Hele goede instructie, wie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Hele goede instructie, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 12:53

Hoi Haha!

Voor mijn verjaardag heb ik een super leukl cadeau van mijn vriend gekregen. Namelijk een les van een instructeur naar keuze! Nu hebben we al een aantal "pro's" op het lijstje staan

* Lammert Haanstra
* Coby van Baalen
* Anky van Grunsven
* Herman Smit
* Emmelie Scholtens
* Tineke of Imke Bartels

Maar wellicht zien we nou iemand over het hoofd.

Het gaat om een nog vrij groene combinatie. Het paard is nu 3 jaar en ik rij haar momenteel door. We willen dus graag iemand die ook met jonge paarden werkt en daar les in kan geven. Nu wonen we in Friesland. Op zich is het geen probleem om wat verder te reizen, maar het leukst zou zijn als we wat in Noord-Nederland kunnen vinden, waar we dan ook wat vaker heen kunnen.

Wie geeft me de gouden tip? Haha! Vork

PS: naar Emmelie heb ik al een bericht gestuurd met de vraag of zij ook les geeft

smout

Re: Hele goede instructie, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:29

Van wie krijg je nu les??
Een keer les van iemand nemen is hartstikke leuk.
Kan je Kloosterboer aanraden
Grieteke Oldenburger

Ik zie dat je hele verschillende rijstijlen hebt uitgezocht.
Waar ligt je voorkeur bij??

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:31

Nog twee namen schieten me te binnen omdat je in het Noorden zoekt. Klaas-Jan Feitsma of z'n vriend Hergen van Hall.
geven goed les, en veel ervaring met jonge paarden, tot hoger niveau .

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 13:35

ik zou voor tineke of imke gaan van dat lijstje. Heb er een trainingsweek gevolgd en ze doen het super. welke ook een aanrader is is mischa koot. heeeele fijne ruiter en instructeur. Ja

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-07 15:04

thea schreef:
Van wie krijg je nu les??
Een keer les van iemand nemen is hartstikke leuk.
Kan je Kloosterboer aanraden
Grieteke Oldenburger

Ik zie dat je hele verschillende rijstijlen hebt uitgezocht.
Waar ligt je voorkeur bij??

Op dit moment rij ik met de Fries van de buurman bij Jolanda Schreuder, die overigens ook heel goed les geeft! Ja

Van Kloosterboer heb ik ook wel gehoord ja, zal hem erbij zetten op het lijstje Knipoog

Wat betreft rijstijlen: ik hou van rust en ontspanning en trainen door middel van belonen. Vooral het paard ook zelf mee laten denken en zo samenwerken Lachen Geen geruk en gepluk, daar heb ik een hekel aan! Ik laat het paard graag in zijn waarde, maar geef wel duidelijk de grenzen aan.

De reden dat ik nu naar iemand anders op zoek ben, is omdat dit paard waar het nu om gaat geen Fries is. Daarom wil ik graag naar iemand die ook dagelijks bezig is met KWPN-ers.

liesanneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:32

Ik zou Kees Rijpkema ook op mijn lijstje zetten als ik jou was! Die heeft heel veel ervaring, is erg aardig en die woont in de kop van Noord-Holland.
Succes!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:56

ik zsou voor coby van baalen gaan, heel rustig naar de paarden toe maar ook heel consequent. Als je niet luisterd dan doet zij ook niks voor je maar luister je en doe je je best dan is het een toper!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:27

Noord Holland Christa Laarakkers of Adeline Cornelissen?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:44

Waarom ga je het niet eens proberen bij Monya en John Erb van het Balingehof?

Zij geven echt GOED les hoor! Heb een aantal lessen van haar gevolgd (alweer een paar jaartjes geleden) en heb de 1st volgende wedstrijd (onderlinge) meteen 2 x naar de 2e plek gereden!

Site: http://www.balingehof.nl/

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 19:07

Ik vraag me ten eerste af of je zomaar bij de namen die je noemt terecht kunt voor 1 lesje.
Of is het de bedoeling dat het een vervolg krijgt?
Kan me zo voorstellen dat je bij veel mensen niet maar 1 uurtje kunt lessen, dat lijkt me weinig opbouwend.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:23

Ik les zelf bij Jo Willems, niet in het noorden maar aangezien Anky en de Academy er ook opstaan Knipoog
Ik denk wel net als Fitzroy dat het moeilijk is ergens 1 losse les te boeken. Heb zelf al meerdere keren geprobeerd -voor ik bij Jo uitkwam- om bij Tineke of Imke binnen te komen maar daar werd/wordt niet eens meer een wachtlijst gehanteerd, zo bomvol zitten die.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 20:47

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 21:07

Annekee Oostra in Klijndijk (Dr). Maar eenmalig een lesje lijkt me weinig zinvol.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 09:46

Het zou uiteindelijk het mooist zijn als we er regelmatig heen kunnen. Zo staat het ook in de beginpost hoor Haha!

