Gezocht, houtsnippers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjaM

Gezocht, houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 21:23

Voor de paddock in mijn weiland ben ik op zoek naar iemand die van zijn/haar houtsnippers (van snoeiafval e.d.) af wil en dit (evt. tegen vergoeding) wil brengen naar mijn weiland in Dussen. De paddock is ca. 20x30 dus daar kan ik een hoop snippers in kwijt Clown .

Wilt

Re: Gezocht, houtsnippers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:53

even googlen naar boomkwekerijen bij jou in de buurt. Daar kun je het vaak zo ophalen

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:33

ff d gemeente bellen,die hebben stortplaatsen waar je het zo weg mag halen.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 09:50

@ wilt; ik heb de plaatselijke hovenier al benaderd (maanden geleden al) hij heeft nog steeds geen snippers voor me. Bij de meeste mensen moeten de snippers gewoon in de tuin blijven liggen...
@ mariska32; de gemeente heb ik sinds oktober al minstens 5x gebeld. Ze hebben mijn nummer, maar er gebeurt niets. Ik heb zelfs aan ze aangegeven er een (kleine) vergoeding voor over te hebben en nog heb ik geen snipper gezien...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:05

oh raar onze gemeente kwam het altijd bij ons brengen . Nagelbijten / Gniffelen

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:41

Kimmie_girl schreef:
oh raar onze gemeente kwam het altijd bij ons brengen . Nagelbijten / Gniffelen

Dat zeggen ze bij mij ook al maanden ja, maar tot op heden heb ik nog geen snippers gezien Huilen Ik heb inmiddels wel een adres gevonden waar ik (wat) snippers kan halen, maar dan moet ik wel zelf vervoer verzorgen. Weet nog niet of dat gaat lukken. Bovendien heb ik zo'n 30 tot 40 kuub nodig in totaal....

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 13:52

je zou nog eens kunnen proberen een buitenwerker van het waterschap aan te spreken.
vaak kunnen die er ook aankomen tegen een kleine vergoeding.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 15:15

Ja, da's ook een idee. Ga ik in ieder geval wel ff proberen. Niet geschoten is altijd mis...

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 16:47

Ik zag bij toeval je topic en kan je maar een advies geven...doe het niet!!! Het eerste jaar is het geweldig, maar het jaar daarop zak je totaal weg in de troep. Deze fout een keer gemaakt met een paddock, heeft veel geld gekost om het er weer uit te laten halen en er zand in te laten storten.
Wil je het toch hebben, dan moet je de gemeente even bellen en vragen welk bedrijf de bomen onderhoud. Ze komen het dan heel graag storten voor niets, omdat, als ze het moeten afvoeren, ze geld kwijt zijn.

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 12:34

Helemaal eens met Aerdenhout1!

Is echt troep in je paddock..
Je kan beter een loonwerker vragen om de paddock te laten omscheppen. Dit wil zeggen de aarde die er bovenop ligt eruit laten halen, dan het zand dat daaronder ligt eruit halen en apart leggen. Dan weer de aarde in de kuil en het zand er bovenop. Dan heb je een mooie droge paddock voor jaaaaaaren Knipoog Het kost wel even wat maar dan ben je er lang blij mee!

Wel dagelijks de mest verwijderen.

succes!

groetjes, Simone

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 12:51

simone46 schreef:
Helemaal eens met Aerdenhout1!

Is echt troep in je paddock..
Je kan beter een loonwerker vragen om de paddock te laten omscheppen. Dit wil zeggen de aarde die er bovenop ligt eruit laten halen, dan het zand dat daaronder ligt eruit halen en apart leggen. Dan weer de aarde in de kuil en het zand er bovenop. Dan heb je een mooie droge paddock voor jaaaaaaren Knipoog Het kost wel even wat maar dan ben je er lang blij mee!

Wel dagelijks de mest verwijderen.

succes!

groetjes, Simone

Omscheppen is bij mij echt geen optie helaas . Ik zit op zware brabantse klei en die is hier meters diep. De kosten die dat met zich meebrengt zijn voor mij absoluut niet op te brengen (de paddock is 30x20). Na het aanleggen van bak, bestrating en schuilhok is de knip ver leeg....

Het is uiteindelijk de bedoeling dat er wel een laag zand bovenop de klei komt, maar dat wordt sowieso niet eerder dan volgende winter.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:54

Nogmaals...niet doen!! Je krijgt er echt vreselijk spijt van.Ze kunnen beter in de zand blubber lopen, dan in de blubber van houtsnippers. Wacht gewoon tot je weer wat beter in je geld zit, en laat b.v eerst wegendoek neer leggen met drainage voor je er zand op gooit. Kost wel wat, maar dan heb je ook voor jaren een fijne paddock.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 17:25

aerdenhout1 schreef:
Nogmaals...niet doen!! Je krijgt er echt vreselijk spijt van.Ze kunnen beter in de zand blubber lopen, dan in de blubber van houtsnippers. Wacht gewoon tot je weer wat beter in je geld zit, en laat b.v eerst wegendoek neer leggen met drainage voor je er zand op gooit. Kost wel wat, maar dan heb je ook voor jaren een fijne paddock.

Ik zou er best nu al mee willen doen wat jij voorstelt, maar dat geld is er nu simpelweg niet. Ik moet voor nu dus een, goedkope, tijdelijke oplossing hebben, zodat ze de komende maanden niet tot hun oksels in de blubber lopen zoals vorig jaar Huilen

Alleen aan zand ben ik al zo'n 1500 euro kwijt voor de oppervlakte van mijn paddock en dan ligt er echt nog maar een miezerig laagje... Daar komt dan nog worteldoek (drainage ligt er al) bij en de kosten van een kraan om alles glad te trekken. Dan kom ik toch echt op een 3000 Euro vrees ik en die heb ik nu niet.

Voorlopig gaat er dus een container houtsnippers overheen, zodat ze in ieder geval nu niet zo in de blub lopen. Als er volgend jaar zand in gaat, moet het toch sowieso eerst afgegraven worden...

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 23:00

jullie ook nog een idee over een veel te mulle en zware bak??

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 16:26

Hier kan een slotje op. De gemeente heeft inmiddels al 4 kiepwagens vol snippers gebracht en er is nog meer onderweg Lachen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 17:36

Ik wens je een hoop sterkte als het er weer uit moet! Haha!

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 17:47

@ aerdenhout1: Ik weet het, maar als ik zand wil storten moet ik het sowieso een heel end af laten graven. Dan maken die paar snippers die erdoor zitten ook niet meer uit. Voor deze winter ben ik dan in ieder geval geholpen en daar was het me op dit moment om te doen Knipoog