Ervaringen met goede handelsstallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Refresh

Ervaringen met goede handelsstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 23:11

Ik ben op zoek naar een goede handelsstal met paarden in de normale prijsklasse (dat is imo niet meer dan 10.000 euro), zo'n beetje rond de 5000. Ik kijk wel vaak op marktplaats maar handelsstallen geven vaak ruilgarantie wat ik zelf toch wat veiliger vind, ik heb alleen geen idee welke stallen goede namen hebben. Dus vertel aub je positieve verhalen hier!

Ik ben nadrukkelijk niet op zoek naar (dramatische) slechte verhalen waarbij stallen met naam en toenaam genoemd worden. Dat vind ik persoonlijk niet netjes. Als je me toch wil 'waarschuwen' voor een stal stuur me dan liever een PB.
Laatst bijgewerkt door Refresh op 21-11-07 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Re: Ervaringen met goede handelsstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:17

Ik wil dit topic graag even volgen.
Ben ook erg benieuwd naar goede ervaringen.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 23:20

als aanvulling is het misschien nuttig om een regio te noemen waarin je zoekt, land (kom je uit belgie of nederland of anders) of gebied. Niet iedereen zou bv het hele land door gaan reizen voor een ander paard

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 23:22

Wiesje schreef:
als aanvulling is het misschien nuttig om een regio te noemen waarin je zoekt, land (kom je uit belgie of nederland of anders) of gebied. Niet iedereen zou bv het hele land door gaan reizen voor een ander paard

Je hebt gelijk. Maar ik persoonlijk wel. Dan kies ik voor Nederland. Maar wie een goede Belgische stal weet is ook welkom want het zou maar net gebeuren dat mijn droompaard in België staat.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 23:23

Ik kreeg net overigens een positieve PB over Mense Touring. Hij woont in de buurt van Kampen. (aangezien het positief is wil ik het hier graag vermelden) wie meer wil weten kan PB'en.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 15:20

Hoi,
Zelf heb ik een jaar terug mijn paard gekocht bij Jansen van den Hout (http://www.jansenvandenhout.nl). Ze hadden daar toen in ieder geval veel paarden staan (er staan er meer dan je op de site ziet). Toen ik er kwam vorig jaar stonden er voornamelijk paarden tussen de 2 en 8 jaar oud, wat voor mij ook een reden was om die kant op te gaan, omdat ik zelf op zoek was naar een jong en onbeleerd paard.

Ik heb hele goede ervaringen met deze stal, al zou ik niet het starterspakket voor 200 euro erbij kopen, aangezien het zadel echt een flutzadel is en bij mijn paard niet echt correct paste. Helaas ben ik daar pas achter gekomen toen mijn paard ruim 3 was en ik hem al langer dan een half jaar had staan (toen pas naar de zadelmaker geweest om te kijken hoe of wat).

De dag dat ik er was voelde ik me super op mijn gemak, een beetje geduld is alleen niet verkeerd, want ze zijn super druk daar en er wordt dan ook veel gebeld tussen de bedrijven door.
Eerst heb ik een beetje verteld wat ik zocht en toen heeft hij me een 2,5 jarige merrie mee gegeven en daarmee kon ik aanklooien in de bak terwijl hij het vanuit de kantine in de gaten hield. Toen hij doorhad dat mijn schoonzus en ik niet onervaren waren werden we zeer vrijgelaten en hebben we ons daar een hele middag vermaakt!
Qua prijzen vond ik hun ook erg meevallen in vergelijking met prijzen die ik op marktplaats zag staan. Mocht je willen weten wat ik mee vindt vallen: pb me dan eventjes

Ohja, ook wel handig te vertellen: deze stal zit in Noord Brabant.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 18:30

Dank je Judje voor je verhaal. Ik heb nog een positief verhaal via PB over Stal Houwen in Wanssum (Noord-Limburg).

marionmac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 21:52

Ga vooral niet naar Lindeman in Bennekom (Zeewolde, Amerfoort). Hij heeft mijn dochter een kreupel paard verkocht en ondertussen hebben zich nog een stuk of 6 slachtoffers zich bij mij gemeld, dus kijk uit.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-07 23:05

Bedankt voor de waarschuwing maar lees even mijn beginbericht.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:20

even een korte reactie: Ga er niet van uit dat je bij een handelsstal goed zit. Ruilen betekend in de praktijk dat je begint met een paard van 5000 euro die bevalt je niet , ze hebben dan wel een andere maar die kost weer stukken duurder enzv. Ook gebeurt het dat ze het paard terugnemen maar dan voor minder geld.Of ze hebben geen paard die bij je past en dan heb je pech gehad.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 23:24

Begin niet aan een ruilgarantie. Als je een paard koopt dan moet je zeker weten dat hij bij je past. Mocht er dan binnen een half jaar een verborgen gebrek naar boven komen dan heb je recht om hem terug te brengen naar een handelaar.
Als je akoord gaat met een ruilgarantie dan is het veel moeilijker om je geld terug te halen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 08:53

Een handelaar is zo betrouwbaar als je hem dwingt te zijn. Klanten worden niet opgelicht; klanten laten zich oplichten.
Veel handelaren "gebruiken" emotie bij de verkoop en klanten laten zich leiden door diezelfde emotie en verliezen dan de realiteit uit het oog.
Als jij je emoties thuis kunt laten, kritisch kunt blijven, immuum bent voor "mooie praatjes" en gewoon klinisch naar het paard kijkt en laat kijken (inkl bloedmonster!), dan zijn de kansen al een stuk kleiner dat je je op laat lichten. Een gewaarschuwd mens telt ook hier voor twee.

