paardenvrachtauto huren (voor b-rijbewijs)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Verafjord

paardenvrachtauto huren (voor b-rijbewijs)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-07 16:23

Hallo, is hier iemand die mij misschien aan een adres kan helpen in de regio Maastricht waar ik een paardenvrachtautootje kan huren, waar je met een B-rijbewijs mee mag rijden?

Ik wil samen met mijn vriendin en onze fjorden naar een fjordenbijeenkomst, maarja we hebben geen van beide een auto waar een 2-paards trailer achter kan, plus dat ik alleen maar een B rijbewijs heb en dan mag ik dus niet met een 2-paards trailer rijden (vriendin heeft geen rijbewijs). Nou ontstond het idee van zo'n vrachtautootje, maar ik zou niet weten waar ik die moest zoeken

Anoniem

Re: paardenvrachtauto huren (voor b-rijbewijs)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 22:03

TAO --> EA GZ DI.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 11:06

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 19:03

he hartstikke bedankt zeg Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:38

Hou er alleen wel rekening mee, dat je 9 van de 10 keer overladen bent met twee forse ponies/paarden op de wagen.
In geval van aanhouding door politie/AID heb je dikke kans dat je vervangend vervoer kan regelen, dwz: iig 1 paard uit de wagen en overladen in andere combinatie, om van een boete nog maar te zwijgen.
Tweepaards vrachtwagentjes klinken heel leuk, maar er zitten een hoop nadelen aan om hiermee te rijden.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 14:22

imker schreef:
Hou er alleen wel rekening mee, dat je 9 van de 10 keer overladen bent met twee forse ponies/paarden op de wagen.
In geval van aanhouding door politie/AID heb je dikke kans dat je vervangend vervoer kan regelen, dwz: iig 1 paard uit de wagen en overladen in andere combinatie, om van een boete nog maar te zwijgen.
Tweepaards vrachtwagentjes klinken heel leuk, maar er zitten een hoop nadelen aan om hiermee te rijden.

Geldt dat ook als je met 2 fjorden gaat?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 15:51

dan zal je moeten weten hoeveel ze wegen, en vragen wat het laadvermogen van zo`n vrachtwagentje is, dan weet je of het kan ja of nee, inderdaad het laadvermogen licht vaak rond de 600 to 800 kilo geloof ik, dit omdat de auto`s zelf al zwaar zijn en je maximaal tot 3500 kilo mag rijden met je B rijbewijs.
daarom zijn de meesten er niet voor geschikt.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:33

Idd, je zult de combinatie mét en zonder paarden dan moeten wegen, om uitsluitsel te krijgen.
9 van de 10x zit je (ruim) boven je max. laadvermogen, vandaar dat ik (persoonlijk) ook erg tegen dit soort overladen combinaties op de weg ben. Levensgevaarlijk voor de paarden en medeweggebruikers.
Daarbij ligt een 2paardsvrachtwagentje lang niet zo stabiel op de weg als een auto-trailer-combinatie (wielbasis e.d.).

Met twee flinke fjorden zit je al gauw op een gewicht van 1200 kg.

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 18:34

thnx voor jullie uitleg zeg, dit wist ik dus niet