Ervaringen met Michiel Schepers?(rubberen hamers op paardenr

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Ervaringen met Michiel Schepers?(rubberen hamers op paardenr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 03:01

Ik ben benieuwd wie er hier ervaringen hebben met Michiel Schepers en hoe die ervaringen zijn. Mijn hengst is door hem aan zijn rug behandeld en sindsdien gaat het erg slecht met dit paard. Na de behandeling kreeg hij een enorme ontsteking aan zijn rug en hij was na de behandeling en nadat ik de instructies van de nabehandeling heel precies had opgevolgd helemaal niet meer te rijden. Paard heeft echt pijn en ik baal hier enorm van....heb er echt spijt van. Hij werd ons aanbevolen door mensen die ik vertrouw en die veel kennis qua paarden hebben. Paard is gefrustreerd omdat hij aan het werk wil en ik omdat dat paard pijn heeft. Inmiddels is hij alweer behandeld door een heel goede fysiotherapeute uit Duitsland die hem binnen twee dagen van de ontsteking in zijn rug afgeholpen heeft, maar paard is nog steeds niet in orde. Hij had voor de behandeling door meneer Schepers wel al rugpijn, maar bij lange na helemaal niet zo erg zoals hij na de behandeling had. En dat is nu toch al drie maanden geleden ongeveer. ben dus benieuwd wie hier ervaringen mee heeft en hoe het resultaat was. Misschien was het een eenmalig foutje(wel erg banketstaaf foutje) maar wellicht zijn er meerdere mensen met minder positieve ervaringen zoals ik?

friesiszwart

Re: Ervaringen met Michiel Schepers?(rubberen hamers op paardenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 14:18

het paard va een stalgenoot is vroeger door dhr. Schepers behandeld. dit met een goed resultaat. De behandeling vond ik inderdaad vreemd op te zien maar het paard heeft erwel degelijk profijt van gehad.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:22

Hij heeft bij ons op stal wel eens een paar manegepaarden behandeld die het aan hun rug hadden. Ging goed en na een week rustig aan doen, konden de paarden weer volop gereden worden. Hier dus geen klachten over Michiel Schepers. Er was een paard dat om de 8 weken behandeld moest worden. die knapte daar enorm van op! Maar goed, elke 8 weken een behandeling, dat werd behoorlijk prijzig voor een manegepaard. dus uiteindelijk is het paard weggegaan.
Even off topic; hij behandelt ook mensenruggen en daar hoor ik alleen maar goede dingen over!
Misschien moet je Michiel maar eens bellen en vragen hoe het kan dat jouw paard meer pijn heeft na de behandeling dan voor.
Dat is dan toch niet goed. Kon de fysiotherapeute niet vertellen hoe het kon dat de behandeling niet geslaagd was?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 22:35

Mijn paard is via de kliniek de Raaphorst ook behandeld door meneer Schepers. Ze is ier behoorlijk van opgeknapt, werd weer vlotter en vrolijk. Helaas staat ze nu wel een jaartje op rust i.v.m. kreupelheid, dit heeft waarschijnlijk ook de rugproblemen veroorzaakt. Waarom neem je geen contact op met dhr. Schepers, vond het een sympathieke man, wie weet kan hij je verder helpen...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 09:30

Mijn paard is prima behandeld door Schepers, had verschoven lendewervels door een trauma en is weer op de been geholpen met 1 behandeling.

Wat ik me afvraag is waarom je niet meteen terug gegaan bent naar Migiel? Dan krijgt hij de kans het op te lossen.
Nu ga je naar een ander en weet hij ws niet eens wat er gebeurt is...
Ik vind Migiel ook een aardige vent, kom er met meerdere paarden en heb geen slechte ervaringen met hem...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:07

PP-->EA Diensten

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 12:12

ElCamino schreef:
Mijn paard is prima behandeld door Schepers, had verschoven lendewervels door een trauma en is weer op de been geholpen met 1 behandeling.

