Ervaringen gevraagd met paardenmassage.com

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maartje123

Ervaringen gevraagd met paardenmassage.com

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-07 18:15

Hallo, bij ons in de buurt van Enkhuizen (noord-holland) hebben mensen paardenmassage.com opgestart.
Ik zit er nu aan te denken om hun naar mij toe te laten komen omdat mijn pony heel erg vast. Maar van de een hoor je hele goede berichten en de ander zegt weer ik zou hun nooit aan mij paard aleten komen. Ik heb het gezien maar ik vond het er wel goed uitzien. Heb iemand van jullie hier mischien ervaring mee of kent iemand doe deze mensen ook heeft voor hun paard dar hoor ik dit graag.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 06-11-07 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast

Ireen_

Re: Paardenmassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 20:39

Persoonlijk zou ik er voor dat bedrag gewoon een goede dierfysiotherapeut/osteopaat bij halen.. Die mensen hebben er lang voor gestudeerd in plaats van een cursus sportmassage. Zeker als je denkt dat je paard echt een probleem heeft (vast zitten).

Marije_jiplover

Re: Ervaringen gevraagd met paardenmassage.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:52

BEH-->EA-GZ diensten

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:10

Reinoud koppert komt ook bij ons in de buurt en heeft hier zelfs vele klanten.

Hij is echt heel goed en heb vele positieve verhalen over hem gehoord en heb hem zelf bezig gezien!
Echt een aanrader hoor Knipoog

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 18:03

Ireentjuh schreef:
Persoonlijk zou ik er voor dat bedrag gewoon een goede dierfysiotherapeut/osteopaat bij halen.. Die mensen hebben er lang voor gestudeerd in plaats van een cursus sportmassage. Zeker als je denkt dat je paard echt een probleem heeft (vast zitten).

behalve dat ik het hier roerens mee eens ben, wil ik nog even aanvullen dat masseurs voor paarden NIET gerechtigd zijn om geblesseerde paarden te behandelen; dat mogen (staat in de wet!) namelijk alleen dierenartsen, hun assistenten onder hun toezicht, en dierenfysiotherapeuten op verwijzing van de dierenarts. masseurs vallen daar dus buiten, mede doordat ze vaak (veel te) weinig scholing hebben gehad. zij mogen dus alleen gezonden paarden die niks (!) mankeren behandelen. de rest dienen ze door te sturen naar dierenarts/dierenfysio. (maar dat gebeurt zelden tot nooit).

denk daar ook even over na, voordat je zomaar iemand (die je niet kent, en van wie je niet weet hoeveel opleiding diegene heeft genoten) bij je dierbare paard haalt...

succes! een dierenfysiotherapeut in jouw buurt is trouwens snel gevonden via www.nvfd.nl

paardfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:11

Ireentjuh schreef:

ik sluit mij hierbij aan.
de sportmassage curus die gegeven wordt is eigenlijk erop gericht om je eigen paard te verwennen en NIET om paarden te BEHANDELEN.
puur voor verwennen dus.

monieke83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 11:31

jullie hebben waarschijnlijk een verkeerd beeld wat een fysio doet en wat een paardenmasseur doet.

De fysio werkt voornamelijk aan delen van het paard de wervels (rechtzetten hiervan) botten deel spieren hiervan en zullen nooit een geheel paard massseren zoals de masseur doet.

Eeen fysio is ook meestal klaar binnen 30 minuten en een masseur is plusminus 1.15 uur bezig heel verschil

De paardenmasseur werkt allleen aan de spieren zie het zo als je zelf naar een masseur gaat voor sport of ontspanningsmassage of dat je naar een fysio gaat kan een paard dus afhankelijk van de klachten veel baat hebben bij een fysio of sportmasseur.

Overigens probeer wel te kijken welke opleiding diegene heeft gedaan het beste kun je kijken naar iemand die een opleiding bij happy athlete heeft voltooid want die heeft eerst de opleiding tot humaan sportmasseur moeten halen en die hebben dus verstand van zaken.

Er zijn een heleboel paardenmasseurs die bij massage hippique een opleiding hebben gedaan en zich voordoen als bekwaam paardenmasseur en je kunt daar in een weeke je certificaat behalen voor bekwaam paardenmasseur om te Huilen
In mijn ogen kun je dan geen verstand van zaken hebben of je moet een goede vooropleiding hebben gehad en dit als aanvulling hebben gedaan dan heb ik niks gezegt.

Nou succes.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 13:54

monieke83 schreef:
jullie hebben waarschijnlijk een verkeerd beeld wat een fysio doet en wat een paardenmasseur doet.

De fysio werkt voornamelijk aan delen van het paard de wervels (rechtzetten hiervan) botten deel spieren hiervan en zullen nooit een geheel paard massseren zoals de masseur doet.

Eeen fysio is ook meestal klaar binnen 30 minuten en een masseur is plusminus 1.15 uur bezig heel verschil

De paardenmasseur werkt allleen aan de spieren zie het zo als je zelf naar een masseur gaat voor sport of ontspanningsmassage of dat je naar een fysio gaat kan een paard dus afhankelijk van de klachten veel baat hebben bij een fysio of sportmasseur.

Overigens probeer wel te kijken welke opleiding diegene heeft gedaan het beste kun je kijken naar iemand die een opleiding bij happy athlete heeft voltooid want die heeft eerst de opleiding tot humaan sportmasseur moeten halen en die hebben dus verstand van zaken.

Er zijn een heleboel paardenmasseurs die bij massage hippique een opleiding hebben gedaan en zich voordoen als bekwaam paardenmasseur en je kunt daar in een weeke je certificaat behalen voor bekwaam paardenmasseur om te Huilen
In mijn ogen kun je dan geen verstand van zaken hebben of je moet een goede vooropleiding hebben gehad en dit als aanvulling hebben gedaan dan heb ik niks gezegt.

Nou succes.

dat is echt pertinent onwaar: ik ben meestel zeker een uur bezig, soms wel twee (afhankelijk van of er ook trainingsadvies mot komen). en 'wervels rechtzetten' doen we niet, want dat is grote onzin: wervels zitten prima op hun plek gelukkig, daar hoef je niks aan te veranderen. 'wervel scheef' kan dus ook niet, anatomisch onmogelijk! blokkades opheffen doen we wel, het als allerlei problemen aan het gehele beweginsapparaat behandelen. dat kan een deel van het dier zijn, maar soms ook het hele dier. ligt eraan wat nodig is. we hebben minimaal 6 jaar kwalitatief hoog onderwijs gehad om dat te kunnen beoordelen. Knipoog

misschien zinvol je eerst wat meer in het vak te verdiepen, voordat je zulke onwaarheden de wereld inhelpt? Bloos