Stalling binnen een straal van 20 kilometer rond Zoetermeer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nadinec

Stalling binnen een straal van 20 kilometer rond Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 11:51

Hallo Allemaal,

Wij zijn op zoek naar een leuke gezellige stal voor onze 2 paarden, 1 hengst en 1 ruin. We hebben niet echt veel eisen, maar willen wel graag een goede bak waar we in kunnen rijden. Alleen een buitenbak is niet zo'n probleem, als hij maar wel het gehele jaar te rijden is. Verder zouden we het leuk vinden om wat uitrijmogelijkheden te hebben zonder dat je ondersteboven wordt gereden door bv vrachtwagens.

Weten jullie toevallig een leuke stal, waar ze plek hebben en ook voor de hengst natuurlijk laat me het even weten....

Hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Groetjes
Nadine

pantarhei

Re: Stalling binnen een straal van 20 kilometer rond Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 13:22

probeer eens bij Stal de Kok in Nootdorp, hebben goede bakken (binnen 20x40 en buiten 20x60) stapmolen en longeerbak. Vlak bij Balijbos en onder man naar Dobbeplas of delftsehout ook mogelijk

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:23

Als je wat weet, met binnenbak en weiland Clown

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 23:33

haha!!!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:10

ik zoek ook nog iets leuks omgeving zoetermeer voor 3 paarden, en fijne mogelijkheden voor drachtige merrie! dus hou dit ook effe in de gaten Knipoog

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 20:55

Gaat lekker zo, alleen krijgen we geen reacties, dus het schiet nog niet erg op.... niemand ideeen??

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 22:14

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:02

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:07

binnenbak stallen ben ik zelf niet zo bekend mee, omdat ik zelf mijn paarden liefst natuurlijk houd (helaas zit ik ook 40 km bij jullie vandaan met mijn paarden). De ene stal heeft een vriendinnetje van mij gestaan, de ander stond er toevallig vlakbij..

Wel zit er een stal met renbaan in Stompwijk, erg luxe stalling, maar ook een luxe prijsje.. Rond de 300 pm dacht ik. Die heeft wel een binnenbak, een buitenbak, paddocks en een renbaan. Daar heeft een ander vriendinnetje van mij gestaan, ook een rustige locatie. Als je de brug over de snelweg neemt vanuit daar, zit je zo in de vlietlanden.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:14

Hallo, in het Wilsveen richting Leidschenveen zijn verschillende pensionstallen. Dit is vlakbij de Intratuin en Manege Voorweg. Bij ons op stal zijn er nog enkele boxen vrij. Er is een buitenbak en een paddock en zomers weidegang. Wanneer je af en toe in een binnenbak wil rijden kan je onder de man naar Manege Voorweg rijden. Dit is +/- 10 minuten stappen en hier kan je tegen betaling in de binnenbak rijden. Groetjes Kuss

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:17

Nog een kleine aanvulling: Buitenpark en Westerpark zijn op loopafstand, ongeveer 10 minuten stappen over de weg.

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 23:34

20 kim , uh wat dacht je van stal verboon in schipluiden veel weiland en binnenbak,

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 09:58

Teuntje111 schreef:
Wel zit er een stal met renbaan in Stompwijk, erg luxe stalling, maar ook een luxe prijsje.. Rond de 300 pm dacht ik. Die heeft wel een binnenbak, een buitenbak, paddocks en een renbaan. Daar heeft een ander vriendinnetje van mij gestaan, ook een rustige locatie. Als je de brug over de snelweg neemt vanuit daar, zit je zo in de vlietlanden.

De Groene Meer bedoel je, die hebben idd een binnenbak, maar ik vind hem wel wat klein. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Misschien nog bij de oude manege de Vliet, maar ik weet niet of die hengsten aannemen. Ik wist trouwens niet dat Verboon een binnenbak had.

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 10:26

kuss schreef:
Nog een kleine aanvulling: Buitenpark en Westerpark zijn op loopafstand, ongeveer 10 minuten stappen over de weg.

Waar is jullie stal precies dan?? hoe heet tie, want dat is voor ons helemaal om de hoek....