Wat ik me afvraag is waarom je niet meteen terug gegaan bent naar Migiel? Dan krijgt hij de kans het op te lossen.
Nu ga je naar een ander en weet hij ws niet eens wat er gebeurt is...
Ik vind Migiel ook een aardige vent, kom er met meerdere paarden en heb geen slechte ervaringen met hem...

Heb ook contact met Michiel hierover gehad hoor. Maar ik laat hem liever niet meer aan mijn paard zitten. Paard heeft zich zo miserabel gevoeld. Zoveel pijn gehad.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:14

Ook ik adviseer mensen die een paard hebben met een rugprobleem contact op te nemen met Schepers.
Ook ik had een paard wat door diverse paardenmensen werd afgescheept als teugelkreupel.
Na eindeloos prutsen ben ik via via bij hem terecht gekomen en ik herken mijn paard niet weer.
Zelfs andere mensen vragen welk paard ik nu heb, zo'n verbetering qua uitstraling en bouw.
Mijn paard is helemaal happy na een best wel heftige behandeling.
Ik stond echt te janken bij de behandeling, had een jaar ervoor mijn andere paard namelijk voor mijn ogen zien verongelukken en de klappen die hij gaf met de hamer deden mij daar aan denken.

Waarom heb je hem niet gebeld voor een tweede behandeling?
Zou je desnoods nu nog kunnen doen.

Ik krijg hier een raar smaakje van.Bloos

edit: las dat je contact had gehad.
Wat was zijn mening dan?
Graag iets meer onderbouwen, hier weet ik geen raad mee.Bloos

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 12:19

We zijn nog in contact over hoe we dit gaan oplossen, zodra ik meer info heb zal ik dat hier ook wel neerzetten. Als jij je paard laat behandelen door iemand en je paard verandert daarna in een zielig hoopje paard wat enorme pijn heeft, ga jij dan gezellig nog een keer naar diegene toe om je paard weer zo'n behandeling' te geven? Ik niet iig.

Zijn mening tot nu toe is overigens dat hij het apart vind.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:24

De mijne is ook jaren terug door hem behandeld, geen klachten gehad. Toen de mijne weer gekraakt moest worden, was op de kliniek een eigen manueel aanwezig dus ben ik daar heen gegaan.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:53

Mijn paard is ook door hem geholpen en ben zeer over hem te spreken.
Vind het jammer dat het met jou paard niet goed is gegaan.

Maar had jou paard niet zulke extreme klachten dat het eerst slimmer moest worden al vorens het beter kon worden?
Dat het dus meer behandelingen nodig had?

Ik ben maar aan het meedenken hoor, hopelijk neem je mij dit niet kwalijk.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-07 13:01

_Susan_ schreef:
Mijn paard is ook door hem geholpen en ben zeer over hem te spreken.
Vind het jammer dat het met jou paard niet goed is gegaan.

Maar had jou paard niet zulke extreme klachten dat het eerst slimmer moest worden al vorens het beter kon worden?
Dat het dus meer behandelingen nodig had?

Ik ben maar aan het meedenken hoor, hopelijk neem je mij dit niet kwalijk.

Dat is juist het punt, ik voelde wel dat hij een beetje last van zijn rug had, maar er was nisk dramatisch aan de hand, kon hem nog gewoon rijden. merkte alleen dat hij bij bepaalde dingen moeite had en daarom dus na advies naar meneer Schepers gegaan. na de behandeling had ik een ander paard in de negatieve zin des woords, heb de nazorg heel precies opgevolgd zoals Michiel het me had gezegd maar ik heb na de behandeling nog niet 1 keer kunnen rijden. Paard trekt helemaal bol als je erop gaat zitten en is stuurloos. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en hij heeft nog nooit 1 pas verkeerd gezet in die 2 jaar dus rottigheid is het niet.

