GZ; Springruiter/amazone (+ evt. instructie) Aalsmeer (aan h

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arnyek

GZ; Springruiter/amazone (+ evt. instructie) Aalsmeer (aan h

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 13:09

Ik ben op zoek naar een springruiter/amazone die naar ons toe wil komen om mijn jonge paard wegwijs te maken in het springen.

Sinds oktober ben ik in het bezit van een jonge ruin (geb. 2004, zadelmak gemaakt in augustus). Ik heb hem gekocht voor de dressuursport, maar aangezien ik afwisseling belangrijk vind (alsmede gezien zijn allround afstamming), wil ik ook dat hij een nette basisopleiding voor het springen krijgt.

Hij heeft wel al kennis gemaakt met drafbalken en enkele mini-sprongen (zo'n 40 cm). Dit pakt hij erg braaf en enthousiast op.
Ikzelf ben alleen te onervaren en onzeker in het springen om hem verder op te leiden. Daarom ben ik op zoek naar iemand die hem eerst wegwijs maakt in het springen en ons daarna nog een aantal keren (of lange termijn) zou willen begeleiden.

Het paard is van nature zeer nieuwsgierig en daarom niet schrikachtig, maar is wel een heethoofd en erg lenig. Het laatste resulteert in af en toe erg jolige bokpartijen onder het zadel. Het blijft natuurlijk een jong paard.

Paard staat op een pensionstal op de Oosteindeweg in Aalsmeer.
Ik wil graag reacties van springruiters/amazones/instructeurs of als je nog iemand weet, hoor ik het ook graag!

ponyparadijs

Re: GZ; Springruiter/amazone (+ evt. instructie) Aalsmeer (aan h

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:11

Wil je niet ergens heen voor een goede ruiter of amazone? Anders weet ik nog wel een adresje voor een topspring ruiter.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:41

Marco de Jong? Zou je heen kunnen lopen.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-08 13:47

Als het niet anders kan, zal ik naar een springruiter/amazone toe moeten. Maar helaas ben ik (nog) niet in bezit van eigen vervoer.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om mijn paard verkeersmak te maken, zodra het weer iets beter wordt (ik hoop al dat a.s. zondag gaat lukken), zal ik dat oppakken.

Marco de Jong zat al in mijn achterhoofd. Eva van Duin heb ik ook al gebeld, die heeft alleen tijd als ik naar haar ga.

Ponyparadijs, ik hoor graag welke ruiter jij weet!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 00:10

Kijk maar even in mijn profiel voor de uitleg van wat ik zoal doe. Ik zou je kunnen helpen als je wil.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 02:09

Eva is wel een hele fijne ruiter in het opleiden van jonge paarden Ja En daar ben je volgens mij zo bij jou vandaan.

Voor mij is het te ver, anders had ik je graag op weg geholpen.