[GZ] pensionstalling omgeving eindhoven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantharei7

[GZ] pensionstalling omgeving eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 18:48

Ik ben al een tijd op zoek naar een pensionstalling omgeving eindhoven of waalre. Omdat ik daar niks kan vinden wil ik uitwijken naar valkenswaard, leende en heeze.
Ik wil een bedrag rond de 200 euro uitgeven. Het hoeft geen hele luxe pensionstalling te zijn, maar ik wil wel beschikking hebben tot een bak en voldoende uitrijmogelijkheden. Ook is elke dag weidegang een vereiste. Zelf meehelpen zou geen enkel probleem zijn.
Wie weet er wat?

erikfoto

Re: [GZ] pensionstalling omgeving eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 01:07

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:53

Om een paar stallingen te noemen Knipoog :
- Wintelre: manege Heideros
- Eindhoven: manege van Dongen/ manege van de Pol
- Heeze: manege Meijldijk
- Geldrop: manege Meulendijks
- Leende: manege Molenberg
- Veldhoven: paardensportcentrum de korze / manege de Vooruitgang /pensionstal vlakbij het zwembad het Witven (naam weet ik niet precies) op de Run
- Eersel: paardensportcentrum de Kempen / daar tegenover: pensionstal vd Aalst / pensionstal het Rundal
- Steensel: is in dezelfde straat als PCK de Kempen zit een pensionstal tegenover de Wasserij Steensel, Smits
- Knegsel: Stal van Dillen

Hoe het met prijzen en faciliteiten ed zit weet ik niet!
Het zijn in ieder geval pensionstallen die binnen een straal bij Eindhoven te vinden zijn Haha! !

Succes ermee!

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:18

Ik denk dat geen van bovenstaande maneges voldoet aan de eisen van dd topicstarter..

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:24

Steensel is in ieder geval dicht bij waalre en de stallen, de wasplaats, de weilanden en de binnenbak zijn daar netjes. Ik weet niet wat de eigenaar nu rekent, maar het is in ieder geval een hele aardige vent. Ik zou daar eens gaan kijken als ik jou was.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:49

sophie schreef:
Ik denk dat geen van bovenstaande maneges voldoet aan de eisen van dd topicstarter..

Nou, ik denk dat je je daar in vergist. Deze stallen hebben allemaal een buiten en/of binnen bak, bijna iedere stal heeft weidegang (dit varieert wel in hoelang), sommige hebben betere uitrijmogelijkheden dan andere. En ja, de luxe varieert. En daar zal het verschil in prijs ook in zitten Knipoog !
Dit zijn de eisen vd topicstarter dus ik snap je niet Verward . Het is fijner om antwoord te krijgen op een vraag als niets en of er een stal bij zit voor haar, zal TS zelf wel uitmaken Haha! ! Toch?

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 14:43

Bedankt voor de antwoorden tot nu toe! Ik zal eens kijken of er wat tussen zit!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 00:05

Evelienepien schreef:
Om een paar stallingen te noemen Knipoog :
- Wintelre: manege Heideros
- Eindhoven: manege van Dongen/ manege van de Pol
- Heeze: manege Meijldijk
- Geldrop: manege Meulendijks
- Leende: manege Molenberg
- Veldhoven: paardensportcentrum de korze / manege de Vooruitgang /pensionstal vlakbij het zwembad het Witven (naam weet ik niet precies) op de Run
- Eersel: paardensportcentrum de Kempen / daar tegenover: pensionstal vd Aalst / pensionstal het Rundal
- Steensel: is in dezelfde straat als PCK de Kempen zit een pensionstal tegenover de Wasserij Steensel, Smits
- Knegsel: Stal van Dillen

Hoe het met prijzen en faciliteiten ed zit weet ik niet!
Het zijn in ieder geval pensionstallen die binnen een straal bij Eindhoven te vinden zijn Haha! !

Succes ermee!

deze zijn bijna allemaal te duur(heb er oa gewerkt of zelf gestaan Knipoog ) oa smits, v dongen, vd pol, de korze, de kempen, molenberg

die bij t witven is wel goedkoop maar is vol, Jos Dillen in Knegsel heeft alleen nog nieuwe stallen vrij van 210 per maand

het rundal in eersel heeft nog wel plaats(stond laatst nog op marktplaats) en denk dat je het daar zeker wel moet redden voor 200,- per maand

In Bergeijk zitten nog een aantal manege's/pensionstallen maar die zitten op 1 na over de 200 maar stal Tilburgs zit wel onder de 200, zit aan de Aartslaan in Bergeijk

Ook zit er in Waalre en vrij nieuwe pensionstal, voor zover ik weet betaalbaar en net klaar met (ver)bouwen van stal/binnenbak
En weet niet wat de bento ranch(in de bossen in waalre zit die ergens) rekend aan stalgeld, imo kan dat niet boven de 200 uitkomen, de andere manege's die verder genoemd zijn zitten zeker aan de 240 of meer, zeker gezien de stijging van de stro&voer kosten

Als me nog wat te binnen schiet meld ik het wel ff!
ben zelf ook zoekende, maar dan naar een simpele goedkope stal, hoeft geen bak te hebben, wel weidegang op gras(voorkeur) op een afgezet stuk van 6x6 ivm blessure paard. Ga ik zo ook maar even een topic voor maken Lachen

