(GZ) Stalling omgeving Beuningen/Ewijk/Wijchen/Druten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Enjoy_s

(GZ) Stalling omgeving Beuningen/Ewijk/Wijchen/Druten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 22:02

Ik zoek een stalling voor mijn paard in bovenstaande regio.

Ik heb wel een paar eisen waaraan een stal moet voldoen:
- Dagelijkse weidegang, liefst zoveel mogelijk, ook in de winter. Weidegang met andere paarden zou ook wel fijn zijn!
- Buitenbak die "all weather" is, tenminste waar je in de winter ook goed uit de voeten kunt!(Binnenbak mag maar is geen pre)
- Het liefst volpensioen, voeren, buiten zetten, eventueel zelf mesten is geen probleem!
- Evt bij kleine pensionstal, of particulier!

Zijn er hier mensen met enkele tips? De bekende stallen in de regio die ken ik eigenlijk al wel, meer de kleine pensionstallingen en/of particulieren die paarden stallen zoek ik!

En hoe zit het eigenlijk een beetje met de echte dressuurstallen in de regio?

KletsKoekje

Re: (GZ) Stalling omgeving Beuningen/Ewijk/Wijchen/Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:48

www.hippischcentrumlagrande.nl in Beuningen.

Ik volg opleiding paardenhouderij nijmegen , en 1x in de week hebben wij hier praktijk. Super mooi, 1 binnenbak 20x60 en 1 20x40 , mooie ruime stallen met contact, vol pension, longeerton, stapmolen , en mega veel weidegang, ook in winter.
Superruime poetsplaatsen, zo uit mijn hoofd 8, en op elke poetsplaats, kan je wassen/afspuiten.
Dressuur ruiter Tom Kroes staat hier met 16 paarden, en er zijn een paar pension klanten en een paar 'manege pony's en paarden'. Er worden een paar manege lessen gegeven voor volgens mij maximaal 3 klanten per les.

Pony is 260 en paard 290 als ik het goed zeg.

Waar voor je geld vindt ik persoonlijk.

Misschien kan je hier iets mee/
succ6
ook mogelijkheid tot priveles.

De buitenbak is echt super, ook in de winter.

Eigenaresse zelf rijdt ZZ-Licht dressuur.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 11:49

Diervoort in Wijchen

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:26

zoek even op marktplaats....
in batenburg zit ook een pensionstalling met 20 bij 60 bak ruime stallen enz enz is volgens mij een erg fijne en kleine stal!

SweetMellie schreef:

ik vind het persoonlijk erg veel geld voor wat je ervoor terug krijgt...

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:33

op la grande? vind ik ook te veel Tong uitsteken

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:37

Rianneke schreef:
in batenburg zit ook een pensionstalling met 20 bij 60 bak ruime stallen enz enz is volgens mij een erg fijne en kleine stal!

ik maak hier 4x per week gebruik van de inderdaad geweldige rijbak, dus als je meer wilt weten dan hoor ik het wel!

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:40

fleuren in ewijk,
zelf voeren en mesten kleine stal all weather rijbak!
naast diervoeder fleuren is winkel

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 21:58

Hier in Overasselt zit een pensionstal waar Seth Bosman tijdelijk heeft gestaan met zijn paarden tijdens de verbouwing op zijn stal.

Volgens mij zit de prijs rond de €230. 20x40 binnenbak en een grote buitenbak. Heel veel wei!

Misschien is dit wat voor je?

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-07 00:59

Petra Gerrits in Boven-leeuwen 06-40283829 heeft een kleine stalling met ruimeboxen en ze worden daar ook super verzorgd (deken op en af ed) in de zomer en winter lekker buiten. Ze hebben een verlichte buitenbak zadelkamer met een grote afsluitbare kast voor je zelf en afspuit plek. De prijs is er zeker niet duur en je kunt kiezen uit zelf mesten of laten mesten, en is binnendoor maar 5min van Druten. Als je wilt ben je met 10min met de trailer bij de rijvereniging in Druten en daar is een grote binnen hal. Je kunt stappend naar de vereniging van de 4 heemstakinderen. Wil je nog wat weten hoor ik het wel groetjes groompie

Valena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:30

Berg en Dal is misschien een beetje uit de richting, maar daar is een pensionstal die aan bijna al je eisen voldoet! Alleen de bodem van de buitenbak is niet helemaal optimaal bij erg slecht weer. Hij blijft wel berijdbaar, maar wordt erg nat.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:33

Bedoel je de Flierenberg IrisLove?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:34

Marliesvr schreef:
Hier in Overasselt zit een pensionstal waar Seth Bosman tijdelijk heeft gestaan met zijn paarden tijdens de verbouwing op zijn stal.

