[GEZ] Plekje voor drachtige merrie, directe omg. Zoetermeer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

[GEZ] Plekje voor drachtige merrie, directe omg. Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 11:27

Voor mijn drachtige merrie ben ik op zoek naar een plekje waar ze, bij voorkeur, vanaf april het land op kan.

Het liefste ergens waar meerdere drachtige merries staan, zodat het veulen straks niet alleen komt te staan en het met andere veulens kan opgroeien de eerste maanden.

Of wellicht heb jij een of meerdere drachtige merries staan, waarvoor je ook op zoek bent naar weidegang, of al weidegang hebt en kunnen we samen voegen...

Wie o wie weet wat?!?!

Sannah

Re: [GEZ] Plekje voor drachtige merrie, directe omg. Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:33

Stuur Juin hier op Bokt eens een PB. Er staan bij ons op stal ook twee drachtige merries!
Of kijk eens op www.stalzwetsloot.nl

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:44

Oh thx... ik ga er even achteraan. vanaf wanneer is er bij jullie weidegang en is dat er evt. ook 24/7?

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:46

Dat is afhankelijk van het weer. Vorig jaar stonden ze al vanaf eind maart buiten.
Hopen dat het dit jaar weer zo is Knipoog
En ja, 24 uur per dag.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 12:51

Oei, tis wel een beetje ver weg, helaas... Zoek toch iets wat dichterbij is, maar zal het in mijn achterhoofd houden.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:59

Sorry ik ben een beetje blond Bloos maar waar ligt zoetermeer?
Wij hebben ook een drachtige merrie. We wonen in Zwolle

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 19:26

Den Haag... Zwolle is net iets te ver weg voor mij Knipoog

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 20:05

vanuit zoetermeer is het maar een klein half uurtje met de auto naar Jonika (N209 (dacht ik, iig de N-weg haha) naar leiden, A4 richting amsterdam, afrit Leiderdorp)... Zowiezo staat je veulen daar nooit alleen, want het is ook een opfokbedrijf. Het is echt een fijne plek en zou niet zonder meer afhaken op de iets langere afstand, want je krijgt er veel voor terug, tenzij je het stuk moet fietsen Nagelbijten / Gniffelen Je zou dan eventueel kunnen besluiten na het afspenen in het najaar je merrie weer naar zoetermeer te halen en je veulen daar te laten staan.. Als ze nog plek heeft, dat weet ik niet..

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:27

mijn gedachte Lachen

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 22:48

Sannah schreef:
mijn gedachte Lachen

Ja, maar ik wil mijn merrie onder het zadel houden en niet een half jaar stil zetten. En om 2 paarden (heb er nog 1) op 2 stallen te gaan houden en trainen wordt voor mij echt te gek. Dan is 2 keer een half uur, toch weer een uur reistijd bij elkaar. Dan hoop ik haar toch liever iets dichterbij te kunnen stallen...

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 09:52

Dan neem je dat andere paard ook mee Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 09:56

Dat is voor mij geen optie...

Mijn andere paard reageert erg heftig op verhuizen en ik heb hem eindelijk rustig en gesetteld....

Bovendien moet ik dan ook 2 boxen doorbetalen en 2 boxen bijhuren, dat wordt een beetje te gek...

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 10:03

Suelza schreef:
Ja, maar ik wil mijn merrie onder het zadel houden en niet een half jaar stil zetten.

Heb je profiel even gelezen maar het lijkt mij echt geen slecht idee om zo'n jonge drachtige merrie die al zo'n rooster achter de rug heeft een half jaartje stil te zetten als ze haar veulen heeft....
Dat betaald zich in de toekomst zeker terug Ja

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 13:17

Albert schreef:
Suelza schreef:
Ja, maar ik wil mijn merrie onder het zadel houden en niet een half jaar stil zetten.

Heb je profiel even gelezen maar het lijkt mij echt geen slecht idee om zo'n jonge drachtige merrie die al zo'n rooster achter de rug heeft een half jaartje stil te zetten als ze haar veulen heeft....
Dat betaald zich in de toekomst zeker terug Ja

Wat betreft ‘ haar rooster’ ben ik het niet helemaal met je eens, dit heeft ook te maken met het feit dat mijn profiel niet meer kloppend is…

Vanaf 5 april heeft de merrie op het land op rust gestaan ivm de inseminatie. Twee maanden later is ze naar de hengstenhouder ‘verhuisd’. Ook daar heeft ze vrij weinig gedaan, totdat we besloten haar alsnog eind juni en begin juli voor de keuring te brengen. Toen is ze daar in training gegaan, wat enkel heeft bestaan uit het longeren. Ze is daar niet onder het zadel geweest.

In augustus is ze thuis gekomen en toen heeft ze 2 maandjes op land gestaan om even tot rust te komen.

Vervolgens de Prinsenstadkeuring met haar gereden en daarna heeft ze het weer heel rustig aan mogen doen.

Inmiddels heb ik haar nu sinds een kleine maand aan het werk staan, wat overigens ook bestaat uit het veel buitenrijden waarbij de merrie onbelast aan halster of hoofdstel wordt meegenomen en daarnaast werk ik haar heel veel vanaf de grond aan de hand.

In april wil ik haar weer 24/7 op het land gaan zetten en vanaf dan krijgt ze tot de komst van het veulen al rust. Zowiezo krijgt ze het de komende maanden ook niet zo heel druk, omdat ik zelf 2 operaties moet ondergaan. Dus om nu te zeggen dat ze het echt heel druk heeft gehad, ik denk dat menig 3-jarig ‘bokt-paard’ het een stuk zwaarder heeft. Maar nogmaals, dat misverstand komt doordat de info in mijn profiel niet klopt.

Ik heb haar juist heel ‘bewust’ laten dekken, juist om te voorkomen dat ze voor haar leeftijd te hard zou gaan.

Ik wil haar dus bewust niet de hele zomer stilzetten, maar juist weer een beetje gaan rijden. Wil niet zeggen dat ze iedere dag aan het werk moet, maar dat hoeft ze nu ook niet. Ik wil haar gewoon niet nog eens 8/9 maanden volledig stilzetten.

En daarnaast wil ik haar zowiezo gewoon in de buurt houden… Maar dat is gewoon een persoonlijke keuze. Het is mijn eerste, zelfgefokte veulen en daarbij is het ook een hele gevoelige merrie en wil ik het qua verzorging en voeding gewoon zelf in de hand houden.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:28

Misschien bij Van den Akker aan de Voorweg? Die hebben zelf ook merries waar ze mee fokken.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 19:02

Tessebes schreef:
Misschien bij Van den Akker aan de Voorweg? Die hebben zelf ook merries waar ze mee fokken.

Oh dat is misschien wel een idee. Heb jij daar toevallig een adres of telefoonnummer van via pb?