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:36

@Renske: Ik weet idd niet wat ze 1 jan. hebben gedaan maar hiervoor waren zeker 8 van bovengenoemde stallen onder de 250,00. In mijn beleving kan rond de 200 ook nog 240 euro zijn vandaar dat ik ze hier heb neer gezet. Ongeveer redenatie van: je wil een nieuwe rijbroek kopen, je wilt dat besteden maar hij is duurder. Laat je hem hangen of doe je het toch? Knipoog
Of voor TS onder de 250 naar rond de 200 neigt, kan ik niet voor haar invullen Haha! ! En dan zou ik het fijner vinden als ik in ieder geval iets aan antwoord had en daarin zelf een keuze kan maken, dan dat er geen antwoord wa gekomen maar dat ben ik Bloos !

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 17:48

Bedankt voor alle antwoorden! Evelienepien ik ben ook blij met jouw inbreng hoor! Hoe meer antwoorden, hoe meer keuze ik heb natuurlijk. Maar mijn budget ligt niet ver boven 200 euro, dus er zullen er inderdaad al heel wat afvallen.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:43

@evelienepien, bedoelde het ook niet negatief hoor Knipoog

@trennie, sta jij bij bokker griebels op stal? zo ja dan zou ik als ik de TS was er idd even gaan kijken, daar staan ze echt erg fijn!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 23:22

Renske_ schreef:
@evelienepien, bedoelde het ook niet negatief hoor Knipoog

@trennie, sta jij bij bokker griebels op stal? zo ja dan zou ik als ik de TS was er idd even gaan kijken, daar staan ze echt erg fijn!

Ja klopt, wij staan samen op stal. Heb TS al in alle eerlijkheid gezegd hoe tof het bij ons is. Cool Haha!
Griebels had me van de week ook over jou verteld en dat jij ook een plekje zocht voor een paard wat moet herstellen? Heel misschien weet ik iets bij een bevriende boer. Paard van hun is dood, dus stal over en ze hebben grond zat. Een stukje van 6 bij 6 moet er gemakkelijk van af kunnen. Zal ik eens voor je informeren?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 18:52

Discovery Ranch in Sterksel

Ze hanteren daar 2 concepten: vol pension (ongeveer 210 euro) en do it yourself (die is goedkoper maar afhankelijk wat je zelf doet of laat doen).
Schitterende buitenrijmogelijkheden (Strabrechtse Heide en Keelven), binnen- en buitenbak, roundpen (overdekte longeercirkel), stapmolen, weiland, kantine en veel gezelligheid. Ook geschikt voor hengsten!!
Er staan voornamelijk westernruiters maar er staan ook een paar dressuurruiters.
Helaas is de binnenbak niet geschikt om te springen, de buitenbak wel.
Kijk op www.discoveryranch.nl

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 16:09

Bij mij op stal in Waalre Lachen Super leuke stal, iedere dag weidegang van half 9- 6(-7 uur), brok. Hooi, stro en zaagsel aanwezig. Is volgens mij 175 euro per maand

MEt GROTE buitenbak en aan de bak het bos

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 19:39

Hilde_q schreef:
Bij mij op stal in Waalre Lachen Super leuke stal, iedere dag weidegang van half 9- 6(-7 uur), brok. Hooi, stro en zaagsel aanwezig. Is volgens mij 175 euro per maand

Is dat hoefnagel?

Pantharei7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 19:44

Hilde_q schreef:

Waar in Waalre is dat dan?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:26

ik weet in heeze nog een heel gezellige pension stalling/mini manege. Er word elke dag uitgemest,gevoerd en ze staan elke dag in een paddock. het is 5 min rijden van de sporen, daar is een binnen en buitenbak. het ligt bijna in het bos en vlakbij de strabrechtse heide. de stalling is rond de 200 euro Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:43

ReJo schreef:
Hilde_q schreef:

Is dat hoefnagel?

Aan de foto's in haar profiel te zien wel. Ik heb er helaas minder goede verhalen over gehoord.

Blackflag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 19:10

@ xxAppiexx , Ach dat zijn maar verhalen, er zijn misschien wel dingen van waar. Maar het is gewoon een gezellige stal hoor!
Ik rijd er samen met Hilde_q al 5 jaar Knipoog

Als je een gezellige stal wilt, dan moet je zeker daarheen gaan!
Het is niet te duur, en vooral in de zomer is het erg fijn! Paarden kunnen 24/7 naar buiten, de lessen zijn leuk! En de mensen die er komen zijn ook allemaal super aardig Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:49

Bij Marieke Hoefnagel?
Zij is een oud clubgenootje van me uit onze ponytijd Lachen bij PC de Bosruiters uit Aalst
Zijn toen weleens bij haar op stal geweest
Achja ga er vanuit dat ze daar het beste met je paard voor hebben!
En over iedereen zijn er wel mindere verhalen bekend, heb marieke later bij de paarden nog weleens gezien, een stuk rustiger dan in de ponytijd dus t zal allemaal wel meevallen met die verhalen Knipoog