Ik ben op zoek naar een springruiter/amazone die naar ons toe wil komen om mijn jonge paard wegwijs te maken in het springen.
Sinds oktober ben ik in het bezit van een jonge ruin (geb. 2004, zadelmak gemaakt in augustus). Ik heb hem gekocht voor de dressuursport, maar aangezien ik afwisseling belangrijk vind (alsmede gezien zijn allround afstamming), wil ik ook dat hij een nette basisopleiding voor het springen krijgt.
Hij heeft wel al kennis gemaakt met drafbalken en enkele mini-sprongen (zo'n 40 cm). Dit pakt hij erg braaf en enthousiast op.
Ikzelf ben alleen te onervaren en onzeker in het springen om hem verder op te leiden. Daarom ben ik op zoek naar iemand die hem eerst wegwijs maakt in het springen en ons daarna nog een aantal keren (of lange termijn) zou willen begeleiden.
Het paard is van nature zeer nieuwsgierig en daarom niet schrikachtig, maar is wel een heethoofd en erg lenig. Het laatste resulteert in af en toe erg jolige bokpartijen onder het zadel. Het blijft natuurlijk een jong paard.
Paard staat op een pensionstal op de Oosteindeweg in Aalsmeer.
Ik wil graag reacties van springruiters/amazones/instructeurs of als je nog iemand weet, hoor ik het ook graag!