_Susan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:07

Is het misschien een idee om foto's te laten maken?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:52

Maar heb je dan wel andere dingen uitgesloten?
Bijvoorbeeld of je zadel wel passend is en wat er nog wel niet allemaal fout kan zijn?
Nadat mijn paard is behandeld en de weken en training erna is hij zo gegroeid dat ik zijn zadel echt aan moest passen, de boom was te smal geworden.

Ik vind het ook erg jammer dat dit is gebeurd, wens je iig heel veel sterkte met je paard.

Ik ken iemand die je paard door kan lezen en misschien dat je daar belang bij hebt.
Ik kan je niet garanderen dat er iets uitkomt.Bloos

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:39

jammer dat het is gebeurd met je paard.
ik ben zelf echt anti-hamers, vind dat je er meer kwaad dan goed mee doet. ook alle verhalen over 'wervels rechtzetten' zijn echt onzin; wervels kunnen helemaal niet scheef zitten (of ja, het KAN wel, maar dan zijn ze uit de kom, en is het paard verlamd en moet zsm uit z'n lijden verlost worden). wervels kunnen wel geblokkeerd zitten, maar dat is met je handen (bijv. met chiropraxie/fysiotherapie) prima te behandelen. heb je gene hulpmiddelen bij nodig dus, en je voelt wat je doet.
die hamers heten niet voor niets 'tenthamers' en geen 'paardhamers'. je paard is geen tentharing. Knipoog

sterkte aan de TS haar paard. als ik jou was zou ik kijken of ik in gesprek kon komen met Michiel Scheepers; al is het maar om uit te leggen dat je dit heel akelig vindt. Ach gut

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:44

Mijn paard en die van een lesklant zijn gisteren behandeld door meneer Schepers.
Hij heeft ons heel duidelijk uitgelegd wat de oorzaak is van het probleem en hoe we het vervolg-traject in moeten.
Ik had het idee dat er een zeer kundig, ervaren en nauwlettend iemand mijn paard behandelde.

Ik heb de vraag gesteld wat ik kon verwachten na de behandeling. En zijn antwoord was duidelijk:
"Alles, zelfs een stokkreupel paard, en alles is normaal maar het mag niet langer dan 3 weken duren dan moet je me bellen en kom ik langs".

Mijn lesklant kreeg voor haar paard, die een ontstekingsreactie in de rug had, "Buut" mee. Ook zij was prima te spreken over de behandeling.

De afloop moeten we natuurlijk nog afwachten maar vanuit mijn omgeving ken ik niets anders dan lovende woorden en ik heb er ook vertrouwen in dat het helemaal goed komt...

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 17:48

dierfysio schreef:
ook alle verhalen over 'wervels rechtzetten' zijn echt onzin; wervels kunnen helemaal niet scheef zitten (of ja, het KAN wel, maar dan zijn ze uit de kom, en is het paard verlamd en moet zsm uit z'n lijden verlost worden).

Ik begrijp je stelling niet helemaal, wel dat je anti-hamer bent, maar een wervel uit de kom Verward Verward Verward
Heb je ooit gezien dat er een ruggewervel / halswervel uit een kop/kommechanisme bestaat Verward

Een mens kun je los kneden, ik denk in sommige gevallen paarden ook. Maar ik kan me ook voorstellen dat je zeker bij langdurige problematiek gebruik maakt van een hamer.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-07 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gerepareerd.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:59

Noetanchamon schreef:
Ik begrijp je stelling niet helemaal, wel dat je anti-hamer bent, maar een wervel uit de kom Verward Verward Verward
Heb je ooit gezien dat er een ruggewervel / halswervel uit een kop/kommechanisme bestaat Verward

