Zadelmak bij wie en wat zijn de kosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Zadelmak bij wie en wat zijn de kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 22:49

Hallo allemaal,

Mijn paardjes i over 4 maandjes 3 jaar oud en ik ben overal ene beetje aan het informeren waar en hoe ik mn paard kan zadelmak kan maken. Maar nu si mijn vraag bij wie hebben jullei dat gedaan ? Wat waren de kosten? Hoe ging dat een beetje? Ik weet niet of het hier hoort maar dat merk ik wel.

Groetjes

rockwitch

Re: Zadelmak bij wie en wat zijn de kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:33

Zelf gedaan met een vriendin en nu verder western beleren met les. Ik wilde niet dat iemand die ik niet kende en die mijn paard niet kent hem alles moest leren. Ten eerste wist ik dan niet zeker wat er met hem zou gebeuren, als ik hem weg had gebracht had ik er toch alleen maar steeds bij willen zijn als ze hem zouden rijden. Dus nee gewoon lekker zelf gedaan.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 23:39

okay ja ik kan het niet zelf doen omdat ze echt giga druk is en ik haar zelf niet kan houden. Ik heb zelf ook en handicap ana mn rechterbeen dus zou het misschien ook neit zelf kunnen. Maar ik ken wel iemand ie het doet. Ik ken haar van de manege. en weet wat ze doet

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:44

Wij hebben het laten doen. Bij een duitser die vroeger hengsten heeft gereden enzo. Klinkt allemaal erg heftig, maar hij doet dat echt super goed. Alle rust en geduld met de paarden. Echt op een heel eerlijke manier. Hij leidt een paard echt netjes op i.p.v in de krul trekken en zwaaien met die benen.. Geloof 500,- per maand. Geen idee of dat duur is..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:02

okay ja ik heb al een aantal pb tjes gekregen zij vragen 250 euro. Maar als het maar goed gebeurd dan maakt de prijs niet zoveel uit.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:50

Ik heb het professioneel laten doen door een PSG-ruiter. Ik heb 500 euro betaald voor anderhalve maand. Het ging er echt superleuk aantoe: ik mocht overal bijzijn, als Falco een wondje had, verzorgden ze dat alsof het om hun eigen paard ging, ik kon er altijd op bezoek, Falco mocht elke dag buiten en ja, de training was enorm goed Lachen Ik zou het zo opnieuw door die man laten doen.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:55

Mijn laatste paard heb ik laten beleren door Annemarie van der Toren, werkt via de manier van Monty Roberts.( www.montyroberts.nl ) We hebben ontzettend veel ervaring bij haar op gedaan. Ze heeft in een maand mijn paard grondwerk, stap, draf, galop en het sturen geleert. En natuurlijk reactie op het been. Een super paard geworden, natuurlijk ook dankzij de hulp van Annemarie. Voor meer info kun je me pb'en Ja

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 23:07

ok waar woont zij en wat waren ongeveer de kosten

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 22:40

OPG -> EA-GZ Diensten

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 23:51

Welke regio zoek je? In Elst (GLD) zit een springstal, Groenewoud genaamd, doen het ook prima. Prijzen weet ik nu niet, da's te lang geleden om relevant nog te zijn.

Paul van Rijswijk, da's een bekend adres voor de betere stallen die zelf niets inrijden (of voor de moeilijke gevallen...). Even Google-n en je zal 'm wel tegenkomen.

De Dalhoeve, ook voor evt. keuringsklaar maken, en de meeste andere grotere stallen (De Nieuwe Heuvel zal 't ook wel doen lijkt me).

Pas op met particulieren of kleinere stallen, je wilt je paard wel terug (zie op Bokt af en toe verhalen van verdwenen paarden, nadat ze zijn weggebracht om in- of doorgereden te worden).

I.h.a. zal prijs en kwaliteit evenredig met elkaar verbonden zijn, een 'normaal' maandbedrag begint al bij 450 euro, en dan rijden ze ze vaak nog maar om de dag (wat niet zo slecht is voor jonge diertjes).

Zelf doen is leuk, mits je een ervaren rot hebt om je te helpen, zelf niet bang bent en een vast zit hebt. Gaat 't mis, dan zit je echter niet alleen met een paard met een vervelende ervaring, maar ook nog eens met een ruiter die wellicht angstiger is geworden. Dan is 1+1 plots 3!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 15:29

ja dat begrijp ik daarom iwl het ook niet zelf gaan doen. Ik ken wel iemand van de manege zij beleerd ook paarden maar zij doet het begin stukje neit zij maakt het af zeg maar hahah. Dus ik was gewoon nieuwsgierig. Ik woon in drenthe