[Gez] 24/7 weidegang omgeving Alkmaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

[Gez] 24/7 weidegang omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:28

Ik ben op zoek naar een stuk land voor 4 pony's in de omgeving van Alkmaar, Bergen, Schoorl en Egmond.
De pony's zijn tussen de 1,23 en de 1,55 hoog.
In een kudde of met zijn viertjes, dat maakt allemaal niet uit zolang het land maar droog is.
Een plekje om onze spullen op te bergen is erg fijn, evenals goede uitrij mogelijkheden.
Een schuilstal is natuurlijk helemaal top maar geen vereiste.
Wie weet wat voor ons?

monky27

Re: [Gez] 24/7 weidegang omgeving Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:56

[quote="ladymagic"]Ik ben op zoek naar een stuk land voor 4 pony's in de omgeving van Alkmaar, Bergen, Schoorl en Egmond.
In een kudde of met zijn viertjes, dat maakt allemaal niet uit zolang het land maar droog is.
Een plekje om onze spullen op te bergen is erg fijn, evenals goede uitrij mogelijkheden.
Wie weet wat voor ons?[/quote]

hey

ik weet 1 stal, maja op de plek zelf is het niet droog!! Het is in schoorl. Er staan ook allemaal andere paarden, maar deze boer heeft ook nog stukken land in schoorl. (dan heb je alleen weiland, kuil kan je dan van stal halen) het kost 50 incl onbeperkt kuilgras per paard/pony.
Er is ruimte voor je spullen. (er zijn ook stallen/schuren bij enz) er is toezicht.
De uitrijmogelijkheden zijn idiaal, heel dicht bij het grote bos, de clud de duinridders waar je voor heeeel weinig per jaar onbeperkt kan rijden. (springwei/2 grote bakken en een stuk kan vastzetten om te longeren, droge bakken met verlichting) de stal zelf zit verstopt in een klein bosje. Het is vlakbij als je schoorl in rijd. (schoorlbrug)
er word voor je gevoerd. hoefsmid/paardentandarts enz doen de meeste gezamelijk. (kost ook minder)
dierenarts is op loopafstand. Manege poelenburg kan je met je paard rijdend heen.
idiaal, alleen ja het land. Ze staan voor op plato platen. (achterin is het land wel goed, zeker in de zomer. Er is koud en warm water en een wc. (ook is er een afspuitplek, het is echt boederijachtig)

als je het wat lijkt kan je een pb sturen.
Laatst bijgewerkt door monky27 op 12-11-07 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:58

of sint pancras, maja wat heb je dan... (geen leuke uitrijmogelijkheden) volgens mij staat er op marktplaats ook nog een plek in bergen ook 50 incl.
Ook heb je naast die stal in schoorl een stal die heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel land heeft incl bak met verlichting en springmatriaal. enz kosten 85 euro per maand. (maar of ie plek heeft?, meestal wel) komen ze in een kudde.
incl wormenkuur en hooi. (word gevoerd) er is alleen koud water, wel een wc en beveiliging. (weinig plek voor spullen. alles werkt met kodes en camera's.
Laatst bijgewerkt door monky27 op 12-11-07 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 16:59

monky27 schreef:
ladymagic schreef:
Ik ben op zoek naar een stuk land voor 4 pony's in de omgeving van Alkmaar, Bergen, Schoorl en Egmond.
Wie weet wat voor ons?

hey

ik weet 1 stal, maja op de plek zelf is het niet droog!! Het is in schoorl. Er staan ook allemaal andere paarden, maar deze boer heeft ook nog stukken land in schoorl. (dan heb je alleen weiland, kuil kan je dan van stal halen) het kost 50 incl onbeperkt kuilgras per paard/pony.
Er is ruimte voor je spullen. (er zijn ook stallen/schuren bij enz) er is toezicht.
De uitrijmogelijkheden zijn idiaal, heel dicht bij het grote bos, de clud de duinridders waar je voor heeeel weinig per jaar onbeperkt kan rijden. (springwei/2 grote bakken en een stuk kan vastzetten om te longeren, droge bakken met verlichting) de stal zelf zit verstopt in een klein bosje. Het is vlakbij als je schoorl in rijd. (schoorlbrug)
er word voor je gevoerd. hoefsmid/paardentandarts enz doen de meeste gezamelijk. (kost ook minder)
dierenarts is op loopafstand. Manege poelenburg kan je met je paard rijdend heen.
idiaal, alleen ja het land. Ze staan voor op plato platen. (achterin is het land wel goed, zeker in de zomer.

als je het wat lijkt kan je een pb sturen.

Hee, je bent volgens mij een stalgenootje van mij. Tong uitsteken
Hier sta ik ook, en is echt aan te raden!

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 17:01

heey

Ik sta er nu alleen niet ;) heb er gestaan.
maar het is best een leuke stal. (wel beetje modderig, maar de paarden hebben er volgens mij niet echt heel veel last van)
denk dat een droge plek niet te vinden is. (in de winter) er is trouwens ook een schuilstal.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 18:49

Hey bedankt voor de tip. Bedoel je die 'op de hoek' zeg maar?
Ik weet dat het altijd wel nat is in de winter maar er zijn gradaties in natuurlijk, zolang er flinke stukken zonder modder en grote plassen zijn is het goed.
We willen perse niet naar Sint Pancras aangezien we voornamelijk buiten rijden en dat daar gewoon niet super is.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-07 23:07

Bedoel je soms stal dapper trouwens?

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:04

dapper en leeuwenkamp

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 23:07

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 21:20

Bedankt voor de reacties,
We zijn afgelope weekend verhuisd naar stal Dapper en hopen het daar erg naar ons zin te gaan hebben.
Suuzzel, is dat niet alleen pensionstalling dan?

SuuZzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 14:13

Nope.. Je kunt er ook paarden en pony's alleen laten weiden..
Er is zo'n 50 hectare land rondom de boerderij, dus plek genoeg.
Op aanvraag mogen de paarden dag en nacht buiten, alleen met slecht weer (Lees storm en andere bizarre omstandigheden) gaan ze naar binnen..