Daarom gaat mijn voorkeur uit naar iemand in het Noorden.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:19

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 16:36

Pletje123 schreef:
Wat betreft rijstijlen: ik hou van rust en ontspanning en trainen door middel van belonen. Vooral het paard ook zelf mee laten denken en zo samenwerken Lachen Geen geruk en gepluk, daar heb ik een hekel aan! Ik laat het paard graag in zijn waarde, maar geef wel duidelijk de grenzen aan.

De reden dat ik nu naar iemand anders op zoek ben, is omdat dit paard waar het nu om gaat geen Fries is. Daarom wil ik graag naar iemand die ook dagelijks bezig is met KWPN-ers.

Dat klinkt alsof instructie van David de Wispelaere je wel zal aanspreken. Hij geeft maandelijks lessen niet al te ver bij jou uit de buurt in Kuinre (OV). Meer info kun je vinden op http://www.cinnicstables.nl

David legt de nadruk op ontspanning, harmonie en balans. Hij rijdt voornamelijk warmbloeden, maar heeft ook veel ervaring met barokke paarden. En meer dan een keer 1 les zet toch wat meer zoden aan de dijk!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 16:39

Ik heb al eens les gehad van David. Was van goede kwaliteit Ja

Dat het niet alleen om 1 les gaat, heb ik geloof al twee keer genoemd inmiddels Knipoog

Ik wil ook graag benadrukken dat ik graag les wil van iemand die veel verstand heeft en voornamelijk bezig is met KWPN-ers (warmbloeden).

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 19:51

Ik zou dan gaan voor Johan Hamminga. 1x clinic van hem gehad WAUW!!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:11

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 20:25

hoi! Adelinde Cornelissen uit Beilen is heel erg goed, ze rijd niet alleen zelf supergoed (laatste 9 voor de olympische spelen terwijl ze 3 jaar geleden nog "gewoon" Z2 kampioen van Drenthe was), maar ze geeft erg goed les. ze komt om de week bij ons op stal in Emmen lesgeven, en iedereen, van ZZ zwaar tot manegeruiter gaat er beter van rijden en is enthousiast!!!! heb ook jaren van Annekee Oostra uit klijndijk les gehad, en zij is ook goed en grondig. van Johan Hamminga heb ik ook gehoord dat hij erg goed is, niet voor niks heeft Adelinde ook les van hem..maar zelf geen ervaring mee. Ook goed is Janwillem Vooren, hij is probleemoplossend bezig en je moet je wel helemaal er aan over geven in zijn lessen. succes met je keuze, ga eens kijken als de persoon in kwestie aan het les geven is eerst, daar word je ook veel wijzer van!! groetjes deess

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 13:46

Als je les wilt volgens klassieke principes kan ik Maestro Giorgio Mereu Pes aanraden. Hij woont in het noorden van het land.
Ik heb zelf les van hem en dat bevalt erg goed!
Ik weet trouwens niet of hij te porren is voor een enkel lesje aangezien je auditie moet doen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 13:50

HippoLogic schreef:
Als je les wilt volgens klassieke principes kan ik Maestro Giorgio Mereu Pes aanraden. Hij woont in het noorden van het land.
Ik heb zelf les van hem en dat bevalt erg goed!
Ik weet trouwens niet of hij te porren is voor een enkel lesje aangezien je auditie moet doen.

Bedankt!

Ik zal even zoeken op het net.

Als je mijn posts goed hebt gelezen, dan kon je zien dat het niet om een enkel les gaat, indien de instructeur in het noorden van het land woont.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 18:03

Ik heb een paar keer les gehad van Ilona Mens, zij werkt ook heel erg naar ontspanning toe, beviel heel goed! Ze woont geloof ik in Noordwolde, dus dat is vast te doen Lachen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:39

Pletje123 schreef:
Bedankt!

Ik zal even zoeken op het net.

Als je mijn posts goed hebt gelezen, dan kon je zien dat het niet om een enkel les gaat, indien de instructeur in het noorden van het land woont.

Ik heb zelf trouwens ook nog tijd voor een serieuze leerling.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:23

Degene die mij te binnen schieten hier in het Noorden zijn Christa Laarakkers, Annekee Oostra en die vriend van Jiska van de Akker (kan zo snel niet op zn naam komen)