Volgens mij zit de prijs rond de €230. 20x40 binnenbak en een grote buitenbak. Heel veel wei!

Misschien is dit wat voor je?

Bedoel je Stal Formidabel? Of zo'n stal daar iig ind e buurt , weet de naam er niet van Clown met luikjes in de stal iig Tong uitsteken

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:36

Ken je De Bullekamp in Alverna al? Ik vond dit altijd een prima plekje: paarden komen veel buiten, stallen zijn echt súperschoon, paarden krijgen persoonlijke aandacht, 2 buitenbakken, goede uitrijmogelijkheden, redelijke prijs.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-07 01:57

Er worden er hier al een heleboel genoemd maar er zijn er zoveel meer Ja
Kijk anders eens op pensionstallingen hier in de buurt op google/telefoongids.

Toen ik solliciteerde kwam ik op adressen waarvan ik het bestaan niet eens wist.

Ik hoop dat je snel wat gevonden hebt!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 15:16

flierenberg in berg en dal heb ik zelf ook gestaan.
Ook erg leuk, maar toen ik weg ging waren ze aan het uitbreiden en is het zakelijker geworden, dat vondt ik erg jammer.

Theo de eigenaar is wel heel goed voor de paarden!

Vorig jaar betaalde ik 200 euro voor paard, en voor mijn pony 180.

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:20

_Veronique_ schreef:
op la grande? vind ik ook te veel Tong uitsteken

ik ook daarom ben ik er weg Tong uitsteken
Ik sta nu op diervoort.. hier staan ze meer in de wei.. en je hebt ook gewoon buiten+binnenbak en natuurlijk bos Lachen paard word buiten/binnen gezet, en er word gevoerd.
Zelf mesten maar als je meer betaalt kan je het ook laten doen Knipoog

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 15:24

SweetMellie schreef:
http://www.hippischcentrumlagrande.nl in Beuningen.

Ik volg opleiding paardenhouderij nijmegen , en 1x in de week hebben wij hier praktijk. Super mooi, 1 binnenbak 20x60 en 1 20x40 , mooie ruime stallen met contact, vol pension, longeerton, stapmolen , en mega veel weidegang, ook in winter. Superruime poetsplaatsen, zo uit mijn hoofd 8, en op elke poetsplaats, kan je wassen/afspuiten.
Dressuur ruiter Tom Kroes staat hier met 16 paarden, en er zijn een paar pension klanten en een paar 'manege pony's en paarden'. Er worden een paar manege lessen gegeven voor volgens mij maximaal 3 klanten per les.

Pony is 260 en paard 290 als ik het goed zeg.

succ6
ook mogelijkheid tot priveles.

De buitenbak is echt super, ook in de winter.

Eigenaresse zelf rijdt ZZ-Licht dressuur.

Van die weidegang is niet waar Knipoog

Ze reed ZZ-licht Knipoog
En tom is ook over 3 weken weg Tong uitsteken hahah

ComancheIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:48

Ik ben ook sinds enige weken op zoek naar een andere pensionstal in de regio wijchen /Oss.
Maar ik heb wel een hengst (waarvan de bedoeling is dat hij hengst blijft) en dat is best moeilijk.
op La grande vind ik stalling ook te duur en toen ze net open waren wilde ze geen hengsten in stalling die ook op de wei moeten, zeiden ze.
Citaat:

Deze stal is wel heel netjes hoor ik wel positieve verhalen over de verzorging alleen het stalgeld is redelijk aan de maat voor alleen buitenbak, in dacht €250,- voor een paard, alles incl.

Als je geen hengst hebt Patser dan kan ik je ook nog diverse adressen geven waar ik ook al ben wezen kijken maar wat voor mijn hengst geen optie is.

