Stalling klootwijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Stalling klootwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 23:29

Ik heb een vraagje.
wat vinden jullie van Stalling Klootwijk in Rotterdam?
hoe vinden jullie de sfeer en wat ben jij per maand aan je pony kwijt?
ik wilde een shetlandertje aanschaffen (ja, het zou een haflinger worden maar die werd verkocht en toen viel mijn oog op een shetlandpony) en die daar op een stal zetten als er plek is, verder wil ik dus weten wat de prijzen zijn. verder wil ik weten of hengsten welkom zijn, of alleen ruinen en merries.
over deze prijzen wil ik het liefst iets weten:
Over voer etc wil ik het liefst de prijzen per week weten! Knipoog

- hoe duur is een stal voor een shetlander als deze niet tot gewone ponymaat word gerekend?
- hoeveel kosten balen stro, en hoeveel geef jij er voor je pony aan uit per week ongeveer?
- word er kuil gevoerd oid, en zo ja hoevaak per dag en hoeveel kost dat?
- zijn er staldiensten die je moet draaien als je je paard wilt stallen?
- hoe duur is de wei en betaal je dat over en hele periode of per maand?
- mag je pony dag en nacht of alleen overdags de wei op?
- hoeveel kost biks per zak en hoeveel kg zit daar in?
- Is er een vaste hoefsmid die daar op een vaste dag komt, of moet je die zelf regelen?
- als je nog iets kunt vertellen over iets wat ik misschien ben vergeten, graag erbij vermelden!

ik hoop dat iemand iets over de stalling kan vertellen, ik ben er een tijdje terug geweest en vond het wel leuk opzich buiten het feit dat het niet luxe is, maar je paard kan krijgen wat hij nodig heeft en kan communiceren met andere paarden. Lachen

mvg, Patricia Haha!

Vinaba

Re: Stalling klootwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:35

Heej!
Een pony stal kost op Klootwijk 80 euro + 10 euro als je, je paardje 's ochtends laat voeren.
Je krijgt dan een kale stal dus je moet zelf stro en hooi en voer kopen.
Balen hooi en stro zijn 3 euro per stuk.
Er wordt geen kuil gevoerd tenzij je dat uiteraard zelf hebt.
Er zijn geen staldiensten die je hoeft te draaien.
De wei is altijd 200 euro voor het hele zomerseizoen geweest maar binnenkort is er waarschijnlijk geen wei meer.
Nu staan de paarden alleen overdags buiten.
Als je een zak biks via stal koopt dan betaal je rond de 12 euro is van Pavo, geloof ik.
Er zit dan 25 kg biks in. Maar, je kunt natuurlijk je biks zelf ook ergens anders halen.
Je moet zelf je hoefsmid regelen maar, soms kan je ook wat afspreken met anderen van stal.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk voor je is en anders kun je me altijd even pb'en.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:34

VSW --> EA GZ DI.

Gebruik de zoekfunctie, misschien vind je zo mensen die daar staan.

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:36

Ik raad klootwijk dus niet aan. Het is er donker, vies en het stinkt. Ik ben er toen wezen kijken vroeger voor mijn lease paard, maar ben door de eigenaresse ook weer weggestuurd, zo erg was het toen. Laatst nog wezen kijken, en ik moet nog steeds mijn adem in houden. Verder is het klein en vind ik de boxen ook niet veilig, de deuren rammelen en met een grote schop tegen de muur zit je er al doorheen.

triesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 22:43

Is R.V Zuiderhoefslag niks voor je ?
Het is niet zo ver bij klootwijk vandaan !

Groetjes tries.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 23:46

triesje schreef:
Is R.V Zuiderhoefslag niks voor je ?
Het is niet zo ver bij klootwijk vandaan !

Groetjes tries.

Ja dat is hier 2 straten verder, maar ik twijfel nog want het heeft toch niet minimaal 1 keer per jaar wei??
en ik weet de prijzen niet, weet niet wat er in zit en hoorde over diensten draaien, maar wat moet ik me erbij voorstellen dat je dan moet doen en hoelang en hoevaak??

Falling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:53

De zuiderhoefslag is inderdaad een betere plek hoor! Het is daar ook enorm vriendelijk en er komen niet van die rare figuren langs..over de wei weet ik niet, volgens mij zat dat er helemaal niet bij.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:23

Haha ja op klootwijk zijn echt allemaal rare figuren. Haha die heb je op elke stal wel hoor denk je niet?

triesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 20:59

Hoiii,

Nee,wei is er niet maar ik ga zelf altijd in de zomer 3 maanden in portugaal op de wei met mn paarden.
Een wei is zo makkelijk te vinden !

Voor een paard betaal je 170,- en voor een pony 145,-
Je hebt idd ong. om de 6 weken een keer op zaterdag of zondag dienst.
Dat houd in dat je moet voeren en de kantine en buiten vegen etc.

En tja.... ik sta er zelf ook en heb het er erg naar mn zin.
En dat al zo'n 13 jaar !
Als je intresse hebt kan ik je evt. wel een telefoonnummer per pb sturen.

Groetjes Patricia.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 12:39

En .. Al een keuze kunnen maken ?

Ik raad klootwijk ook af .
Een paar redenen zijn er al genoemd Lachen

Ik ben van Klootwijk naar de Zuiderhoefslag gegaan en zowel
mijn pony als ik hebben het super naar onze zin !

k8mb3rly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:38

- hoe duur is een stal voor een shetlander als deze niet tot gewone ponymaat word gerekend? nu voor een paard grote stal: 125 en pony 80 euro
- hoeveel kosten balen stro, en hoeveel geef jij er voor je pony aan uit per week ongeveer? op dit moment is het hooi en stro schaars dus is het 3,45 stro en 3,50 hooi
- word er kuil gevoerd oid, en zo ja hoevaak per dag en hoeveel kost dat? word niet gevoerd maar kun je wel zelf aanschaffen 8,50 per baal (doe je ong. 2 a 3 weken mee ligt aan jezelf) voeren doe je ook zelf, voor de ochtend kan er wel gevoerd worden dit kost 10 euro per maand
- zijn er staldiensten die je moet draaien als je je paard wilt stallen? nee je moet zelf je paard onderhouden op elk gebied.
- hoe duur is de wei en betaal je dat over en hele periode of per maand? als het goed is nog steeds 200 euro per seizoen en dit seizoen geld van ong. begin mei tot ong. oktober
- mag je pony dag en nacht of alleen overdags de wei op?je pony mag alleen overdags op de wei als het goed is tot circa 21:00 22:00 uur
- hoeveel kost biks per zak en hoeveel kg zit daar in? een zak biks kost 8.95 en er zit 25 kg in
- Is er een vaste hoefsmid die daar op een vaste dag komt, of moet je die zelf regelen? Er zijn 2 hoefsmeden die vast op klootwijk komen maar hier moet je wel zelf een afspraak voor maken.. Je mag ook zelf een hoefsmit zoeken maar het is niet nodig Lachen

Mensen die klagen over stal Klootwijk hebben bijna allemaal nare ervaringen gehad met Klootwijk ik wil ook eerlijk gezegd niet verder er over op in gaan.. Klootwijk is voor de rest mischien niet de beste stal maar wel degelijk gezellig en er staat altijd wel iemand klaar die je wilt helpen Lachen