Ervaring Horst Becker

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dennisbj

Ervaring Horst Becker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-07 14:39

Met regelmaat lees ik over klassieke dresuur en verbaas ik me over de instructeurs die zeggen de klassieke rijkunst onder de knie te hebben.

Een naam die ik de laatste tijd vaak tegen kom is Horst Becker.
Zijn website ziet er vakkundig en veelbelovend uit!

Ik ken deze meneer niet, en het is dus ook niet de bedoeling om hem onrecht aan te doen, maar als ik google vindt ik vrijwel niets over deze meneer terwijl je dat met zijn ervaringen wel zou verwachten toch?

Is klassieke dressuur een modetrent en ziet deze meneer hierin commerciele inkomsten of is hij werkelijk zo'n goede klassieke rijmeester?

Wie heeft ervaringen met deze meneer?

Noetanchamon

Re: Ervaring Horst Becker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:25

ik kan hier niet posten Boos!

Nu dus wel...heb 3 x heel verhaal getypt en elke keer kreeg ik dat ik onvoldoende berichten had om hier te mogen posten Nerd

Ik ken Horst als een gedreven gepassioneerd man. Heb theorieles bij hem gevolgd (bij Moravita) en praktijklessen gezien.
Ik vond het alletwee prima hoor Knipoog Bij de theorieles vond ik het wat druk, maar er werd via een beeldscherm van alles duidelijk gemaakt en er was voldoende gelegenheid om vragen te stellen.

Misschien kun je bij een IJslandervereniging of Andalusiërvereniging wat meer info krijgen?

In Duitsland heeft ie natuurlijk ook veel gedaan.
Heb je ook gekeken onder google.de?
Laatst bijgewerkt door Noetanchamon op 04-12-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 19:25

ik heb er van gehoord. Mijn dochter krijgt er een clinic van Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 20:53

Ik heb een aantal keren stukjes over hem gelezen en moet zeggen het spreekt mij wel erg aan. Helaas heb ik (nog) geen ervaring met hem, maar ik hoop toch zeker wel eens een clinic oid bij hem te volgen!

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 09:11

Balingehof werkt veel met hem, zij zijn heel tevreden

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:19

dennisbj schreef:
Met regelmaat lees ik over klassieke dresuur en verbaas ik me over de instructeurs die zeggen de klassieke rijkunst onder de knie te hebben.

Ik ken deze meneer niet, en het is dus ook niet de bedoeling om hem onrecht aan te doen, maar als ik google vindt ik vrijwel niets over deze meneer terwijl je dat met zijn ervaringen wel zou verwachten toch?

Is klassieke dressuur een modetrent en ziet deze meneer hierin commerciele inkomsten of is hij werkelijk zo'n goede klassieke rijmeester?

Meestal vind je van meer klassiek gerichte instructeurs weinig terug. Ze houden zich namelijk ver van publiciteit en commercie. Ik kan nog wel wat aardige namen noemen die wellicht niet direct een belletje doen rinkelen. Deze mensen hebben hun leven in teken van het paard gezet, houden zich meestal ver van wedstrijden en gaan op in hun wereld met die dieren.

De echte grootmeesters die ruim boven het maaiveld uitsteken daar vind je wel weer wat van terug op internet, maar nochtans blijft de informatie summier, google maar eens op Hinrichs, zoveel valt daarvan niet te vinden.

Meestal gaan deze mensen ervan uit dat je ze vindt als je open staat voor wat ze te vertellen hebben. Het zal je misschien verbazen maar zelfs in NL lopen een handje vol mensen rond die echt Klassiek trainen en lesgeven maar waarvan praktisch niemand ooit gehoord heeft.

Een instructeur kun je eigenlijk pas beoordelen als je een keer geproefd hebt aan zijn kunnen. Ik ken genoeg instructeurs die beter rijden dan ik maar waarvan ik nooit les zou willen hebben. Overdracht van kennis is een gave.

Waar ik helemaal stil van wordt is van Anja Beran, helemaal goed, super, zou dolgraag bij haar trainen, maar ook weer geen bekende naam, terwijl ze echt met grootheden traint of getraind heeft.

De beschikbare informatie zegt dus niet alles. Ik ken Horst nu een jaartje of 10 en in wat hij doet is hij heel consistent. ZIjn kennis deelt hij nu door het uitbrengen van een boek en video, wat ik alleen maar toejuich: maak informatie toegankelijk. En eeuwig lessen bij 1 persoon? Daar geloof ik niet zo in, er zijn meer wegen die naar Rome leiden Haha! .

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 13:59

Waarom houden ze zich verre van publiciteit en commercie?

Omdat ze zich toewijden aan hun paarden en klanten klinkt idealystisch maar, er zullen toch ook resultaten te vinden moeten zijn?

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 14:19

dennisbj schreef:
Waarom houden ze zich verre van publiciteit en commercie?

Omdat ze zich toewijden aan hun paarden en klanten klinkt idealystisch maar, er zullen toch ook resultaten te vinden moeten zijn?