Waar seth Bosman heeft gestaan in overasselt in inderdaad ook netjes, €220,- alles zelf doen mesten en buiten zetten, voor alleen buiten en binnen halen betaal je 25 euro per maand extra. Wel wasplaats met warm water een super mooie buitenbak en binnenbak met goede bodem. (hier willen ze eigenlijk ook geen hengsten)

Mocht iemand nog tips hebben voor een stal voor hengsten in houd me aanbevolen. Ik hoef ook niet persee een binnenbak maar dan moet de buitenbak wel goed zijn en niet erg duur. Betaal nu 250 per maand voor een stal waar ik wel een binnenbak heb maar ze hem slecht voeren en ook vaak hem vergeten buiten te zetten. dus daar wil ik ASAP weg.

BoktponyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:59

ComancheIII schreef:
Deze stal is wel heel netjes hoor ik wel positieve verhalen over de verzorging alleen het stalgeld is redelijk aan de maat voor alleen buitenbak, in dacht €250,- voor een paard, alles incl.

dat vind ik ook behoorlijk aan de maat Ach gut

ik weet niet waar je terecht kunt met een hengst... zal er ook aan liggen hoeveel eisen je stelt aan het naar buiten gaan (moet het echt weidegang zijn of is een paddock bijvoorbeeld ook genoeg, gezelschap of alleen? enz enz)
weet niet of stal formidabel hengsten neemt maar ik vind dat wel een goede stal...

Julia_Romeo schreef:
Van die weidegang is niet waar

Ze reed ZZ-licht
En tom is ook over 3 weken weg hahah

het gaat daar wel erg goed of niet...? reed en de grootste klant haalt zen paarden daar weg...

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:32

tjah .. voor tom was dit gewoon niet zo handig omdat er ook lessen zijn enzo, en nu kon die naar een betere stal voor hem.

Verder is het wel een hele mooie stal hoor, en vooral geschikt voor een echte wedstrijdruiter die het niet uitmaakt dat je niet lekker buiten kan rijden Knipoog

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:31

Je hebt wel een redelijk aantal pensionstallen in de regio, maar daar staan vrijwel alleen recreatieruiters, wat ik geen probleem vind hoor, maar echt pensionstallen met meerdere wedstrijdruiters vind ik hier in de regio beetje tegenvallen!

Er zijn een heleboel stallingen, en overal is wel iets! Ik heb een aantal dingen bekeken en het is inderdaad niet makkelijk!

La Grande vind ik ook erg prijzig, en je krijgt er zo te lezen niet veel voor terug!

Ik zag ook in hernen ergens stal cor janssen is dat bekend hier? En er is ook nog een westernstal daar ergens, maar daarvan hoorde ik dat het te koop staat?

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:32

cor janssen vind ik persoonlijk niet echt vriendelijk met paarden omgaan en dan druk ik mezelf vrij subtiel uit Knipoog

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:33

Patser schreef:
Je hebt wel een redelijk aantal pensionstallen in de regio, maar daar staan vrijwel alleen recreatieruiters, wat ik geen probleem vind hoor, maar echt pensionstallen met meerdere wedstrijdruiters vind ik hier in de regio beetje tegenvallen!

Er zijn een heleboel stallingen, en overal is wel iets! Ik heb een aantal dingen bekeken en het is inderdaad niet makkelijk!

La Grande vind ik ook erg prijzig, en je krijgt er zo te lezen niet veel voor terug!

Ik zag ook in hernen ergens stal cor janssen is dat bekend hier? En er is ook nog een westernstal daar ergens, maar daarvan hoorde ik dat het te koop staat?

daar zit ook rob jansen.. in die straat zit die westernstal ook

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:36

Maar sta je daar ook oke als dressuur ruiter? En hoe zit het met de weidegang? Op de website zag ik wel dat het niet echt duur is voor het gemiddelde in de regio?

Maar zelf mesten geloof ik wat niet erg is hoor!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 19:41

met een hengst weet ik wel iets in Groesbeek, daar staan er 3 geloof ik. En in de opfok hebben ze natuurlijk ook hengsten dus daar zijn ze wel aan gewend. Hte gaat om stal de viersprong. Maar ik weet niet of je dat te ver weg vind? Ze hebben ook een site, kun je eens op kijken