Een mens kun je los kneden, ik denk in sommige gevallen paarden ook. Maar ik kan me ook voorstellen dat je zeker bij langdurige problematiek gebruik maakt van een hamer.
[/quote]

ik heb ooit een paard met een geluxeerde (uit de kom dus) halswervel gezien. Bloos! zag er niet fijn uit, en kwam ook niet meer goed, helaas. het KAN dus wel, maar komt gelukkig heel zelden voor, en is altijd het gevolg van een grof trauma.
er zitten per wervel veel gewrichtjes, verschilt per type wervel hoeveel. sommige hebben een soort plat vlak, andere een ondiepe kop-kom verbinding. ik heb vandaag nog halswervels in m'n handen gehad, en weet dus wel hoe ze eruit zien. jij ook? Knipoog

hamers zijn imo nooit nodig; bij blokkades kun je met je handen prima effectief zijn! dat dient dan wel door een kundig, goed opgeleid persoon te gebeuren (dierenchiropracter bijv.). dhr. Schepers ken ik niet persoonlijk; hij zal vast kundig zijn, en heeft humaan een degelijke opleiding achter de rug (voor dieren wete ik het niet van hem). maar aan mijn paard zal hij nooit mogen komen met de hamers van hem. brrrr! Bloos (maar smaken en ideeën verschillen, dat weet ik natuurlijk ook wel. Lachen )

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:07

Misschien is het hier niet genoemd, maar Schepers sedeert de paarden direct als ze uit de trailer komen.
Zo kan een paard zich goed ontspannen bij de behandeling.
En kan hij bij de wervels die niet goed staan.

Mijn ruin had z'n bekken schreef staan en hij heeft ze met succes behandelt.
Ook omdat hij heel zwak van achteren was, hebben we thuiswerk meegekregen om hem sterker te maken.
Ook heb ik een goede instructrice die mee daar geweldig mee heeft geholpen.

Ik kon hem ten aller tijde opbellen als ik vragen had en hij vraagt af en toe hoe het ermee gaat. (hij behandelt mijn broer die zware rugklachten heeft)

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik heel positief ben.

Ook heeft hij mij nadrukkelijk verteld dat het voorkomt dat het na 1 behandeling niet voldoende is en dat ik dan nog een keer terug moest komen.

Persoonlijk had ik hem graag een jaar eerder bij mijn paard gehad, want dat had me duizenden euro's geld bespaart, maar goed, daar gaat het hier niet om Bloos

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 14:23

Absoluut heel naar dat het paard veel napijn heeft gekregen na de behandeling. Het lijkt me dat het belangrijk is dat wordt uitgezocht WAAROM het paard zo negatief op de behandeling reageerde. Er wordt nu gesuggereerd dat het specifiek aan Michiel Scheepers ligt. Mogelijk is er een andere, onderliggende oorzaak voor (denk aan aandoeningen van de wervelkolom). De behandeling heeft in ieder geval IETS teweeg gebracht, dus het duidelijk dat er een rugprobleem is. Dat dit vóór de behandeling minder duidelijk aanwezig was, komt wel vaker voor. Ook bij mensen trouwens. Het is voor de hand liggend dat verder onderzoek wordt verricht op de aangesloten kliniek (Raaphorst), aangezien het paard daar bekend is en zij kunnen overleggen met Michiel (over wat hij precies gedaan heeft tijdens de behandeling, dit is wel van belang).
Veel suc-6!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 19:58

Vorige week vrijdag is mijn paard behandeld door Michiel Scheepers.
Ik heb een week lang mijn oefeningen met hem gedaan, vnl veel 8-en lopen op het harde en longeren alle gangen in alle ruimte.

Vandaag ben ik voor het eerst weer gaan rijden en ik vond het geweldig!!!
Tijdens het longeren dacht ik al goed te zien dat hij danstte, meer swung heeft etc maar tijdens het rijden is het geweldig te voelen Haha! Haha!

Hier kan Grannoes alleen maar heel veel profijt van hebben Knipoog
Een tevreden klant dus!!

Paard van een lesklant is vorige week ook behandeld. Liep echt niet rad en krabbelde nogal in de galop en geloof het of niet, die is rad en loopt gewoon lekker los door haar lichaam Haha!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:24

Wat een geweldige update noetanchamon.