Nee, je zult de meeste klassiek georienteerden niet vinden op wedstrijdterreinen en anderssoortige reclame. Een vorm van idealisme wil ik het niet noemen, wel een andere stroming. En wat noem je resultaten? Tevreden lesklanten, piafferende paarden of wedstrijdprestaties etc. etc.? Om nog even op Anja Beran terug te komen, die heeft een fiks bedrijf met 10-tallen betalende klanten die haar paarden geven om te trainen, maar niemand die van haar in het reguliere circuit heeft gehoord. Toch hoort ze tot de algehele top.

Punt is dat in onze cultuur en maatschappij je pas krediet lijkt te krijgen als je jezelf profileert als de beste binnen de regels van die cultuur en dat zijn momenteel wedstrijdprestaties. En daar doen ze dus niet aan Haha! . Egon von Neindorff, Hinrichs, Henriquet, Oliveira, Philippe Karl, sommige zie je wel eens in de openbaarheid, de meesten niet. Zij zijn bezig met datgene waar paardrijden ooit voor is uitgevonden: het vergroten van de schoonheid van het dier, uit liefde voor het dier.

dennisbj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-07 23:36

mmmm..... Maarre waarom is monya (die dit trouwens prachtig uitlegt) dan op zoveel shows te zien? Paard en koets enzo? Dat zou ze dan toch niet nodig hebben. Of is trailerladen niet klassiek?

Met alle respect; jullie zijn volgens mij redelijk commercieel? Of hypokriet... gewoon een vraagje?

Ps als ik Beran google krijg ik toch echt wel meer info.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 00:33

dennisbj schreef:
mmmm..... Maarre waarom is monya (die dit trouwens prachtig uitlegt) dan op zoveel shows te zien? Paard en koets enzo? Dat zou ze dan toch niet nodig hebben. Of is trailerladen niet klassiek?

Met alle respect; jullie zijn volgens mij redelijk commercieel? Of hypokriet... gewoon een vraagje?

Simpelweg brood verdienen, en wij profileren ons niet als zijnde klassiek, wij profileren ons als gedragstherapeuten, een heel andere branche. Hypokriet? Dat mag jij vinden, maar wij hebben de intentie om te vertellen dat wij iedereen willen helpen, door zo eenvoudig mogelijk dingen te laten zien, jezelf toegankelijk te maken voor ieder paardrijdend mens, juist vertellen dat het anders kan en daarbij het ook laten zien. Commercieel, dat mag jij ook vinden, maar feit blijft dat er hulp nodig is in de paarden wereld, kijk maar eens goed rond en schijnbaar is de weg naar de therapeut nog altijd moeilijk, dus moet je je weer laten zien, actief zijn. Dat is een heel ander topic dan Horst Becker en het weinig toegankelijk zijn van de meeste klassieke instructeurs. Mijn eigen beroep op kunnen heffen dat is mijn doel, dus net zo idealistisch Knipoog .

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 01:51

dennisbj schreef:

Horst is alleen maar onderweg van clinic naar clinic door heel Europa. Hij is 1 en heel soms 2 dagen per week thuis(hij woont nu in Nederland). In de klassieke wereld is hij heel bekend en ook heel 2008 is alweer volgeboekt. Van Nederland, Belgie, Luxemburg tot Oostenrijk, Zweden en Zwitserland(en nu de eerste aanvragen vanuit Amerika). Dat er weinig 'resultaten' te vinden zijn van hem komt doordat hij geen wedstrijdruiter is(nog nooit 1 wedstrijd in zn leven gereden) en hij als trainer fungeert, dus staat zijn naam niet in de wedstrijduitslagen.

Hij geeft les aan beginners, en tot op Grand Prix niveau, maar ook western, gangenpaarden en enduranceruiters. Onlangs werd een Ijslanderruiter die hij traint Wereldkampioen en enorm veel dressuurwedstrijdruiters t/m Grand Prix heeft hij getraind.

edit: Ook Horst is op vele beursen te vinden, tot nog toe voornamelijk in Duitsland, bijvoorbeeld op de Equitana had hij zijn eigen hal en daar staat hij de volgende twee edities ook sowieso weer. Verder was hij op Pferd un Jagt, op Equimundo , een beurs in Wenen en nog andere waarvan de naam me nu niet te binnen schiet. Hij geeft op zo'n beurs seminars en openbare clinics en hij is daar actief met zijn forum"Pferdegerecht"(forum Paardvriendelijkheid) Voor komend jaar zijn ook de beursaanvragen zoveel dat hij mensen nee moest verkopen.

En inderdaad, aan internetmarketing deed hij eerder zeer weinig, zijn site bestaat ook nog niet heel lang, hij is namelijk altijd door mond-op-mond reclame gevraagd en heeft het al jaren zo druk als nu.

Als je nog vragen heb, stel ze gerust! Knipoog

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:07

dennisbj schreef:

Had een tijdje terug problemen met trailerladen, heb toen eens met Monya gebeld. Poosje gesproken, zij dacht dat wij zelf al een goed idee hadden over "oorzaak en gevolg" en het waarschijnlijk zelf wel opgelost zouden krijgen. Ze gaf nog wat aanwijzingen en ze zei dat als het toch niet lukte ze wel wilde komen voor hun standaardtarief ondanks zeer grote afstand. Dat kwam op mij noch commercieel noch hypocriet over.