Gezocht: instrucie omg. Leusden, tips/ervaringen gevraagd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dierfysio

Gezocht: instrucie omg. Leusden, tips/ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 20:03

Hallo,

Een stalgenootje en ik willen were les, en zijn dus op zoek naar een fijne, geduldige, vriendelijke lesgever.
Stalgenoot heeft een arabier waar ze L2 mee is, ik heb een grote KWPN'er waar ik ong. B niveau mee rijd (al poos geen les gehad ivm gezondheidsproblemen van mij). Paard kan meer!

Wie heeft een fijne lesgever bij ons in de buurt en wil daar wat meer over vertellen?
We zoeken zoveel mogelijk ervaringen, zodat we een beetje kunnen zoeken wat bij ons past. Bloos

We staan op een grote stal, en willen best raclame maken als de lessen ons bevallen! Haha!

Hoor het graag van jullie: wie geeft je les, wat is er speciaal aan, wat gaat fijn of minder fijn, enne... wat ben je kwijt?

oosterhoff

Re: Gezocht: instrucie omg. Leusden, tips/ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:18

Kijk even in mijn profiel. Ik heb nog tijd vrij om les te geven en ik ben geduldig en vriendelijk.
Als je intresse hebt dan hoor ik het wel. Een proefles lijkt me het meest geschikt om te kijken of het klikt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 16:58

dankje voor je reactie.
mijn stalgenoot heeft net iemand benaderd uit de buurt voor een proefles. als dat 'm niet wordt, houd ik me aanbevolen bij jou. Lachen
1 dingetje: in hoeverre doe jij zelf dingen met rechtrichten á la A. de Both? Ik zag zoiets op je site staan namelijk. Bloos

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 12:58

Ik ben niet opgeleid in eht antoine de bodt systeem. Ik rijd niet op zijn methode. Ik ben wel bezig met rechtrichten omdat dat toch een deel van de basis is (naast gehoorzaamheid) die je nodig hebt om je paard op een gezonde manier op te leiden. Ik werk meer op de manier van steinbrecht waarbij je bezig bent het binnen achterbeen onder het zwaarte punt te krijgen met onder andere schoudervoor oefeningen ed. Bij antoine ben je in het begin meer bezig met rechtrichten maar wordt de achterhand minder zwaar belast of laat ik het zo zeggen. Bij antoine is de weg naar meer achterhandbelasting watlanger. Tenminste dat is mijn gevoel erover. Nogmaals ik ben niet op die manier opgeleid.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 13:03

da's mooi! ik vind die man namelijk de grootste oplichter die er bestaat. Bloos en wil er zodoende niks mee te maken hebben met wat hij doet. zeggen dat hoefkatrolproblemen niet bestaan is ronduit dom, vind ik.

ik wacht even de reactie van mijn stalgenoot af voor wat betreft de mail die zij gestuurd had. als dat niks wordt hoor je zeker van ons. Leusden is te doen voor je? en vraag je per half uur / uur (we kunnen zorgen dat we na elkaar lessen)?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:03

Mijn eigen instructrice (woont in Maarsbergen) kan ik ook van harte aanraden. Wat ik prettig vind aan haar, is dat ze zich heel goed kan aanpassen aan het niveau dat jij en je paard hebben, en ook aan hoe het op dat moment gaat. Ze werkt erg vanuit de basis, als dat niet goed is, kom je nergens. Volgens mij kan ze veel meer (heeft diploma's en zelf ook sport gereden), maar omdat ik zelf nog op B-niveau rijd heb ik dat nog niet mee mogen maken Knipoog Sinds ik bij haar les, is mijn paard veel losser geworden, sterker in de rug en beter achterhand gebruik. Mocht je geinteresseerd zijn, kan je me een pb'tje sturen voor haar telefoonnummer.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-08 18:10

Nado schreef:
Mijn eigen instructrice (woont in Maarsbergen) kan ik ook van harte aanraden. Wat ik prettig vind aan haar, is dat ze zich heel goed kan aanpassen aan het niveau dat jij en je paard hebben, en ook aan hoe het op dat moment gaat. Ze werkt erg vanuit de basis, als dat niet goed is, kom je nergens. Volgens mij kan ze veel meer (heeft diploma's en zelf ook sport gereden), maar omdat ik zelf nog op B-niveau rijd heb ik dat nog niet mee mogen maken Knipoog Sinds ik bij haar les, is mijn paard veel losser geworden, sterker in de rug en beter achterhand gebruik. Mocht je geinteresseerd zijn, kan je me een pb'tje sturen voor haar telefoonnummer.

klinkt goed, graag meer info!
en dankjewel dat je meedenkt. Lachen

groetjes, Pauline