@ Teuntje.... Thanks voor de stallen in Hazerswoude, maar daar staan we op dit moment. Ben bij de ene geweest, maar vind het niet echt een stal om mijn paardjes neer te zetten en zit je precies aan de Voorweg waar je door vrachtwagens ondersteboven wordt gereden..... We staan nu overigens ook in Hazerswoude haha

Hebben jullie geen idee richting bv delft of Wassenaar/denhaag/Rijswijk.... Dat is ook nog een optie, dan ga ik wel gelijk vanuit mijn werk naar de paarden.

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 12:37

Is in het Wilsveen bij van den Akker. Wanneer je van de Intratuin naar Leidschendam rijdt krijg je een scherpe bocht naar links en dan is het de boerderij aan de rechterkant. Op de Voorweg rijden idd wel trekkers maar daar heb je weinig last van. Je moet natuurlijk niet tussen 16-17.00 de weg op gaan want dan kom je ze zeker tegen, maar overdag en op zondag zelden. Bij welke stal ben je wezen kijken dan?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 18:46

Tessebes schreef:
Teuntje111 schreef:

De Groene Meer bedoel je, die hebben idd een binnenbak, maar ik vind hem wel wat klein. Voor de rest zou ik het ook niet weten. Misschien nog bij de oude manege de Vliet, maar ik weet niet of die hengsten aannemen. Ik wist trouwens niet dat Verboon een binnenbak had.

Daar staat weer tegenover dat er een hele mooie grote eb en vloed bak ligt die eigenlijk altijd super is Haha! .

Kijk anders eens op www.staldegroenemeer.nl , of kom gewoon vrijblijvend eens kijken. Ze zijn alle dagen geopend, door de weeks tot 22.30 en in 't weekend en op feestdagen tot 21.00

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:52

Tessebes schreef:
Teuntje111 schreef:

sinds een jaartje nu

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 10:46

@ Kuss, ik dacht dat van de Akker geen paarden meer mocht aannemen?? of is dat niet waar?? want op zich is het wel een mooie lokatie...

Rijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:48

Ik ben ook zoekende..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:03

Het is momenteel niet makkelijk om een goede stal te vinden.
Ik ben zelf ook een hele tijd bezig geweest en heb het geluk dat ik nu een hele fijne stal gevonden heb (helaas geen stallen vrij).

Nadinec, je zou eventueel wooning kunnen proberen, maar die is wel duur en had laatst vernomen dat ze een wachtlijst hadden, maar dat weet ik niet zeker.

Ik ga nog even voor je denken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 10:05

Oh ja, misschien kan je kijken op HCR. De buitenbak is goed en groot en in de binnenbak is altijd een stukje vrij om te rijden als er lessen zijn. Ook ligt het direct aan het Rottemeren gebied waar je eindeloos kunt rijden.

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 11:19

Vind 1 nadeel bij HRC, de stallen, zit namelijk met een wat moeilijke hengst en daar hadden ze kleine betonnen stallen. Voor de rest is HRC een mooie lokatie, goede bakken etc. maar de stallen zijn echt minder...

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:10

St Hillegersberg zit aan de andere kant van de Rotte. Ook nog Kraanhoeve aan kant zoetermeer van Berkel

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:13

vind je verboon in schipluiden niks, weiland binnen bak buiten bak paddocks , je heb ook nog in schiedam , stal het einde die is redelijk goedkoop , en heeft een binnen bak,

en stal de hooipolder en de krekel in den hoorn, maar hebben geen binnen bak,

MirandaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:36

Ik sta bij Verboon in Schipluiden. Zeer goede stallen, nieuwe stallen zijn zelfs 3 bij 4 en met dichte schotten dus ideaal voor hengsten. Verder veel faciliteiten zoals binnen- en buitenbak, stapmolen, paddocks, longeercirkel en wasplaats met warm en koud water. Verder rij je zo midden delfland in, dus goede buitenrijmogelijkheden.

Verder heb je in Schiedam stalling 't Einde, De Spaland Ruiters en stal Mate & Copain, allen ook met binnenbak.