Bedenk ook dat een paard moet passen. Zeer recent nog in mijn kennissenkring zien gebeuren: iemand paardje gekocht; blijkt "onhandelbaar". Hoop toestanden; verkoper wilde 'm niet terugnemen en zo. Andere kennis ziet er wat in, neemt hem over en binnen no-time is het een werkbaar paardje.
Dat paardje was niet echt fout, degene die hem kocht had te weinig kunde, inzicht en ervaring om het paardje op het rechte spoor te zetten.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 11:41

die onzekerheid blijf je altijd houden.Je kunt hem immers niet dagenlang proberen Of de verkoper moet hem op proef meegeven enkel dat gebeurt niet vaak. En een paard kopen is nu eenmaal emotie .Op maneges hoor je als Jaa maar hij was zo lief, de kinderen konden er ook meerijden.En de manege eigenaar lacht zich rot, weer een kapitaal gevangen voor een slachtpaard. En als je trouwens iets terug wil brengen zal de verkoper toch heel moeilijk doen.Je moet keiharde bewijzen en feiten hebben en de gang is altijd naar de rechter.( mijn ervaring)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:13

meredith schreef:
die onzekerheid blijf je altijd houden.Je kunt hem immers niet dagenlang proberen Of de verkoper moet hem op proef meegeven enkel dat gebeurt niet vaak. En een paard kopen is nu eenmaal emotie .Op maneges hoor je als Jaa maar hij was zo lief, de kinderen konden er ook meerijden.En de manege eigenaar lacht zich rot, weer een kapitaal gevangen voor een slachtpaard. En als je trouwens iets terug wil brengen zal de verkoper toch heel moeilijk doen.Je moet keiharde bewijzen en feiten hebben en de gang is altijd naar de rechter.( mijn ervaring)

Mijn eerste paard was ook een manegepaard. Ik heb haar inderdaad niet spotgoedkoop kunnen kopen, maar ze is wel 18 jaar van mij geweest, zonder noemenswaardige gebreken of andere toestanden. Ach, wat maakt het dan uit dat je 500 gulden teveel betaald. Geld speelt geen rol, paarden zijn altijd te duur, of zo je wil: je koopt belofte. Het is meer van belang dat je een fysiek goed en gezond paard koopt en daar kun je vrij veel aan doen om die zekerheid te hebben.

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:20

Ik zelf heb sinds 3 weken een paard van Jansenvandenhout vandaan.Ben er een aantal keer wezen kijken en moet zeggen hij heeft best veel staan van groen tot z2 dressuur etc. De prijzen van de paarden zijn er ook na.Ik heb haar eerst 3 weken op proefgehad dat mag van hun bevalt hij of zij je niet dan mag ze terug.Ik had al van iemand gehoord dat hij goed was.Ben ook zeer tevreden met alles.Het is een heel goed lopend bedrijf vind ik zelf stallen zien er keurig en verzorgd uit de paarden ook.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-07 08:12

Ik heb nog een positief verhaal ontvangen via PB over WBstables van Wilfred Beerse in Wergea (vlakbij Leeuwarden)

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 22:47

Hoi,

Ik heb mijn nieuwste gekocht bij Huub van Dinther in Nistelrode ( noord-brabant).
Super vent, super service. Hij vind het leuk om te kijken waar het paard terecht komt, en komt het dier dus brengen.
Hij heeft op het moment 5, 3 jarige merries staan, voor een zeer betaalbare prijs.
Zijn website: www.handelsstalhuubvandinther.nl

_lordje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:11

ik heb een paar maanden geleden een paard bij msporthorses gekocht ben super tevreden.Nette stal,klant vriendelijk het paard laten keuren(waar ik bij was)en heb nu echt een fijn paardje.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 23:16

Ik heb mijn 3 jarige merrie via jansen en van den hout (die hierboven ook ergens genoemd was) ik kreeg haar in ruil voor mijn andere merrie. Ik heb totaal geen spijt van de ruil.

marionmac

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:12

_lordje_ schreef:
ik heb een paar maanden geleden een paard bij msporthorses gekocht ben super tevreden.Nette stal,klant vriendelijk het paard laten keuren(waar ik bij was)en heb nu echt een fijn paardje.

Dan heb jij heel veel geluk gehad. Na mijn oproep van een tijdje geleden heb ik een aantal mails gehad van mensen die het bij deze stal niet getroffen hebben.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:11

TAO-->EA-GZ Diensten.

debje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:01

Ik zet hier even een stipje, want ik ben ook een beetje op zoek naar een goede handelstal.

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-07 18:18

Nog iemand met een goede ervaring?

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-07 20:52

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:39

T hangt er denk ik ook een beetje vanaf wat voor paard je zoekt.
Iedere stal levert weer een ander kaliber paarden af.

Dus, vertel! Knipoog