Binnenbak om te rijden omgeving Elim (Drenthe)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Binnenbak om te rijden omgeving Elim (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 15:15

Hoi,

Wij gaan waarschijnlijk binnenkort verhuizen naar Elim. Mijn twee paardjes gaan met ons mee naar huis en gaan een buitenbak aanleggen. Nu ben ik op zoek naar een binnenbak om te rijden en eventueel een vereniging om lid van te worden waar ook les gevolgd kan worden en dat ik een startkaart en coupons kan aanvragen.

Hier in Den Haag hebben we dat en ik weet ook dat het in Vroomshoop (overijssel) bestaat. Wie kan mij helpen?

sandra1977

Re: Binnenbak om te rijden omgeving Elim (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 23:02

In Stuifzand is een manege met 2 binnenbakken, in Zuidwolde is een manege met 2 binnenbakken en in Veeningen is een manege met 2 binnenbakken... dit alles varieerd ongeveer van 15 tot 30 minuten rijden vanuit Elim.

Rijvereniging Ceres geeft de verenigingslessen in Manege Veeningen.. je kan hier ook lid worden voor je startkaart en coupons... hier heb je verder geen bardientsten ed dus je betaald puur voor je startkaart en les... Voor de rest zou ik zo even niets weten dichter in de buurt van Elim

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 11:59

sandra1977: Thanks voor je info.. heb ook al iets gevonden in Elim, nog geen 2 km van mijn huis af. Maar ga tegen die tijd ook kijken naar wat jij nu hebt aangegeven.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:02

maykie schreef:
sandra1977: Thanks voor je info.. heb ook al iets gevonden in Elim, nog geen 2 km van mijn huis af. Maar ga tegen die tijd ook kijken naar wat jij nu hebt aangegeven.

Graag gedaan... Elim is een kant waar ik niet zo heel erg bekend ben vandaar dat mijn opties allemaal een beetje verder uit de buurt zijn...

Wanneer staat de verhuizing gepland??

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-07 09:13

We hebben een bod op een huis gedaan. Als deze geaccepteerd wordt, gaan we waarschijnlijk in April verkassen. Dit is echt mijn droomwens, lekker mijn paardjes aan huis. Ook wel eng, woon mijn hele leven (bijna dertig jaar) al in de stad. Maar denk dat ik me prima kan aanpassen aan het boerenleven Lachen. Ik lees dat jij ook een 2.5 jarige hebt? Ik ook Lachen. Is een boefje maar zo lief en leergierig.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:17

maykie schreef:
We hebben een bod op een huis gedaan. Als deze geaccepteerd wordt, gaan we waarschijnlijk in April verkassen. Dit is echt mijn droomwens, lekker mijn paardjes aan huis. Ook wel eng, woon mijn hele leven (bijna dertig jaar) al in de stad. Maar denk dat ik me prima kan aanpassen aan het boerenleven Lachen. Ik lees dat jij ook een 2.5 jarige hebt? Ik ook Lachen. Is een boefje maar zo lief en leergierig.

Oh, super... hopen dat het bod dan geaccepteerd word. dat is ook nog wel een keertje mijn droom, alleen financieel even niet te doen helaas.. Staan wel foto's van mijn 2,5 jarige in mijn profiel... wat voor 1tje heb jij dan?

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 15:22

Het bod is geaccepteerd, JOEPIE!!! Ik heb een Sam R x Houston! Ach het is ook al jaren en jaren mijn droom en nu ben ik een dertiger en eindelijk gaat mijn kinderwens in vervulling!!

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:37

Gefeliciteerd!! en nu maar de boel plannen voor de verhuizing ... woon nu zelf goed 10 jaar in deze omgeving en bevalt mij prima... zou niet snel meer terug gaan richting stad..

Tja...denk dat ik nog wat jaartjes moet wachten voordat mijn kinderwens in vervulling gaat... maar dan heb je tenminste nog iets om over te fantaseren

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 00:42

hihi mijnschoonmoeder woont in Elim Haha! Er is daar wel een binnenbak in de buurt maar ik weet niet of die heel prive is? (en ik woon in Vroomshoop Haha! ha, de toevalligheden! Maar er zijn binnenbakken in Den Ham, maar das wel ver rijden hoor, dus niet erg handig!)

