dan is wat dichterbij wel handig.
Uiteraard komt niet alle hulp op jou terecht. Mijn ouders en andere groom zullen bij elke wedstrijd aanwezig zijn en kunnen jou helpen waar dat nodig is. Ook zorgen zij voor het vervoer van de ene naar de andere groomplaats.

Eventuele overnachtingen worden uiteraard ook door mij vergoed.

Wat voor iemand ben ik:

Je wilt natuurlijk ook graag weten met wie je de hele dag doorbrengt.
Vandaar dus even wat over mijzelf.
Ik ben 21 jaar en woon dus in Maarheeze. Ik rij nu ruim 13 jaar paard en doe dat nog altijd met evenveel liefde en plezier. Alle tijd die mogelijk is, breng ik bij mijn paardje door. Verder doe ik nog graag dingen met onze hondjes en scrapbook ik graag.
Ook hou ik erg van gezelligheid en doe dan ook mijn uiterste best om van elke wedstrijd een succes te maken.
Mocht je meer willen weten, dan mag je me altijd mailen.

Wat voor paardje is het:

Als groom is voor jou natuurlijk het paardje het belangrijkste.
Vandaar dus even wat info over hem.
Het gaat om een 7 jarige ruin van ongeveer 1.50m.
Een kruising Welsh-Arabier dus soms een lekker pittig ding.
Gemeen is hij absoluut niet. Hij is erg sociaal naar mensen en andere paarden.
Hij kan er echt van genieten als je een hele tijd met hem bezig bent en hem veel aandacht geeft. Hij zal ook zeker regelmatig een knuffel bij je komen halen als hij zich goed voelt bij je.
Mocht je meer over hem willen weten, dan mag je ook hierover altijd mailen.

De wedstrijden:

De endurance wedstrijden worden door het hele land gehouden, voornamelijk in het midden. Ook zijn er enkele wedstrijden in deze omgeving. Omdat de wedstrijden dus redelijk ver weg zijn, betekend dat, dat het lange dagen zijn die je maakt. Gemiddeld zullen we rond 6.00 uiterlijk moeten vertrekken (dan moeten we dus al eerder naar stal om alles in te pakken) en pas `s avonds laat weer terug zijn.

Mocht een wedstrijd heel ver zijn, gaan we een dag voor de wedstrijd erheen en zullen we er overnachten.

Je moet dus geen problemen hebben met vroeg opstaan. Uiteraard kun je de dag voor de wedstrijd ook naar mij thuis komen en hier blijven slapen en helpen bij de laatste voorbereidingen.

Maar het zijn niet alleen lange dagen, maar ook zware dagen. Als wij aan het rijden zijn is er weinig tijd om rustig te zitten. Je gaat van het ene groompunt naar het andere en steeds moet je de auto opnieuw in en uitladen. Uiteraard allemaal samen met de andere groom.

Seizoen:

Het endurance seizoen loopt van Maart t/m Oktober.

Uiteraard rijden we niet elk weekend, aangezien dat gewoon te zwaar is.

De data van de wedstrijden zijn al bekend (onder voorbehoud van wijzigingen), dus deze kan ik je doormailen.
Het zal gaan om 7 wedstrijden, waarvan 3 op zaterdag en 4 op zondag.
Zoals het er nu uit ziet, allemaal zonder overnachtingen, dus je bent maar 1 dag van huis.

Mocht dit hele verhaal je aanspreken, en lijkt het jou een leuke uitdaging om ons tip top in orde over de finish te krijgen, aarzal dan niet om mij een mailtje te sturen.
Vertel daarin wat meer over jezelf en je leeftijd, ervaring en natuurlijk waarom JIJ onze groom moet worden en niet iemand anders.

Ik zal dan snel contact met je opnemen en als we tot de beslissing komen dat jij weleens onze groom kunt worden, zorg ik voor een uitgebreidde kennismaking.

Ik hoop op vele leuke reacties.