Inrijden van paard in Noorden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Inrijden van paard in Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 17:33

Hallo,

Ik heb een paard en we zijn momenteel bezig met het inrijden, ik heb hier op bokt foto's daarvan geplaatst en veel negatieve reacties gekregen van dat het veels te snel ging en dat we alles fout deden..
ik volgde gewoon de raad van de instructeur op.. maar blijkbaar gaat alles fout..

Dus nu ga ik toch maar op zoek naar iemand anders die mij met veel geduld kan helpen met mijn paard.. want dit gaat gewoon allemaal veels te snel en ik wil niet dat mijn paard mislukt..

we hebben geen onbeperkt geld, dus het liefst iemand die niet al te veel ervoor vraagt..

Groetjes van Carmen...

Dobel

Re: Inrijden van paard in Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:50

leuk dat je toch iets met het commentaar doet, helaas woon ik in het 'lage' zuiden zeg maar Boos!

het komt wel goed met jou en je paardje daar geloof ik wel in, als je maar de goede begeleiding mee hebt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 17:52

zou het eerst eens bespreken met diegene die je helpt, die weet het toch veel beter dan een paar wijsneuzen achter een pc

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:05

alja schreef:
zou het eerst eens bespreken met diegene die je helpt, die weet het toch veel beter dan een paar wijsneuzen achter een pc

Ja inderdaad.
Ik zou eerst maar eens even met hem/haar ? bespreken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:14

jah is goed.. maar iedereen was zo negatief over hem enzo..

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:17

Soduluut: probeer zelf de goede keuze te maken. Jij zit in de situatie. In je ene topic roept iedereen (na ja.. iedereeen Knipoog ) dat je een andere instructeur moet zoeken en nu roepen 2 mensen dat je het met je instructeur moet overleggen. Volg je eigen gevoel en verstand zou ik zeggen. Overleg desnoods met bekenden die jouw en je pony kennen en neem dan een beslissing. Succes!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:19

Ja.. ik weet het zelf ook niet meer hoor.. maar ik zal even kijken dankje

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 18:31

mijn raad: ga eerst met de instructeur praten, als hij het er niet mee eens is hoe jij het wil, dan ga je een ander zoeken.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 18:36

dat lijkt me wel een sterk plan..

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:38

Ik heb het hele topic niet doorgelezen maar wel de foto's bekeken en ik weet wel een paar prima adresjes om haar (opnieuw) in te rijden maar je kunt zelf al heel goed met haar aan de slag gaan door haar eerst eens keurig aan de longe te leren lopen. Koop ook het boek van Lammert Haanstra of volg een clinic van hem om goed te leren longeren en zodra ze op jouw stemhulpen de overgangen keurig doet, kun je weer eens opstappen. Succes!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 19:40

Ze doet de overgangen wel al met stemhulpen hoorr:) aan de longe.. alleen die meneer waar ik nu les van heb die is zo streng.. hij word meteen boos als misty het fout doet.. ja en dan wil zij niet en word ze bokkig.. dus als hij nou gewoon wat geduldiger is.. dan gaat het heel wat makkelijker want het longeren gaat mij ook niet goed af maar in ieder geval wel wat rustiger..

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 19:41

Haren ligt dicht bij marum toch? Haha!
je hebt daar een manege. als je daar een advertentie plaatst? wie weet

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-07 19:47

uhm ik weet niet wat je dichtbij noemt, ongeveer een half uur, drie kwartier van marum af,:P maargoed, er is wel een manege in glimmen waar ik rijd.. tjaa maar wel dankjee(L)

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-07 21:22

Sodeletuut schreef:
Ze doet de overgangen wel al met stemhulpen hoorr:) aan de longe.. alleen die meneer waar ik nu les van heb die is zo streng.. hij word meteen boos als misty het fout doet.. ja en dan wil zij niet en word ze bokkig.. dus als hij nou gewoon wat geduldiger is.. dan gaat het heel wat makkelijker want het longeren gaat mij ook niet goed af maar in ieder geval wel wat rustiger..

Aaah dan moet je die man misschien meenemen naar een clinic van Lammert Haanstra. Haha!
Maar ik zou dan op zoek gaan naar iemand die jullie wel met rust en vertrouwen kan helpen.
Misschien is het Balingehof wat voor jullie? Zie http://www.balingehof.nl/

Blueberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 00:31

Sowieso een jong paard niet straffen maar negeren als het iets fout doet. Veel belonen bij goed gedrag! Daar begint het mee. Als jou paard het werk nu al niet leuk gaat vinden omdat het de heel tijd egstraft wordt om gedrag waarvan het beestje niet beseft dat ze iets fout doet dan ga je daar nog je handen aan vol krijgen...

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 12:16

Ik heb even je andere topic bekeken, en tis ook weer niet zo n ramp hoor! Dus van een paar negatieve opmerkingen hoef je niet meteen een andere instructeur te zoeken, heeft je instructeur meerdere paarden zadelmak gemaakt? Want wel wat makkelijk is misschien in de longeercirkel of een stukje in de bak met hindernissen af te zetten en dan daar te longeren en rijden, dat maakt het wat makkelijker voor jullie en voor je paard. Suc6!

Serika09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:15

Ik wil je evt. wel helpen. Je zit redelijk dicht bij dus qua reistijd lukt het wel. Doe er ong. een 2o min. over met de auto, dus dat is wel te doen

Heb ruime ervaring met het inrijden van (jonge) paarden, doe dit met veel geduld maar wel consequent!! En over de vergoeding worden we het wel eens.

Als het je wat lijkt hoor ik het wel

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 20:17

Ik ken iemand die paarden inrijd voor 100 per week. PB voor meer info Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:29

Ik zet hier een slotje achter, want ik ga gewoon door met deze instructeur Knipoog

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 20:26

Succes!! Anders had je PeruaansePas nog kunnen proberen.

Ben wel benieuwd bij welke instructeur je nu zit (mag via PB)