Een vriendin van mij gaat verhuizen naar Lelystad en nu is ze voor de pony van haar dochter op zoek naar een betaalbare stalling (met in ieder geval 's zomers weidegang) in of vlak nabij Lelystad. Het hoeft geen manege of luxe pensionstal te zijn, maar stalling bij een boer mag ook. Het meisje rijdt voornamelijk buiten met haar pony, dus een altijd berijdbare bak is geen must.
Kijk eens of er wat te vinden is op de Groene Velden in Lelystad of op de Bronsweg. Daar zijn, als het goed is, verschillende pensionstallen in verschillende prijsklassen. Iig ligt het tegen het bos aan waar de meeste ruiterpaden zijn én er is een manege op paardrijafstand. Manege Xtern ligt bij Lelystad Haven, misschien niet duur (weet ik niet), maar de uitrijmogelijkheden zijn daar beperkter. Ondanks dat het in de buurt van de Oostvaardersplassen ligt mag je daar praktisch nergens rijden (dat geld voor veel gebieden in Lelystad, jammergenoeg), op een eigen ruiterroutetje na dan, heb ik me laten vertellen. Manege Lelystad is dacht ik wat prijzig, maar ligt wel aan de ruiterroutes.
Is het waar dat bij bronsveld je paard geen winterdeken op mag?
Nee hoor, er lopen daar genoeg paarden met een deken op. Je kunt er altijd even langs gaan om te kijken of de sfeer je aanspreekt, dat is denk ik het belangrijkste bij het vinden van een pensionstal.