gezocht wie kan mijn fjord scheren omg oldekerk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mepril

gezocht wie kan mijn fjord scheren omg oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:43

hallo

ik heb een 2 en half jarige fjord gekocht die er op dit moment niet super uit ziet vanwege zn lange vacht en omdat ze nu steeds op stal staat en af en toe wat buiten heb ik besloten om haar te laten scheren nou vroeg ik me af of er iemand in de buurt is die dit zou kunnen en willen doen

ik hoor het graag

gr deborah

tienus63

Re: gezocht wie kan mijn fjord scheren omg oldekerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:45

Lekker in de vacht laten en buiten laten lopen.
Ze hoort hooguit af en toe op stal en voornamelijk buiten te zijn op deze leeftijd.
Je kunt toch nog niets met haar doen vanwege de leeftijd en met een maand of 2 begint het verharen al.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:48

denk idd dat je er niet goed aan doet om nu nog tegaan scheren want zoals tienus zegt de zomer haren zitten er nu een beetje onder en die scheer je dan ook mee af !

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:50

het was de bedoeling om weer keuringen met haar te lopen

en om haar dan in deze vacht te laten verschijnen is ook niet zo.n goed punt denk ik

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:51

He doborah. Je fjord is echt leuk. Maar zijn er nu al veel keuringen dan? Knipoog

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 15:53

nee op dit moment weinig maar denk dat je zelf wel hebt gezien hoe ze eruit ziet op dit moment maar goed kijk even wat iedereen er van zegt en mischien is het dan gewoon verstandig om haar zo te laten lopen tot dat ze weer verhaart

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:56

Ik neem aan dat de keuringen pas in mei/juni zijn, dan zijn ze de haren echt wel kwijt.
Zeker als je haar over een maandje of twee voorzichtig begint te longeren om conditie op te bouwen voor de keuring.

Als je echt zo bang bent dat ze tegen die tijd een teddybeer is, kun je haar nog onder een deken zetten en wel buiten laten lopen.
Maar dat is niet mijn keus voor een dier van die leeftijd.

Verharen gaat echt sneller dan je denkt, een gezond dier verhaart binnen no time.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 15:57

idd
Niet gaan scheren Lachen
In febr gaan ze al verharen en zijn ze zo alle haren kwijt Lachen

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 16:02

Ik denk idd dat je er beter aan doet je Fjord met haar vacht te laten lopen Ja . Het is haar natuurlijke bescherming, al ziet het er in menselijke ogen misschien niet zo fraai uit. Het huidvet in haar vacht beschermt haar tegen kou en regen, en op haar leeftijd is ze nog niet zover dat ze al aan het werk gezet kan worden en dus veel zal zweten.

Grote kans dat ze tegen de tijd van de keuringen haar vachtje wel kwijt is, en anders kun je altijd nog kijken Ja . Tegen die tijd is het ook al wat warmer, dus áls je al zou besluiten dan alsnog te scheren dan is dat een betere tijd van het jaar. Maar dan zou ik het misschien ook eerst proberen met een dunne deken Lachen .

Er zijn trouwens veel pony's en jonge paarden of paarden die op een meer natuurlijke wijze worden gehouden die er nu niet uitzien, maar die in de zomer echte prachtpaarden zijn. Daar moet je gewoon een beetje doorheen kijken Lachen .

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 16:06

oke bedankt dan allemaal
ik zat er zo over in want de mense die langs komen die zeuren allemaal wat ziet die fjord er raar uit en noem maar op dus vanwege die dikke vacht en heb haar nog niet zo lang dus dacht mischien moet ze dan geschoren worden maar dat hoeft gelukkig dus niet dan kan ik haar gewoon zo laten lopen

bedankt allemaal

hier kan nu wel een slottje op
pony word niet geschoren

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:29

Ach je moet niet luisteren naar wat andere mensen zeggen, mij shetten lopen 24/7 in het land en hebben ontzettend lange haren en zien er niet uit, zitten onder de blubber.
Soms komen er mensen die beweren dat ik ze verwaarloos en dat ze de dierenbescherming gaan bellen.
Ik lach er altijd maar om en zeg ze dat ze dat dan maar moeten doen maar dat dat zonde van hun tijd en geld is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:23

Slotje Lachen

Denk je er wel om dat je na 1 week een ander topic in deze categorie mag openen, en dit topic pas over drie weken opnieuw mag plaatsen? Gerekend vanaf het aanmaken van dit topic.