hoefsmeden omgeving twente - achterhoek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

malloesje

hoefsmeden omgeving twente - achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:30

Ben benieuwd wie jullie hoefsmid is en wat jullie betalen voor resp. bekappen en beslaan.
Ben ook benieuwd of de service goed is, bv als ijzer er 2 dagen voor de wedstrijden af is, of de smid dan nog komt voor die tijd..
En hebben jullie het idee dat de smid vakbekwaam is? Kijkt hij naar de voeten van het paard alvorens er een ijzer onder te slaan (mn bij standafwijkingen) of jast hij er zo wat onder?

kaatje77

Re: hoefsmeden omgeving twente - achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:46

Hoi. Ik heb Bjorn Kokhuis uit Geesteren.
Ben er super tevreden over.*LOL*

Als ik bel met een noodgeval staat hij meestal wel klaar, of het kan zijn dat ik naar zijn huis moet komen, heb ik nl ook een keer gehad.

Ik heb Herman Ulreich uit Coevorden als tweede smit, voor noodgevallen als Bjorn geen tijd heeft en als derde Arie Korte die ik ook ten allen tijde mag bellen.

De laatste twee moet ik echter wel naartoe rijden, hun komen niet aan huis, daarvoor woon ik te ver weg.Bloos

Ze zijn alledrie vakbekwaam en kijken echt naar het verloop van de groei van de voeten.

Nu heb ik zelf ook de opleiding hoefsmid gevolgd en doe ik de pony's thuis zelf bekappen, maar één keer per jaar kijkt Bjorn ze helemaal na en geeft mij nog wat tips/ aan- en opmerkingen.

Prijzen liggen met bekappen tussen de 15 en 30 euro.
Beslaan afhankelijk van gaten etc ligt zo ongeveer op 80,=
(Nou heb ik het laatste half jaar geen ijzers meer gehad, kan duurder zijn geworden)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 14:24

Bij ons op stal komt Bjorn ook. Goede smit maar heeft het erg druk.

Voor mn eigen paard komt Maarten Abbink altijd. Als er een ijzer af is komt hij vaak dezelfde dag nog. Voor helemaal nieuw meestal 5 dagen of een week. Hij is net klaar met school dus nog niet super druk.
Rondom nieuw met gaten kost 85 euro, zonder gaten 80 euro.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:06

Ik heb Jelmer ben erg te vreden over hem, heb 1 keer een onenigheid met hem gehad.
Nu komt hij altijd zijn afspraken na.
Als ik een ijzer kwijt ben, kom hij nog dezelfde week nog ik op concour dan komt hij vaak nog dezelfde dag.
Rondom € 85,00 bekappen en beslaan € 52,50 bekappen rondom en beslaan voor.

Ik weet misschien nog wel iemand voor je, hij komt uit groningen maar wil graag deze kantop omdat zijn vriendin hier woont
Kan zijn telefoonnr wel even vragen volgens mij heet hij Christiaan Wietse tevens mijn tweede smid voorals Jelmer te druk is

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:16

BEH-->EA-GZ DI

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 06:45

Ik had toen ik Orien in Geesteren had staan ook Bjorn Kokhuis, was supertevreden. Orri staat nu in Nijeveen en daar komt Gerrit Soepenberg (komt uit Den Ham) en die is echt echt écht enorm goed, die weet nog wat van een paar hoeven te maken zelfs als het echt helemaal nérgens meer op lijkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:54

Wij hebben sinds een tijdje Raimond Aarse. Hij woont net over de grens in Duitsland en is een smid van www.hoofcare.nl en is een erg goede smid die verder kijkt en ook elke keer weer de stand van de voeten nakijkt enz, Ook speciaal beslag is geen probleem. Toen mijn paard een ijzer kwijt was kwam hij snel. Ik ben er super tevreden over. Hij zit hier nog niet zolang dus heeft nog plaats voor klanten. Wat veel goede smeden niet meer hebben.