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 11:33

De vereniging in Elim heet de Weideruiters en hebben idd een eigen binnenbak waar je altijd gebruik van kan maken (met een sleutel) Haha!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 21:59

Santos_05: Ja dat had ik inderdaad begrepen. Maar heb ook begrepen dat deze momenteel zwaar is ivm een nieuwe bodem? Ach ik heb nog 4 maanden Lachen

Qimm: Haha, ja zeker toevallig. Den Ham, nee dat is niet helemaal handig, ga toch voor de Weideruiters

Sandra1977: Ik vind het wel eng hoor, woon nu heel mijn leven (volgende week 31 jaar Boos! ) in de grote stad, ben drukte gewend, maar denk dat ik me er snel thuis zal voelen.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 01:34

maykie schreef:
Sandra1977: Ik vind het wel eng hoor, woon nu heel mijn leven (volgende week 31 jaar Boos! ) in de grote stad, ben drukte gewend, maar denk dat ik me er snel thuis zal voelen.

Dat thuis voelen zal vast wel gebeuren...zal trouwens wel even wennen worden om je om te schakelen naar het platte taaltje wat hier merendeel gesproken word... Haha!
Ken je hier verder al mensen uit de buurt of kom je echt 'groen' deze kant op?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 02:08

Ik ken in Elim een aantal binnenbakken, de Weideruiters zit aan de Marten Kuilerweg toch? Dan heb je aan de Carstensdijk ook nog een manege achtig iets zitten (als je vanuit Elim richting de Riegshoogtendijk rijd zit hij nog voor Fieten/ kruispunt aan de rechterkant) en er is een joekel in aanbouw aan de andere kant van Elim, tussen Elim en Nieuwlande in, ik ben de straatnaam alleen even kwijt. Ik weet ook niet of je die kunt huren of zo hoor.
Ik werk dus in Elim Clown

[edit] ik weet de naam weer van de weg waar die grote wordt gebouwd, dat is de tuindersweg als ik het goed heb, kan ook dat het aan een wijk ligt aan de tuindersweg hoor, die wijken lopen allemaal zo ver door Clown

(ik ben overigens ook een stadse die 5 jaar geleden in the middle of nowere is gaan wonen, nog stiller en meer afgelegen dan Elim maar ik wil écht nooit meer terug Clown )

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-08 16:16

Sandra 1977: Nee ik ken nog niemand in Elim. Wel al kennis gemaakt met de buurvrouw, komt aardig en spontaan over.

Tanja: Ja die van de Weideruiters is vlakbij. En die in aanbouw moet ik nog informeren, heb verschillende bestemmingen erover gehoord, handelsstal, opfok, etc... Maar dat komt goed. Mijn haf ga ik voornamelijk buiten rijden en dan heb ik nog een 2.5jarige, die is uiteraard nog niet zadelmak, dat heeft ook geen haast.

Maar er is dus hoop dat ik mijn plekkie wel ga vinden daar? Lachen!!!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:21

O jij gaat je plekkie wel vinden daar hoor, daar twijfel ik niet aan, mogelijkheden genoeg daar Ja
Ik ben benieuwd wat er nu precies gaat gebeuren met die grote die in aanbouw is, ik hoorde dus dat je die bak zou kunnen huren maar of dat ook echt zo is?

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 02:48

Was even het topic kwijt... Bloos

Heb je al wat concreter iets gevonden in de buurt van Elim?

Hoe gaat het verder met de voorbereidingen voor de verhuizing?

Denk ook zeker dat je je plekje wel gaat vinden... voordeel is ook dat je straks met je paarden ergens gaat rijden en dan ook weer nieuwe mensen leert kennen uit de buurt.. en dichterbij de Bokt Snuffelmarkt zit Knipoog

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 11:58

De verhuizing is definitief eind april Lachen!!

Heb er sinds deze week nog een kwpn'er bij van 8 jaar, deze heb ik gekregen van de eigenaar. Moet nog aardig aan gesleuteld worden door tandarts, fysio en hoefsmid, maar dat gaat goed komen.

Ga straks contact opnemen met die rijvereniging.

Met mijn 2.5 jarige gaat het ook super, is eind januari geruind, alles is goed gegaan, gaat af en toe 10 minuten aan de longe of longe zonder longeerlijn Haha! !! Dus het gaat super met hem.

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 03:01

Spannend!! Dan komt er nog een drukke tijd voor je aan de komende periode...moet er nog veel aan het huis gebeuren dan?

Met mijn puppie gaat het ook goed, hij is nu 3 en ongeveer 10 keer onder het zadel geweest...gaat straks nog even lekker een paar maand het land op...

Nou, succes met de verhuizing en misschien komen we elkaar hier nog wel eens tegen in het mooie Drentse!