zadelmaker noord nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

zadelmaker noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-07 13:04

die zoek ik dus?!? ik heb al wat gezocht hier op bokt, maar kan er niet echt uit wijs worden. Ik woon in prov. groningen.

Hier ff mijn criteria:
-ik moet een ander zadel, omdat mijn huidige zadel niet optimaal meer ligt, hij kiept voorover(wintec500 dressur, witte boom) Op de schoft ligt ie verder perfect, knelt niet oid, maar ligt van achter niet helemaal lekker meer.

- ik hoef geen superdeluxe duur zadel van 2000 euro, maar wel een zadel waarbij de prijs/kwaliteits verhouding goed is.

-wat belangrijk is voor mijzelf is dat ik goed zit in het zadel, omdat ik nogal snel voorover val, dus ik moet steun hebben in het zadel

-ik wil wel een dressuurzadel, of een vzh die erg neigt naar dressuur

-het zadel moet wel aan te passen zijn qua boom, omdat ik nog maar een 3 jarig fjordje heb, die naar alle waarschijnlijkheid nog gaat veranderen.
het zadel hoeft niet nieuw te zijn, mag een goede 2e hands zijn, als ie maar aan bovenstaande voldoet.

- het liefst zoek ik een zadelmaker die aan huis komt, omdat ik geen trailer heb, en mijn pony geen trailer ervaring, dus om er dat direct een poos mee te gaan autorijden, lijkt me niet handig.

Brand los!!

josie

Re: zadelmaker noord nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:24

Kootstra in Groningen, hele goede zadelmaker.
Zoek eerst een zadel uit wat je aan staat en laat het dan op maat maken of ga eens kijken en laat je eerst adviseren door hem.
Hij komt bij je thuis, maar dan moet je hem wel ophalen, hij heeft geen rijbewijs.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:28

Tom v/d Brink is ook een hele goede. Hij komt aan huis om je zadel en je paard te bekijken. En hij past het vervolgens aan.

Waarom zoek je niet eerst een goed tweedehands merkzadel wat goed aan te passen is aan jou en je paard. Denk bijvoorbeeld aan Passier. Voor een paar honderd euro heb je een goed tweedehands zadel en voor weinig geld kan het dan ook nog eens aangepast worden.

Vaak zijn de oudere tweedehands zadels van Passier beter dan de nieuwe merkzadels.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 19:21

dat is het hem nou juist, ik weet niet welke zaels zomaar aan te passen zijn, want mijn fjord is errug breed, en weet niet of elk zadel zomaar zo breed gezet kan worden?

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:25

Bel gewoon eens met Tom v/d Brink. Die kan je vast helpen. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 19:29

Bel Tom eerst eens op, die kan je een aardige indicatie geven wat voor soort zadel er op je ford zou kunnen passen als je het aan hem beschrijft. Die kan hij dan passend voor je maken als hij langs komt.
Goede prijs/kwaliteit verhouding vind ik Knightrider zadels, ze zijn er ook in brede en extra brede broom (en 18,5 inch, mocht je dat nodig hebben, ik wel Knipoog )
Van Divoza zijn de Rossners ook geen rare zadels.
Tom kan beide makkelijk voor je passend maken, heeft ie bij mij ook gedaan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 22:37

weet jij waar hij woont dan? en heb je evt een tel. nr. Mag via pb!

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 10:44

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 10:24

Bij mij op stal (een fjordenfokker) wordt veel gereden met Rossner-zadels. Deze zijn makkelijk te verbreden en zijn in prijs-kwaliteit-verhouding ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 19:48

Rossners verbreden? Zou het niet doen...